Formuła 1 » Aktualności F1 » Heidfeld użyje nowego silnika i skrzyni biegów na Spa

Heidfeld użyje nowego silnika i skrzyni biegów na Spa
2008-09-01 - W. Nogalski Tagi: BMW Sauber, Spa, Heidfeld
Mario Theissen zdradził, że Nick Heidfeld użyje podczas wyścigu na Spa nowej jednostki napędowej wraz z nową skrzynią biegów.
Chociaż dwa najbliższe wyścigi będą najbardziej morderczymi dla jednostek napędowych, Theissen jest przekonany, że jak dotąd perfekcyjna niezawodność jego bolidów zostanie utrzymana. „Chociaż Spa nie jest najszybszym z torów, właśnie na nim kierowcy najdłużej jadą z gazem w podłodze”, powiedział Theissen. „Od czasu modyfikacji słynnego Eau Rouge i wprowadzenia silników V8 kierowcy mogą jechać pełnym gazem od nawrotu La Source przez nieckę Eau Rouge aż do następnego zakrętu.”
„W poprzednim sezonie nasi kierowcy jechali pełnym gazem przez 1 865 metrów czyli 24 sekundy. Moc i stabilność silnika jest tu więc kluczowa.”
„Bolid F1.08 Nicka będzie wyposażony w nowy silnik P86/8 oraz w nową skrzynię biegów, a Robert w dalszym ciągu będzie używał tego samego silnika i skrzyni biegów, co w Walencji.”
„Mamy za sobą dwie trzecie sezonu i dotychczas nie doświadczyliśmy żadnej awarii. Naszym celem jest utrzymanie nienagannej niezawodności. Jeśli zaś chodzi o wyniki, chcemy w dalszym ciągu iść do przodu i zobaczyć oba wozy na punktowanych pozycjach.”
Dyrektor Techniczny Willy Rampf dodał, że jednym z kluczowych elementów obok mocy i niezawodności jednostek napędowych będą wydajność aerodynamiczna oraz tradycyjnie opony.
„Spa wymaga średniego docisku aerodynamicznego. Wydajność aerodynamiczna jest bardzo ważna, ponieważ w szybkich zakrętach w środkowym sektorze potrzebujesz dużego docisku, ale z drugiej strony na długich prostych bolid musi być bardzo szybki.”
„I tym razem odpowiednie wykorzystanie opon będzie kluczowe. Na Spa będziemy mieć do dyspozycji najtwardsze mieszanki, co może stanowić spore wyzwanie, jeśli temperatury nie będą należeć do wysokich.”
„Jak co roku pogoda będzie sporym znakiem zapytania. Czasem może się zmienić w mgnieniu oka i to tylko w jednej sekcji toru.”
Chociaż dwa najbliższe wyścigi będą najbardziej morderczymi dla jednostek napędowych, Theissen jest przekonany, że jak dotąd perfekcyjna niezawodność jego bolidów zostanie utrzymana. „Chociaż Spa nie jest najszybszym z torów, właśnie na nim kierowcy najdłużej jadą z gazem w podłodze”, powiedział Theissen. „Od czasu modyfikacji słynnego Eau Rouge i wprowadzenia silników V8 kierowcy mogą jechać pełnym gazem od nawrotu La Source przez nieckę Eau Rouge aż do następnego zakrętu.”
„W poprzednim sezonie nasi kierowcy jechali pełnym gazem przez 1 865 metrów czyli 24 sekundy. Moc i stabilność silnika jest tu więc kluczowa.”
„Bolid F1.08 Nicka będzie wyposażony w nowy silnik P86/8 oraz w nową skrzynię biegów, a Robert w dalszym ciągu będzie używał tego samego silnika i skrzyni biegów, co w Walencji.”
Dyrektor Techniczny Willy Rampf dodał, że jednym z kluczowych elementów obok mocy i niezawodności jednostek napędowych będą wydajność aerodynamiczna oraz tradycyjnie opony.
„Spa wymaga średniego docisku aerodynamicznego. Wydajność aerodynamiczna jest bardzo ważna, ponieważ w szybkich zakrętach w środkowym sektorze potrzebujesz dużego docisku, ale z drugiej strony na długich prostych bolid musi być bardzo szybki.”
„I tym razem odpowiednie wykorzystanie opon będzie kluczowe. Na Spa będziemy mieć do dyspozycji najtwardsze mieszanki, co może stanowić spore wyzwanie, jeśli temperatury nie będą należeć do wysokich.”
„Jak co roku pogoda będzie sporym znakiem zapytania. Czasem może się zmienić w mgnieniu oka i to tylko w jednej sekcji toru.”
źródło: BMW Sauber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Heidfeld użyje nowego silnika i skrzyni biegów na Spa
Podobne: Heidfeld użyje nowego silnika i skrzyni biegów na Spa




Podobne galerie: Heidfeld użyje nowego silnika i skrzyni biegów na Spa
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter