Formuła 1 » Kierowcy F1 » Jaime Alguersuari

Karierę wyścigową rozpoczął w 1998 w kartingu. W wieku 13 lat zaczął rywalizację w Europie, biorąc udział w kilku europejskich mistrzostwach. Pomiędzy 2003 i 2004 rywalizował w kategorii ICA Junior i uzyskał świetne wyniki zarówno w Hiszpanii jak i w Europie. W 2004 zdobył bezdyskusyjnie Mistrzostwo Hiszpanii, wygrywając wszystkie wyścigi i zostając najmłodszym mistrzem w historii. W tym samym roku Jaime zdominował Międzynarodowy Puchar Mistrzów. Następnie zajął 4. miejsce w Italian Open Masters i 7. miejsce w finale Mistrzostw Europy.
W 2005 Alguersuari został kierowcą teamu Intrepid, startując w kategorii ICA Junior, z którym następnie zdobył Mistrzostwo Hiszpanii. W wieku zaledwie 15 lat zajął drugie miejsce w swoim debiucie w FIA World Cup Asia Pacific na torze Suzuka. Przez cały rok Jaime łączył swoje wygrane w kartingu ze zdobywaniem pierwszego doświadczenia w wyścigach Formuły, jeżdżąc w Formule Junior 1.6 by Renault we Włoszech, jako członek zespołu Tomcat Racing. Jaime został najmłodszym kierowcą w historii tych mistrzostw, który wygrał wyścig. Po dwóch wspaniałych wygranych, w końcowej klasyfikacji zajął 3. miejsce.
W 2006 Hiszpan brał udział w prestiżowej Włoskiej Formule Renault 2.0, zostając najmłodszym kierowcą w historii tej serii, który stanął na podium. W końcowej klasyfikacji zajął 10. miejsce i otrzymał nagrodę najlepszego debiutanta roku. Poza tym Jaime łączył swoje starty we Włoszech, z udziałem w Formule Eurocup Renault 2.0, ostatecznie zajmując tam 12. miejsce. W tym samym roku, odnosząc 4 zwycięstwa, wygrał zimowy odpowiednik tej serii, stając się tym samym najmłodszym mistrzem w historii.
W 2007 Alguersuari kontynuował starty w tych serialach. Ostatecznie zajął drugie miejsce we włoskich mistrzostwach i piąte w europejskiej serii.
W 2008 Jaime stawiał swoje pierwsze kroki w Brytyjskiej Formule 3. Ścigając się w zespole Carlin Motorsport, odniósł pięć zwycięstw i mając 18 lat i 203 dni, został najmłodszym zwycięzcą tej serii w dotychczasowej historii. W nagrodę za zwycięstwo otrzymał możliwość uczestnictwa w testach z zespołem Red Bull Racing, które odbyły się na torze Idiada w Hiszpanii. Również w tym sezonie Hiszpan zaliczył kilka startów w rodzinnych mistrzostwach hiszpańskiej F3. Alguersuari odniósł trzy zwycięstwa w tej serii, wygrywając w swoim debiucie w Jaramai i zostając pierwszym zwycięzcą na torze ulicznym w Walencji. W końcowej klasyfikacji zajął 7 miejsce.
W 2009 roku rywalizował w World Series by Renault, kontynuując swoją współpracę z zespołem Carlin Motorsport i kolegą z zespołu, Brytyjczykiem, Oliverem Turvey.
Formuła 1
W roku 2009 Alguersuari został rezerwowym kierowcą Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso, tym samym dołączając do elitarnego grona kierowców Formuły 1.
20 lipca Scuderia Toro Rosso potwierdziło, że Jaime zastąpi zwolnionego wcześniej Sébastiena Bourdais, dzięki czemu Alguersuari został najmłodszym kierowcą w historii Formuły 1. Zadebiutował w Grand Prix Węgier 2009, zajmując 15. miejsce.
Zespół Toro Rosso zdecydował się przedłużyć umowę z Hiszpanem na sezon 2010. Jednakże Jaime nie wypadł najlepiej i punktował tylko trzy razy, uzyskując w sumie 5 punktów. Mimo to, hiszpański kierowca otrzymał ofertę przedłużenia umowy na kolejny rok, na co się oczywiście zgodził.
W 2005 Alguersuari został kierowcą teamu Intrepid, startując w kategorii ICA Junior, z którym następnie zdobył Mistrzostwo Hiszpanii. W wieku zaledwie 15 lat zajął drugie miejsce w swoim debiucie w FIA World Cup Asia Pacific na torze Suzuka. Przez cały rok Jaime łączył swoje wygrane w kartingu ze zdobywaniem pierwszego doświadczenia w wyścigach Formuły, jeżdżąc w Formule Junior 1.6 by Renault we Włoszech, jako członek zespołu Tomcat Racing. Jaime został najmłodszym kierowcą w historii tych mistrzostw, który wygrał wyścig. Po dwóch wspaniałych wygranych, w końcowej klasyfikacji zajął 3. miejsce.
W 2006 Hiszpan brał udział w prestiżowej Włoskiej Formule Renault 2.0, zostając najmłodszym kierowcą w historii tej serii, który stanął na podium. W końcowej klasyfikacji zajął 10. miejsce i otrzymał nagrodę najlepszego debiutanta roku. Poza tym Jaime łączył swoje starty we Włoszech, z udziałem w Formule Eurocup Renault 2.0, ostatecznie zajmując tam 12. miejsce. W tym samym roku, odnosząc 4 zwycięstwa, wygrał zimowy odpowiednik tej serii, stając się tym samym najmłodszym mistrzem w historii.
W 2008 Jaime stawiał swoje pierwsze kroki w Brytyjskiej Formule 3. Ścigając się w zespole Carlin Motorsport, odniósł pięć zwycięstw i mając 18 lat i 203 dni, został najmłodszym zwycięzcą tej serii w dotychczasowej historii. W nagrodę za zwycięstwo otrzymał możliwość uczestnictwa w testach z zespołem Red Bull Racing, które odbyły się na torze Idiada w Hiszpanii. Również w tym sezonie Hiszpan zaliczył kilka startów w rodzinnych mistrzostwach hiszpańskiej F3. Alguersuari odniósł trzy zwycięstwa w tej serii, wygrywając w swoim debiucie w Jaramai i zostając pierwszym zwycięzcą na torze ulicznym w Walencji. W końcowej klasyfikacji zajął 7 miejsce.
W 2009 roku rywalizował w World Series by Renault, kontynuując swoją współpracę z zespołem Carlin Motorsport i kolegą z zespołu, Brytyjczykiem, Oliverem Turvey.
Formuła 1
W roku 2009 Alguersuari został rezerwowym kierowcą Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso, tym samym dołączając do elitarnego grona kierowców Formuły 1.
20 lipca Scuderia Toro Rosso potwierdziło, że Jaime zastąpi zwolnionego wcześniej Sébastiena Bourdais, dzięki czemu Alguersuari został najmłodszym kierowcą w historii Formuły 1. Zadebiutował w Grand Prix Węgier 2009, zajmując 15. miejsce.
Zespół Toro Rosso zdecydował się przedłużyć umowę z Hiszpanem na sezon 2010. Jednakże Jaime nie wypadł najlepiej i punktował tylko trzy razy, uzyskując w sumie 5 punktów. Mimo to, hiszpański kierowca otrzymał ofertę przedłużenia umowy na kolejny rok, na co się oczywiście zgodził.
Bio - Jaime Alguersuari | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 23 marca 1990, Barcelona |
Wzrost | 181 cm |
Waga | 65 kg |
Statystyki - Jaime Alguersuari | |
Zwycięstwa | 0 |
Punkty | 5 |
Wyścigi | 27 |
Pierwsze pola startowe | 0 |
Podia | 0 |
Debiut | GP Węgier 2009 |
Najlepszy wynik | 9. miejsce |
Wyniki sezonu 2010 | |
Bahrajn | 13 |
Australia | 11 |
Malezja | 9 |
Chiny | 13 |
Hiszpania | 10 |
Monako | 11 |
Turcja | 12 |
Kanada | 12 |
Europa | 13 |
Wielka Brytania | - |
Niemcy | 15 |
Węgry | - |
Belgia | 13 |
Włochy | 15 |
Singapur | 12 |
Japonia | 11 |
Korea Południowa | 11 |
Brazylia | 11 |
Abu Zabi | 9 |
Suma punktów w 2010 | 5, 19. miejsce |
Kalendarium -Jaime Alguersuari | |
2005 | Formula Junior, 3. miejsce |
2006 | Formula Renault Euro Formula Renault Italy |
2007 | Formula Renault Euro, 5. miejsce Formula Renault Italy, 2. miejsce |
2008 | British F3, 1. miesjsce Red Bull Racing, testy |
2009 | Formula Renault 3.5 |
2010 | Formuła 1, Toro Rosso, 5 punktów, 19. miejsce |
2011 | Formuła 1, Toro Rosso |
wikipedia.org v10.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jaime Alguersuari
Podobne: Jaime Alguersuari




Podobne galerie: Jaime Alguersuari



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter