Formuła 1 » Aktualności F1 » Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"

Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
2013-05-19 - G. Filiks Tagi: Monte Carlo, Red Bull, Webber, Christian Horner, Monako
Przyszłotygodniowe Grand Prix Monako będzie jednym z tych wyscigów, które zadecydują o przyszłości Marka Webbera w Red Bull Racing, dał do zrozumienia szef zespołu Christian Horner. Na ulicach Monte Carlo australijski kierowca zawsze jeździ lepiej niż gdziekolwiek indziej, dlatego jak wskazuje jego przełożony ma teraz szansę poprawić swoje notowania po paru nieudanych występach. Ale zaznacza, że taka sytuacja oznacza dla 36-latka większą presję.
Media spekulują o odejściu Webbera z Red Bulla i całej Formuły 1 po sezonie 2013, mimo iż ciągle dementowane są pogłoski na temat jego przenosin do wyścigów długodystansowych, w których miałby poprowadzić nowy prototyp Porsche.
Chociaż po GP Malezji relacje Marka z zespołowym partnerem Sebastianem Vettelem popsuły się już chyba kompletnie, władze Czerwonych Byków nie wykluczają zostawienia tego duetu kierowców na kolejny sezon. Jednak odkąd Vettel w kontrowersyjnych okolicznościach odebrał mu zwycięstwo na Sepang, Webber uzyskuje rozczarowujące wyniki. W trzech wyścigach nie zdobył ani jednego podium. Horner liczy, że GP Monako będzie dla niego punktem zwrotnym. Wszak wygrał dwie z trzech ostatnich edycji tych zawodów. „Ostatecznie jest presja wyników wobec Marka, ale czują ją wszyscy kierowcy". - mówił szef Red Bulla. „Monte Carlo to tor, który lubi w szczególności i góruje tam. Tak więc miejmy nadzieję zaliczy na nim bardzo mocny występ".
Horner dodał, że z decyzją ws. ewnetualnego przedłużenia kontraktu Webberowi jego team poczeka jeszcze kilka wyścigów.
„Za nami dopiero 1/4 mistrzostw. Będziemy ustalać przyszłoroczny skład kierowców latem". - wyjaśniał. „Jeżeli Mark będzie uzyskiwał odpowiednie rezultaty, zachowa motywację i wyrazi chęć kontynuowania kariery u nas, oczywiście weźmiemy go pod uwagę. To kierowca, którego bardzo dobrze znamy, wiemy jak dużo osiągnął".
Jako czołowych kandydatów do zastąpienia Webbera u boku Vettela wymienia się Kimiego Raikkonena oraz Daniela Ricciardo.
Chociaż po GP Malezji relacje Marka z zespołowym partnerem Sebastianem Vettelem popsuły się już chyba kompletnie, władze Czerwonych Byków nie wykluczają zostawienia tego duetu kierowców na kolejny sezon. Jednak odkąd Vettel w kontrowersyjnych okolicznościach odebrał mu zwycięstwo na Sepang, Webber uzyskuje rozczarowujące wyniki. W trzech wyścigach nie zdobył ani jednego podium. Horner liczy, że GP Monako będzie dla niego punktem zwrotnym. Wszak wygrał dwie z trzech ostatnich edycji tych zawodów. „Ostatecznie jest presja wyników wobec Marka, ale czują ją wszyscy kierowcy". - mówił szef Red Bulla. „Monte Carlo to tor, który lubi w szczególności i góruje tam. Tak więc miejmy nadzieję zaliczy na nim bardzo mocny występ".
Horner dodał, że z decyzją ws. ewnetualnego przedłużenia kontraktu Webberowi jego team poczeka jeszcze kilka wyścigów.
Jako czołowych kandydatów do zastąpienia Webbera u boku Vettela wymienia się Kimiego Raikkonena oraz Daniela Ricciardo.
źródło: Sky Sports
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
14
Komentarze do:
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"

Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
haakon 2013-05-19 21:46
Ciekawe, oni liczą na Marka tylko czy On może liczyć na nich?
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
abcd 2013-05-19 22:11
A kiedy Mark nie mogl na nich liczyc?

Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
haakon 2013-05-19 22:51
Obserwując tę stajnię myślę, że kilka razy się nie popisali. Wszędzie się znajdzie przysłowiowe "trupy w szafie" ale Marek chyba jest już napiętnowany. Kilka razy sam już nie wytrzymywał i dawał upust temu co się dzieje. Oczywiście cenzuralnie ale widocznie. Nie chcę tworzyć teorii spiskowych, ale podmianki skrzydeł, dziwne team orders, a przede wszystkim to na co pozwolili ostatnio Vettelowi po GP Malezji czyli zmieszanie go z błotem. Piękna postawa w zamkniętym kręgu to raczej nie jest.
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
abcd 2013-05-20 08:12
Jakie TO i jakie dziwne podmianki skrzydel? Nie przypominam sobie by kiedykolwiek Mark zostal zmuszony do pomocy Vettelowi ani by jawnie mu pomagal, a jesli chodzi ci o "podmiane skrzydla" z Silverstone 2010, to pragne przypomniec, ze przed cala "afera" (ktora sam z reszta nakeecil) Webber twierdzil, ze nowe skrzydlo nie pomaga mu w jezdzie.
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
PiotreW 2013-05-20 09:41
W 2010 nie otrzymał wsparcia Red Bulla w walce o tytuł mając na 2 wyścigi przed końcem przewagę punktową nad Vettelem i tym samym większe szanse na tytuł. Tak samo nie mógł na nich liczyć właśnie na Silverstone 2010. Pamiętam, że Webber wyraźnie powiedział co myśli o tym w przekazie radiowym po wygraniu przez niego wyścigu, ale nie mówił, że nowe skrzydło nie pomaga w jeździe (nic takiego nie pamiętam). To Red Bull nakręcił aferę przez nierówne traktowanie swoich kierowców. Vettel rozwalił swoje nowe skrzydło to zabrali je Webberowi, który musiał przez to używać starego. Jak może takie coś nazwać "pomocą" swojemu kierowcy?
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
abcd 2013-05-20 11:54
Nie pamiętasz, bo nie chcesz pamietać, jak znajdę czas, żeby poszukać, to wkleję tutaj tę wypowiedź. RedBullowi, jako teamowi zależało na jak najlepszym występie swoich kierowców - Weberowi nowe skrzydło nie robiło różnicy, Vettelowi całkiem sporą. Naturalnym jest wtedy, że liczy się dobro zespołu, co zaznaczane było tutaj po GP Malezji (że nie wspomnę o mało eleganckim wypychaniu Vettela poza tor, przez które przebił oponę). W Korei rozbił się na własne życzenie, w Brazyilii pozwolili swoim zawodnikom walczyć, a że Webber nie potrafił pokonać "małolata" to mówi się trudno. Podobnie sprawa wyglądała w GP Abu Zabi, kiedy mistrzostwo Vettela nabierało realnych kształtów.
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
klakir 2013-05-20 13:31
Nie jestem tu ekspertem w tej dziedzinie ale moim zdaniem gdyby nie bardzo duża pomoc z strony Marka to wątpię by ta wsza zdobyła choć jeden tytuł. Zespół też pit-stop VET to 3,0 sek a WEB 4,0 i jak tu nie mówić o faworyzacji.

Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
haakon 2013-05-20 13:39
@abcd pytanie było retoryczne i miało skłonić do refleksji. Jak widać zdania na ten temat mogą się różnić a ja jako, że interesuję się F1 od niedawna i nie mogę przytoczyć wszystkich "smaczków" nie będę też tworzył teorii spiskowych. Jeśli odgrzać temat Malezji nie zgodzę się żeby było to tak jak piszesz bez znaczenia. Nie pamiętam już dokładnie, ale Webber zbudował tam sobie w końcu wyścigu przewagę na tyle dużą że gdyby nie team orders pewnie Vettel wąchałby tylko spaliny. Do tego wypowiedzi Vettela po GP - żałosne i bez żadnej reakcji ze strony teamu. Przecież wystarczył komunikat od inżyniera wyścigowego w trakcie: "Mark ciśnij! bo Seb nie odpuści" i byłoby przynajmniej wszystko jasne. Tłumaczenie tego w inny sposób może być tylko jedno a cała reszta wydaje się nielogiczna. Co do skrzydła zostawię Wam dalszą dyskusję bo nie jestem w stanie nic więcej dodać. Mark święty nie jest choć budzi moją sympatię i życzę mu udanego startu w GP Monako. Co do jego wypowiedzi o której pisałeś, chętnie lookne jak gdzieś to odnajdziesz. Nadal podtrzymuję pytanie i czekam na czwartkowe treningi. Pzdr. Forza S.
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
abcd 2013-05-20 21:08
Jak juz uzyles takiej retoryki, to chcialem wiedziec czym ona jest oparta. Zwlaszcza, RedBullowi jako teamowi zalezy w poerwszej kolejnosci na zwyciestwach, w drugiej na czyich zwyciestwach i jesli bedzie szansa na wygranie Monako przez Marka, to z cala pewnoscia mu jej nie odbiora. W gp Malezji gdyby nie TO, to Webber nie powachalby nawet mozliwosci obrony, a co dopiero mowic o utracie, czy budowie przewagi ( stracil ja cala na okrazeniu zjazdowym, a Vettel byl na posredniej mieszance, ktora jak podaje Pirelli jest o 0,8 sek na okrazeniu szybsza od twardej). Przypominam, ze bylo ono na jego korzysc i zakladalo jego zwyciestwo, co chyba podkresla jak duze pole manewru daje mu zespol (inna sprawa, ze wg mnie personalnie MArk nie zasluguje na tak poblazliwe zachowanie). No i przeciez cala akcja nie trwala jeden manewr, a kilka zamierzen Vettela. Skrecenie obrotow to wcisniecie jednego guzika podobnie jak jego odkrecenie (a nikt z oficjum rbr nie potwierdzil, ze multi 21 znaczy skrecic silniki, wspominali jedynie o zachowaniu pozycji) wiec nie wierze, ze bylby w stanie wygrac to bez TO (znowu jednak kluczowa role odegraly tutaj opony - twarde Webbera i posrednie Vettela byly ich ostatnimi niezuzytymi mieszankami). Wypowiedzi Vettela po tym GP to inna sprawa, bo sa wynikiem tego, ze "nalezaloby chyba przeprosic" nawet jesli sam zainteresowany nie poczuwa sie do winy. Klakir daj jeden przyllad wyscigu, w ktorym Mark pomogl Vettelowi, poswiecajac wlasny wynik. W odwrotna strone ci wymienie kilka, ale w te nie pamietam (a byc moze ze wzgledu na to, ze nie daze Marka sympatia nie chce pamietac)

Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
haakon 2013-05-20 23:28
No i popatrz! Nocny ćwiek w łeb! Wywracasz do góry nogami "moją logikę" będąc jednocześnie logicznym. Interesujące spojrzenie... Choć ja nie patrząc na opony i timing i okrążenie, widziałem Marka 2-3 zakręty przed Sebem co mogło oznaczać nawet z 10s (zresztą kuźwa!!! idę sprawdzić) Aloha!!!
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
F1 2013-05-21 00:14
Prawda jest taka,że Webber zawsze jezdził i będzie jezdzić w cieniu Vettela.
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
F1 2013-05-21 00:19
I to jest rzecz jasna tylko i wyłącznie wina stajni RBR. Webber prawdopodobnie nigdy już nie pokaże jak jest szybki a założe się że jest równie jak Vettel. Tak już jest w F1 że któryś kierowca w teamie musi być po cichu tym numerem 1en.
Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
korba 2013-05-21 15:58
Webber miałby na swoim koncie więcej punktów gdyby był bardziej stabilny.A to zawali start z pierwszej pozycji czy z innej i traci możliwość bycia w ścisłej czołówce.Jakiś wyścig jedzie jak po sznurku bez problemów,a inne z kolei zawala. On jest bardzo dobrym kierowcą Formuły 1,ale za często ma czkawkę i huśtawkę nastrojów,a to mu nie pomaga.

Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
haakon 2013-05-22 11:17
@abcd No i fUkt. Masz sporo racji i wyglada to nawet troche jakby było zrobione pod publiczke. Mark nie miał druzgocącej przewagi. Wymieniali się oponami to zwiekszając to zmniejszając gap. A cała akcja była po ostatnim PIT stopie, z tego co myślałem że przed... No i ostatnie okrążenia gdzie Seb miał szybszą mieszankę.
Podobne: Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"




Podobne galerie: Horner oczekuje mocnego Webbera w GP Monako. "Jest na nim presja"
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Newsletter