 
									
					
					
					
					Giancarlo Fisichella ścigał się gokartami w latach 1984-91 i jego największym sukcesem było drugie miejsce w Europie. W 1991 porzucił karting na rzecz Formuły Alfa Boxer, a następnie przez trzy sezony ścigał się we włoskiej Formule 3 kończąc sezon 1992 na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej, a w 1993 na pierwszym. Dodatkowo w 1993 roku wygrał prestiżowy wyścig Formuły 3 w Monaco i jeden z dwóch wyścigów w Macau.
						
						W sezonie 1995 i 1996 dość nietypowo dla przyszłych kierowców Formuły 1 ścigał się w mistrzostwach samochodów turystycznych w zespole Alfy Romeo, gdzie został dostrzeżony przez zespół Minardi, w którym zadebiutował w Formule 1 w 1996 roku.
W 1997 roku Włoch zamienił kiepskie Minardi na Jordana zdobywając drugie miejsce w wyścigu na torze Spa w Belgii. Zdarzyło mu się również prowadzić podczas Grand Prix Niemiec, jednak kłopoty z bolidem sprawiły, że nie ukończył wyścigu. Kończąc sezon 1997 na dobrym ósmym miejscu w roku następnym przeniósł się do Benettona (później Renault). W 1998 zdobył swoje pierwsze Pole Position i dwa razy był drugi ostatecznie kończąc sezon na dziewiątym miejscu z szesnastoma punktami.
						
						Włoch był jedną z najjaśniejszych młodych gwiazd Formuły 1, jednak sezon 1999 był pełen rozczarowań - z trzynastoma punktami Giancarlo był tylko dziewiąty w klasyfikacji kierowców. Również kolejne dwa lata nie były pomyślne dla Fisichelli i Benettona - Włoch został zwolniony i w sezonie 2002, i 2003 jeździł dla Eddiego Jordana nie odnosząc praktycznie żadnych sukcesów oprócz niespodziewanego zwycięstwa w Grand Prix Brazylii w 2003 roku. Czara goryczy się przepełniła i w 2004 roku Giancarlo zamienił Jordana na Saubera.
Powrót do Renault okazał się strzałem w dziesiątkę - już w pierwszym starcie zdobył Pole Position i zwycięstwo, jednak niestety był to najlepszy wynik w stosunkowo trudnym sezonie. W czasie gdy jego kolega z zespołu Fernando Alonso zdobywał mistrzostwo Fisichella poza zwycięstwem w Australii pojawił się tylko dwa razy na podium…
Pobity przez Alonso w 2005 roku Fisichella liczył na rewanż w 2006. Po zwycięstwie w Malezji sezon zapowiadał się nieźle, jednak w następnych wyścigach Hiszpan był po prostu szybszy nie dając szans Fisichelli. Ostatecznie zakończył rok na czwartym miejscu pomagając Renault zdobyć drugi z rzędu tytuł w klasyfikacji konstruktorów.
Po słabym sezonie 2007 w niezbyt udanym Renault R27 Giancarlo stracił posadę we francuskiej stajni. Po kilku testach dla Force India F1 i długich tygodniach oczekiwań w końcu plotki się potwierdziły i Giancarlo został kierowcą młodego, ambitnego zespołu.
Sezon 2008 w barwach Force India Giancarlo Fisichella ukończył na 19 miejscu, przed kolegą z zespołu Adrianem Sutilem. Najlepszym osiągnięciem kierowcy było przedostanie się do Q2 w kwalifikacjach do GP Włoch. Kierowca pozostał w Indyjskiej ekipie również na sezon 2009.
Sezon 2009 był przełomowy dla włoskiego kierowcy. Podczas Grand Prix Belgii zdobył dla swojego zespołu pierwsze w historii punkty i podium.
3 września 2009 roku Ferrari ogłosiło, że Fisichella zastąpi słabo spisującego się Lucę Badoera (który zastępował kontuzjowanego Felipe Massę). Po przejściu do ekipy z Maranello miejsce Fisichelli w Force India zajął Vitantonio Liuzzi.
Kilka wyścigów w barwach Ferrari nie należało do udanych, a Fisichella ukończył mistrzostwa świata na 15 miejscu. W Ferrari pozostanie jako kierowca testowy. 
| Bio - Giancarlo Fisichella | |
|---|---|
| Data i miejsce urodzenia | 14 stycznia 1973 roku, Rzym, Włochy | 
| Wzrost | 172 cm | 
| Waga | 67 kg | 
| Statystyki - Giancarlo Fisichella | |
| Zwycięstwa | 3 | 
| Punkty | 275 | 
| Wyścigi | 229 | 
| Pierwsze pola startowe | 4 | 
| Podia | 19 | 
| Debiut | GP Australii 1996 | 
| Wyniki sezonu 2009 - Giancarlo Fisichella | |
| Australia | 11 | 
| Malezja | 18 | 
| Chiny | 14 | 
| Bahrajn | 15 | 
| Hiszpania | 14 | 
| Monako | 9 | 
| Turcja | - | 
| Wileka Brytania | 10 | 
| Niemcy | 11 | 
| Węgry | 14 | 
| Europa | 12 | 
| Belgia | 2 | 
| Włochy | 9 | 
| Singapur | 13 | 
| Japonia | 12 | 
| Brazylia | 10 | 
| Abu Zabi | 16 | 
| Suma punktów w 2009 | 8, 15. miejsce | 
| Kalendarium - Giancarlo Fisichella | |
| 1984-1990 | Karting, Włochy | 
| 1991 | Formuła Alfa Boxer | 
| 1992 | Formuła 3, Włochy, 8. miejsce | 
| 1993 | Formuła 3, Włochy, 2. miejsce | 
| 1994 | Formuła 3, Włochy, 1. miejsce | 
| 1995 | DTM, 15. miejsce | 
| 1996 | Formuła 1, Minardi, 0 punktów, 17. miejsce | 
| 1997 | Formuła 1, Jordan, 20 punktów, 9. miejsce | 
| 1998 | Formuła 1, Benetton, 16 punktów, 8. miejsce | 
| 1999 | Formuła 1, Benetton, 13 punktów, 9. miejsce | 
| 2000 | Formuła 1, Benetton, 18 punktów, 6. miejsce | 
| 2001 | Formuła 1, Benetton, 7 punktów, 11. miejsce | 
| 2002 | Formuła 1, Jordan, 7 punktów, 11. miejsce | 
| 2003 | Formuła 1, Jordan, 12 punktów, 12. miejsce | 
| 2004 | Formuła 1, Sauber, 22 punkty, 11. miejsce | 
| 2005 | Formuła 1, Renault, 58 punktów, 5. miejsce | 
| 2006 | Formuła 1, Renault, 72 punkty, 4. miejsce | 
| 2007 | Formuła 1, Renault, 21 punktów, 8. miejsce | 
| 2008 | Formuła 1, Force India, 19 miejsce | 
| 2009 | Formuła 1, Force India, Ferrari, 8 punktów, 15 miejsce | 
| 2010 | Formuła 1, Ferrari (kierowca testowy) | 

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Giancarlo Fisichella
 Bolid Ferrari na ulicach Jerozolimy. Zobacz foto i wideo z przejazdów »
Bolid Ferrari na ulicach Jerozolimy. Zobacz foto i wideo z przejazdów »
					
					 Giancarlo Fisichella i bolid Ferrari na targach motoryzacyjnych w Poznaniu »
Giancarlo Fisichella i bolid Ferrari na targach motoryzacyjnych w Poznaniu »
					
					 Bologna Motor Show: Ferrari zrobiło widowisko. Fisichella skupi się na WEC »
Bologna Motor Show: Ferrari zrobiło widowisko. Fisichella skupi się na WEC »
					
					 Zostań kierowcą Ferrari w Ferrari Virtual Academy »
Zostań kierowcą Ferrari w Ferrari Virtual Academy »
					
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				 50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny [36]
50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny [36]
	
	 Grand Prix Wielkiej Brytanii - Silverstone - Pitbabes [72]
Grand Prix Wielkiej Brytanii - Silverstone - Pitbabes [72]
		
.jpg)

 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Tapety Ford
Tapety Ford  
 
			
 
 
			