Formuła 1 » Aktualności F1 » James Allison: Wyprzedzanie w Walencji będzie możliwe dzięki DRS

James Allison: Wyprzedzanie w Walencji będzie możliwe dzięki DRS
2011-06-20 - P. Pokwicki Tagi: James Allison, Lotus Renault
W wywiadzie udzielonym dla działu prasowego Lotus Renault, James Allison mówi o minionym Grand Prix Kanady oraz nadchodzącym wyścigu o Grand Prix Europy. Allison twierdzi, że dzięki systemowi DRS będziemy ogladali więcej walki na torze ulicznym w Walencji.
Jakie są główne wyzwania GP w Walencji?
"GP Walencji jest zdominowany przez stosunkowo wolne zakręty. Nawet jeśli są też zakręty pokonywane na pełnej prędkości to wyzwaniem jest takie ustawienie samochodu, żeby dobrze się sprawował na wolnych zakrętach. A ponieważ będzie to pierwsze GP, w którym pojedziemy na oponach z nową średnio-miękką mieszanką gumy, to dodatkowo będzie niezmiernie ważne, aby szybko się na nie przestawić i uzyskać dobre ustawienia do wyścigu". W poprzednich wyścigach w Walencji nie było dużo okazji do wyprzedzania - czy w tym roku będzie inaczej?
"Tak, chciałbym, żeby w tym roku było inaczej. Prosta jest wystarczająco długa, żeby zadziałał DRS i najprawdopodobniej będzie inny poziom osiągów wynikający z zastosowania dwóch różnych mieszanek gumy. To powinno pozwolić na częste wyprzedzanie podczas wyścigu". Jakie ulepszenia i modyfikacje bolidu planujecie?
"Jak zwykle będą to głównie ulepszenia aerodynamiczne. Najważniejszym z nich będzie nowe tylne górne skrzydło poprawiajace skuteczność systemu DRS. Zapewni zdecydowanie lepsze czasy w trakcie kwalifikacji, a podczas wyścigu da lepszy potencjał przy wyprzedzaniu".
Jak oceniasz osiągi R31 podczas GP Kanady na mokrej nawierzchni i przy zmiennych warunkach pogodowych?
"Nie byliśmy zadowoleni z osiągów zarówno na oponach deszczowych jak i pośrednich. Ale jak tylko pod koniec wyścigu przeszliśmy na opony do jazdy po suchej nawierzchni znowu podjęliśmy walkę z wszystkimi bolidami za wyjątkiem pierwszej dwójki".W Montrealu Nick i Witalij wyglądali na bardzo zdeterminowanych - czy trudno jest ustalać strategię w warunkach, jakie tam panowały?
"Na suchych oponach wszystko było OK, ale jak tylko je zmieniliśmy na deszczowe nasz udział w wyścigu stał się pochodną właściwych analiz z radaru deszczowego oraz poprawnej strategii zjazdów do boksów. W tak zmiennych warunkach, jakie tam mieliśmy jest niezmiernie trudno podejmować cały czas dobre decyzje, ponieważ jest to również kwestia szczęścia. Wszystko, co mogli zrobić Alan Permane (główny inżynier) i Matthieu Dubois (strateg) to wyciągnąć z tego dobrą średnią. Całe szczęście w tych sprawach są raczej dobrzy i już w poprzednim wyścigu przyjęli inną sekwencję zjazdów utrzymującą nas na dobrej pozycji, która przyda się w bardzo ciężkich chwilach".Na następne sześć wyścigów wracamy do Europy - jaki będzie to miało wpływ na program rozwoju bolidu?
"W dzisiejszych czasach wyścigi w Europie, czy też poza nią nie mają wpływu na program rozwoju. Od pierwszego aż do ostatniego wyścigu pracujemy najciężej jak tylko możemy i staramy się przynieść nowe ulepszenia na każdy z GP. W Walencji będziemy mieli lepsze tylne skrzydło i dążymy do wykonania jak najlepszych korekt przy koniecznych zmianach mapowania silników w odniesieniu do dmuchanej podłogi".
Jakie są główne wyzwania GP w Walencji?
"GP Walencji jest zdominowany przez stosunkowo wolne zakręty. Nawet jeśli są też zakręty pokonywane na pełnej prędkości to wyzwaniem jest takie ustawienie samochodu, żeby dobrze się sprawował na wolnych zakrętach. A ponieważ będzie to pierwsze GP, w którym pojedziemy na oponach z nową średnio-miękką mieszanką gumy, to dodatkowo będzie niezmiernie ważne, aby szybko się na nie przestawić i uzyskać dobre ustawienia do wyścigu". W poprzednich wyścigach w Walencji nie było dużo okazji do wyprzedzania - czy w tym roku będzie inaczej?
"Tak, chciałbym, żeby w tym roku było inaczej. Prosta jest wystarczająco długa, żeby zadziałał DRS i najprawdopodobniej będzie inny poziom osiągów wynikający z zastosowania dwóch różnych mieszanek gumy. To powinno pozwolić na częste wyprzedzanie podczas wyścigu". Jakie ulepszenia i modyfikacje bolidu planujecie?
"Jak zwykle będą to głównie ulepszenia aerodynamiczne. Najważniejszym z nich będzie nowe tylne górne skrzydło poprawiajace skuteczność systemu DRS. Zapewni zdecydowanie lepsze czasy w trakcie kwalifikacji, a podczas wyścigu da lepszy potencjał przy wyprzedzaniu".
"Nie byliśmy zadowoleni z osiągów zarówno na oponach deszczowych jak i pośrednich. Ale jak tylko pod koniec wyścigu przeszliśmy na opony do jazdy po suchej nawierzchni znowu podjęliśmy walkę z wszystkimi bolidami za wyjątkiem pierwszej dwójki".W Montrealu Nick i Witalij wyglądali na bardzo zdeterminowanych - czy trudno jest ustalać strategię w warunkach, jakie tam panowały?
"Na suchych oponach wszystko było OK, ale jak tylko je zmieniliśmy na deszczowe nasz udział w wyścigu stał się pochodną właściwych analiz z radaru deszczowego oraz poprawnej strategii zjazdów do boksów. W tak zmiennych warunkach, jakie tam mieliśmy jest niezmiernie trudno podejmować cały czas dobre decyzje, ponieważ jest to również kwestia szczęścia. Wszystko, co mogli zrobić Alan Permane (główny inżynier) i Matthieu Dubois (strateg) to wyciągnąć z tego dobrą średnią. Całe szczęście w tych sprawach są raczej dobrzy i już w poprzednim wyścigu przyjęli inną sekwencję zjazdów utrzymującą nas na dobrej pozycji, która przyda się w bardzo ciężkich chwilach".Na następne sześć wyścigów wracamy do Europy - jaki będzie to miało wpływ na program rozwoju bolidu?
"W dzisiejszych czasach wyścigi w Europie, czy też poza nią nie mają wpływu na program rozwoju. Od pierwszego aż do ostatniego wyścigu pracujemy najciężej jak tylko możemy i staramy się przynieść nowe ulepszenia na każdy z GP. W Walencji będziemy mieli lepsze tylne skrzydło i dążymy do wykonania jak najlepszych korekt przy koniecznych zmianach mapowania silników w odniesieniu do dmuchanej podłogi".
źródło: lotusrenaultgp.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
James Allison: Wyprzedzanie w Walencji będzie możliwe dzięki DRS
Podobne: James Allison: Wyprzedzanie w Walencji będzie możliwe dzięki DRS




Podobne galerie: James Allison: Wyprzedzanie w Walencji będzie możliwe dzięki DRS
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć