
Giancarlo Fisichella ścigał się gokartami w latach 1984-91 i jego największym sukcesem było drugie miejsce w Europie. W 1991 porzucił karting na rzecz Formuły Alfa Boxer, a następnie przez trzy sezony ścigał się we włoskiej Formule 3 kończąc sezon 1992 na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej, a w 1993 na pierwszym. Dodatkowo w 1993 roku wygrał prestiżowy wyścig Formuły 3 w Monaco i jeden z dwóch wyścigów w Macau.
W sezonie 1995 i 1996 dość nietypowo dla przyszłych kierowców Formuły 1 ścigał się w mistrzostwach samochodów turystycznych w zespole Alfy Romeo, gdzie został dostrzeżony przez zespół Minardi, w którym zadebiutował w Formule 1 w 1996 roku.
W 1997 roku Włoch zamienił kiepskie Minardi na Jordana zdobywając drugie miejsce w wyścigu na torze Spa w Belgii. Zdarzyło mu się również prowadzić podczas Grand Prix Niemiec, jednak kłopoty z bolidem sprawiły, że nie ukończył wyścigu. Kończąc sezon 1997 na dobrym ósmym miejscu w roku następnym przeniósł się do Benettona (później Renault). W 1998 zdobył swoje pierwsze Pole Position i dwa razy był drugi ostatecznie kończąc sezon na dziewiątym miejscu z szesnastoma punktami.
Włoch był jedną z najjaśniejszych młodych gwiazd Formuły 1, jednak sezon 1999 był pełen rozczarowań - z trzynastoma punktami Giancarlo był tylko dziewiąty w klasyfikacji kierowców. Również kolejne dwa lata nie były pomyślne dla Fisichelli i Benettona - Włoch został zwolniony i w sezonie 2002, i 2003 jeździł dla Eddiego Jordana nie odnosząc praktycznie żadnych sukcesów oprócz niespodziewanego zwycięstwa w Grand Prix Brazylii w 2003 roku. Czara goryczy się przepełniła i w 2004 roku Giancarlo zamienił Jordana na Saubera.
Powrót do Renault okazał się strzałem w dziesiątkę - już w pierwszym starcie zdobył Pole Position i zwycięstwo, jednak niestety był to najlepszy wynik w stosunkowo trudnym sezonie. W czasie gdy jego kolega z zespołu Fernando Alonso zdobywał mistrzostwo Fisichella poza zwycięstwem w Australii pojawił się tylko dwa razy na podium…
Pobity przez Alonso w 2005 roku Fisichella liczył na rewanż w 2006. Po zwycięstwie w Malezji sezon zapowiadał się nieźle, jednak w następnych wyścigach Hiszpan był po prostu szybszy nie dając szans Fisichelli. Ostatecznie zakończył rok na czwartym miejscu pomagając Renault zdobyć drugi z rzędu tytuł w klasyfikacji konstruktorów.
Po słabym sezonie 2007 w niezbyt udanym Renault R27 Giancarlo stracił posadę we francuskiej stajni. Po kilku testach dla Force India F1 i długich tygodniach oczekiwań w końcu plotki się potwierdziły i Giancarlo został kierowcą młodego, ambitnego zespołu.
Sezon 2008 w barwach Force India Giancarlo Fisichella ukończył na 19 miejscu, przed kolegą z zespołu Adrianem Sutilem. Najlepszym osiągnięciem kierowcy było przedostanie się do Q2 w kwalifikacjach do GP Włoch. Kierowca pozostał w Indyjskiej ekipie również na sezon 2009.
Sezon 2009 był przełomowy dla włoskiego kierowcy. Podczas Grand Prix Belgii zdobył dla swojego zespołu pierwsze w historii punkty i podium.
3 września 2009 roku Ferrari ogłosiło, że Fisichella zastąpi słabo spisującego się Lucę Badoera (który zastępował kontuzjowanego Felipe Massę). Po przejściu do ekipy z Maranello miejsce Fisichelli w Force India zajął Vitantonio Liuzzi.
Kilka wyścigów w barwach Ferrari nie należało do udanych, a Fisichella ukończył mistrzostwa świata na 15 miejscu. W Ferrari pozostanie jako kierowca testowy.
Bio - Giancarlo Fisichella | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 14 stycznia 1973 roku, Rzym, Włochy |
Wzrost | 172 cm |
Waga | 67 kg |
Statystyki - Giancarlo Fisichella | |
Zwycięstwa | 3 |
Punkty | 275 |
Wyścigi | 229 |
Pierwsze pola startowe | 4 |
Podia | 19 |
Debiut | GP Australii 1996 |
Wyniki sezonu 2009 - Giancarlo Fisichella | |
Australia | 11 |
Malezja | 18 |
Chiny | 14 |
Bahrajn | 15 |
Hiszpania | 14 |
Monako | 9 |
Turcja | - |
Wileka Brytania | 10 |
Niemcy | 11 |
Węgry | 14 |
Europa | 12 |
Belgia | 2 |
Włochy | 9 |
Singapur | 13 |
Japonia | 12 |
Brazylia | 10 |
Abu Zabi | 16 |
Suma punktów w 2009 | 8, 15. miejsce |
Kalendarium - Giancarlo Fisichella | |
1984-1990 | Karting, Włochy |
1991 | Formuła Alfa Boxer |
1992 | Formuła 3, Włochy, 8. miejsce |
1993 | Formuła 3, Włochy, 2. miejsce |
1994 | Formuła 3, Włochy, 1. miejsce |
1995 |
DTM, 15. miejsce |
1996 | Formuła 1, Minardi, 0 punktów, 17. miejsce |
1997 | Formuła 1, Jordan, 20 punktów, 9. miejsce |
1998 | Formuła 1, Benetton, 16 punktów, 8. miejsce |
1999 | Formuła 1, Benetton, 13 punktów, 9. miejsce |
2000 | Formuła 1, Benetton, 18 punktów, 6. miejsce |
2001 | Formuła 1, Benetton, 7 punktów, 11. miejsce |
2002 | Formuła 1, Jordan, 7 punktów, 11. miejsce |
2003 | Formuła 1, Jordan, 12 punktów, 12. miejsce |
2004 | Formuła 1, Sauber, 22 punkty, 11. miejsce |
2005 | Formuła 1, Renault, 58 punktów, 5. miejsce |
2006 | Formuła 1, Renault, 72 punkty, 4. miejsce |
2007 | Formuła 1, Renault, 21 punktów, 8. miejsce |
2008 | Formuła 1, Force India, 19 miejsce |
2009 | Formuła 1, Force India, Ferrari, 8 punktów, 15 miejsce |
2010 | Formuła 1, Ferrari (kierowca testowy) |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Giancarlo Fisichella






