Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Grand Prix Kanady w liczbach od strony technicznej
GP Kanady 2010

Grand Prix Kanady w liczbach od strony technicznej

2011-06-09 - P. Pokwicki     Tagi: Montreal, Kanada
Już w piątek po południu odbędą się pierwsze treningi przed Grand Prix Kanady na torze imienia Gillesa Villenueve'a w Montrealu.

Przedstawimy jak prezentuje się Kanada w liczbach - od strony technicznej, czyli jaka jest na przykład prędkość maksymalna, albo ile wynosi najdłuższa prosta.

Okrążenie toru w Montrealu z Robertem Kubicą
Procent czasu okrążenia pokonywany z maksymalną prędkością (z maksymalnie otwartą przepustnicą) wynosi 58,4 procent.

Najdłuższy odcinek w metrach pokonywany z maksymalną prędkością (z maksymalnie otwartą przepustnicą) wynosi 950 metrów i mieści się pomiędzy 10, a 12 zakrętem. Maksymalne przeciążenie boczne występuje w zakręcie numer 5 i wynosi 3G. Siła działa na kierowcę z taką mocą przez 0,5 sekundy.

Procent czasu okrążenia pokonywany z nogą na hamulcu wynosi 18 procent.

Największa prędkość rozwijana u szczytu zakrętu to 270 km/h w zakręcie numer 11, który jest pokonywany z otwartą przepustnicą.
Najwolniej pokonywany zakręt to zakręt numer 10 (nawrót). Najniższa prędkość w tym miejscu to 55 km/h.

Maksymalna prędkość na torze w Montrealu oscyluje w granicach 325 km/h, w zależności od ustawień bolidu.

Podczas jednego okrążenia na torze w Montrealu kierowca zmienia biegi aż 50 razy.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Grand Prix Kanady w liczbach od strony technicznej

Podobne: Grand Prix Kanady w liczbach od strony technicznej
Podobne galerie: Grand Prix Kanady w liczbach od strony technicznej
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit