Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Haug: Zadyszka formy Mercedesa konieczna dla lepszej przyszłości zespołu
			
			
			
			 
									
					
					Haug: Zadyszka formy Mercedesa konieczna dla lepszej przyszłości zespołu
							2012-11-11 - .      Tagi: Norbert Haug, Mercedes
						
						
						Norbert Haug sprawujący pieczę nad działalnością Mercedesa w sportach motorowych wyjaśnił, że ostatni spadek formy zespołu Formuły 1 spod znaku trójramiennej gwiazdy jest niezbędny, aby w kolejnych sezonach Srebrne Strzały mogły zrealizować swoje mistrzowskie ambicje.
Od czterech wyścigów Mercedes nie punktuje, wobec czego stracił realną szansę na zabranie Lotusowi czwartej pozycji klasyfikacji konstruktorów, a dodatkowo znalazł się pod presją szóstego Saubera, który do niemieckiej stajni traci już tylko 12 punktów. Jak tłumaczy Haug, za kryzys konkurencyjności ekipy z Brackley odpowiada między innymi wprowadzenie przez nią wydechu Coanda, który zawitał do modelu W03 podczas wrześniowego GP Singapuru. Nie przynosi on jeszcze oczekiwanych korzyści, ale Mercedes jeździ z nim, ponieważ chce dopracować na sezon 2013. Jakby tego było mało, przyszły team Lewisa Hamiltona niedawno ulepszał swój tunel aerodynamiczny i długo nie mógł z niego korzystać.
Zobacz także: Mercedes szykuje "zupełnie nowy" bolid na sezon 2013 »„Zdecydowanie nie wykorzystujemy aktualnie pełnego potencjału technologii Coanda". - powiedział Haug serwisowi Autosport. „Nie możesz zgrać tego wydechu po 2-3 wyścigach. Wymaga on dużo więcej paliwa, obniża moc i trzeba te straty zrekompensować. Na razie niezbyt się nam to udaje. Ale nie ma innego wyjścia, jak go poznawać. Mieliśmy też - co nie używamy jako wymówki - okres póltora/dwóch miesięcy przestoju tunelu aerodynamicznego, bowiem powiększaliśmy model (bolidu) w nim ze skali 50 do 60 procent. Trzeba to zrobić, aby przygotować się na przyszłość".
						Szef działu motorsportu Mercedesa nie widzi powodów, dla których Srebrne Strzały miałyby nie powrócić na czoło stawki, gdy tylko przejdą trwający obecnie trudny okres. W kwietniu Nico Rosberg pewnie wygrał bolidem niemieckiej ekipy GP Chin.
„Nie dostaliśmy tego zwycięstwa w prezencie". - zaznaczał Haug. „Tor w Szanghaju pasował naszej wyścigówce, ale to był jeden z najbardziej przekonywujących triumfów - przecięliśmy metę 20 sekund przed rywalami. Mogliśmy zdobyć wtedy dublet. Byliśmy bez wątpienia szybcy w Monako, szybcy w Montrealu. Przez parę zawodów prezentowaliśmy całkiem konkurencyjne tempo.
	
	
	
	
						„Ale rzeczywiście od wakacyjnej przerwy nie jesteśmy tam, gdzie chcemy być. Dzieje się tak z konkretnych powodów. Jeden jest taki, że musimy rozwinąć wydech Coanda. W mojej ocenie teraz zdecydowanie nie daje on nam wszystkich korzyści, jakie może dawać. Na pewno musieliśmy też zrobić ten program z tunelem aero.„Jeżeli ludzie nas krytykują, całkowicie to akceptujemy, lecz pół roku temu byliśmy na przodzie, wygraliśmy wyścig nie za sprawą szczęścia. Pracujemy bardzo ciężko, aby za kolejne pół roku znowu znaleźć się w takim położeniu. Taką mamy strategię i chcemy ją zrealizować".
					
Od czterech wyścigów Mercedes nie punktuje, wobec czego stracił realną szansę na zabranie Lotusowi czwartej pozycji klasyfikacji konstruktorów, a dodatkowo znalazł się pod presją szóstego Saubera, który do niemieckiej stajni traci już tylko 12 punktów. Jak tłumaczy Haug, za kryzys konkurencyjności ekipy z Brackley odpowiada między innymi wprowadzenie przez nią wydechu Coanda, który zawitał do modelu W03 podczas wrześniowego GP Singapuru. Nie przynosi on jeszcze oczekiwanych korzyści, ale Mercedes jeździ z nim, ponieważ chce dopracować na sezon 2013. Jakby tego było mało, przyszły team Lewisa Hamiltona niedawno ulepszał swój tunel aerodynamiczny i długo nie mógł z niego korzystać.
Zobacz także: Mercedes szykuje "zupełnie nowy" bolid na sezon 2013 »
„Nie dostaliśmy tego zwycięstwa w prezencie". - zaznaczał Haug. „Tor w Szanghaju pasował naszej wyścigówce, ale to był jeden z najbardziej przekonywujących triumfów - przecięliśmy metę 20 sekund przed rywalami. Mogliśmy zdobyć wtedy dublet. Byliśmy bez wątpienia szybcy w Monako, szybcy w Montrealu. Przez parę zawodów prezentowaliśmy całkiem konkurencyjne tempo.
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Haug: Zadyszka formy Mercedesa konieczna dla lepszej przyszłości zespołu
Podobne: Haug: Zadyszka formy Mercedesa konieczna dla lepszej przyszłości zespołu
				 Haug: Zrezygnowałem, bo jestem odpowiedzialny za porażkę Mercedesa »
Haug: Zrezygnowałem, bo jestem odpowiedzialny za porażkę Mercedesa »
					
					 Christian Horner był kandydatem do zastąpienia Hauga w Mercedesie »
Christian Horner był kandydatem do zastąpienia Hauga w Mercedesie »
					
					 Mercedes wymontował wydech Coanda z obu bolidów na GP Brazylii »
Mercedes wymontował wydech Coanda z obu bolidów na GP Brazylii »
					
					 Rosberg liczy na punkty Mercedesa w GP USA »
Rosberg liczy na punkty Mercedesa w GP USA »
					
				Podobne galerie: Haug: Zadyszka formy Mercedesa konieczna dla lepszej przyszłości zespołu
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			

 Norbert Haug
Norbert Haug Norbert Haug
Norbert Haug

 Norbert Haug
Norbert Haug

 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nowe BMW X1 - galeria nr 1
Nowe BMW X1 - galeria nr 1  rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza
rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza  Tapety Skoda
Tapety Skoda  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? 
 
			
 
 
			