Formuła 1  »  Kierowcy F1  »  Giancarlo Fisichella
Giancarlo Fisichella

Giancarlo Fisichella

2007-01-14 - W. Nogalski     Tagi: Fisichella

Giancarlo Fisichella ścigał się gokartami w latach 1984-91 i jego największym sukcesem było drugie miejsce w Europie. W 1991 porzucił karting na rzecz Formuły Alfa Boxer, a następnie przez trzy sezony ścigał się we włoskiej Formule 3 kończąc sezon 1992 na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej, a w 1993 na pierwszym. Dodatkowo w 1993 roku wygrał prestiżowy wyścig Formuły 3 w Monaco i jeden z dwóch wyścigów w Macau.

W sezonie 1995 i 1996 dość nietypowo dla przyszłych kierowców Formuły 1 ścigał się w mistrzostwach samochodów turystycznych w zespole Alfy Romeo, gdzie został dostrzeżony przez zespół Minardi, w którym zadebiutował w Formule 1 w 1996 roku.

W 1997 roku Włoch zamienił kiepskie Minardi na Jordana zdobywając drugie miejsce w wyścigu na torze Spa w Belgii. Zdarzyło mu się również prowadzić podczas Grand Prix Niemiec, jednak kłopoty z bolidem sprawiły, że nie ukończył wyścigu. Kończąc sezon 1997 na dobrym ósmym miejscu w roku następnym przeniósł się do Benettona (później Renault). W 1998 zdobył swoje pierwsze Pole Position i dwa razy był drugi ostatecznie kończąc sezon na dziewiątym miejscu z szesnastoma punktami.

Włoch był jedną z najjaśniejszych młodych gwiazd Formuły 1, jednak sezon 1999 był pełen rozczarowań - z trzynastoma punktami Giancarlo był tylko dziewiąty w klasyfikacji kierowców. Również kolejne dwa lata nie były pomyślne dla Fisichelli i Benettona - Włoch został zwolniony i w sezonie 2002, i 2003 jeździł dla Eddiego Jordana nie odnosząc praktycznie żadnych sukcesów oprócz niespodziewanego zwycięstwa w Grand Prix Brazylii w 2003 roku. Czara goryczy się przepełniła i w 2004 roku Giancarlo zamienił Jordana na Saubera.

Jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2004 nie było może spełnieniem marzeń, jednak bardzo dobra jazda w wyścigach i aż dziewięć punktowanych miejsc sprawiły, że Włoch został ponownie zauważony przez Renault. Głównym problemem w tym sezonie były kwalifikacje, w których kombinacja Sauber-Bridgestone nie spisywała się najlepiej. Fisichella startował więc z odległych pozycji i ze sporym zapasem paliwa przebijał się przez stawkę, głównie w końcowych fazach wyścigów.

Powrót do Renault okazał się strzałem w dziesiątkę - już w pierwszym starcie zdobył Pole Position i zwycięstwo, jednak niestety był to najlepszy wynik w stosunkowo trudnym sezonie. W czasie gdy jego kolega z zespołu Fernando Alonso zdobywał mistrzostwo Fisichella poza zwycięstwem w Australii pojawił się tylko dwa razy na podium…

Pobity przez Alonso w 2005 roku Fisichella liczył na rewanż w 2006. Po zwycięstwie w Malezji sezon zapowiadał się nieźle, jednak w następnych wyścigach Hiszpan był po prostu szybszy nie dając szans Fisichelli. Ostatecznie zakończył rok na czwartym miejscu pomagając Renault zdobyć drugi z rzędu tytuł w klasyfikacji konstruktorów.

Po słabym sezonie 2007 w niezbyt udanym Renault R27 Giancarlo stracił posadę we francuskiej stajni. Po kilku testach dla Force India F1 i długich tygodniach oczekiwań w końcu plotki się potwierdziły i Giancarlo został kierowcą młodego, ambitnego zespołu.

Sezon 2008 w barwach Force India Giancarlo Fisichella ukończył na 19 miejscu, przed kolegą z zespołu Adrianem Sutilem. Najlepszym osiągnięciem kierowcy było przedostanie się do Q2 w kwalifikacjach do GP Włoch. Kierowca pozostał w Indyjskiej ekipie również na sezon 2009.

Sezon 2009 był przełomowy dla włoskiego kierowcy. Podczas Grand Prix Belgii zdobył dla swojego zespołu pierwsze w historii punkty i podium.

3 września 2009 roku Ferrari ogłosiło, że Fisichella zastąpi słabo spisującego się Lucę Badoera (który zastępował kontuzjowanego Felipe Massę). Po przejściu do ekipy z Maranello miejsce Fisichelli w Force India zajął Vitantonio Liuzzi.

Kilka wyścigów w barwach Ferrari nie należało do udanych, a Fisichella ukończył mistrzostwa świata na 15 miejscu. W Ferrari pozostanie jako kierowca testowy.

Bio - Giancarlo Fisichella
Data i miejsce urodzenia14 stycznia 1973 roku, Rzym, Włochy
Wzrost172 cm
Waga67 kg
Statystyki - Giancarlo Fisichella
Zwycięstwa3
Punkty275
Wyścigi229
Pierwsze pola startowe
4
Podia19
Debiut
GP Australii 1996
Wyniki sezonu 2009 - Giancarlo Fisichella
Australia
11
Malezja18
Chiny14
Bahrajn
15
Hiszpania
14
Monako
9
Turcja
-
Wileka Brytania10
Niemcy
11
Węgry
14
Europa
12
Belgia
2
Włochy9
Singapur
13
Japonia
12
Brazylia
10
Abu Zabi
16
Suma punktów w 20098, 15. miejsce

Kalendarium - Giancarlo Fisichella
1984-1990Karting, Włochy
1991Formuła Alfa Boxer
1992Formuła 3, Włochy, 8. miejsce
1993Formuła 3, Włochy, 2. miejsce
1994Formuła 3, Włochy, 1. miejsce
1995

DTM, 15. miejsce

1996Formuła 1, Minardi, 0 punktów, 17. miejsce
1997Formuła 1, Jordan, 20 punktów, 9. miejsce
1998Formuła 1, Benetton, 16 punktów, 8. miejsce
1999Formuła 1, Benetton, 13 punktów, 9. miejsce
2000Formuła 1, Benetton, 18 punktów, 6. miejsce
2001Formuła 1, Benetton, 7 punktów, 11. miejsce
2002Formuła 1, Jordan, 7 punktów, 11. miejsce
2003Formuła 1, Jordan, 12 punktów, 12. miejsce
2004Formuła 1, Sauber, 22 punkty, 11. miejsce
2005Formuła 1, Renault, 58 punktów, 5. miejsce
2006Formuła 1, Renault, 72 punkty, 4. miejsce
2007Formuła 1, Renault, 21 punktów, 8. miejsce
2008
Formuła 1, Force India, 19 miejsce
2009
Formuła 1, Force India, Ferrari, 8 punktów, 15 miejsce
2010Formuła 1, Ferrari (kierowca testowy)

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
WEC 2017/2018 - skrót wyścigu w Szanghaju


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Giancarlo Fisichella