Formuła 1 » Aktualności F1 » GP Włoch: 53 okrążenia Monzy z jednym pit-stopem? Według Pirelli to możliwe

GP Włoch: 53 okrążenia Monzy z jednym pit-stopem? Według Pirelli to możliwe
Firma Pirelli dostarczająca opony do Formuły 1 przypuszcza, że podczas niedzielnego wyścigu o GP Włoch wybrani zawodnicy zmienią ogumienie tylko raz. Strategia jednego pit-stopu zdała egzamin tydzień temu na torze Spa, gdzie przywieziono także dwie najtwardsze mieszanki opon. Tam taktyki pojedynczej wizyty w boksach użył zwycięzca Jenson Button oraz drugi Sebastian Vettel. Chociaż nagrzana słońcem Monza teoretycznie stanowi większe wyzwanie dla ogumienia, Paul Hembery z Pirelli wyjaśnia, że opony wcale nie zużywają się na niej tak szybko, jak można by sądzić.
„Mimo typowych, ciepłych warunków na Monzy, nasze opony spisywały się bardzo dobrze". - powiedział Hembery po piątkowych treningach. „Zwłaszcza twarda mieszanka, która zaprezentowała prawie taką samą formę jak pośrednia, przy wyższej wytrzymałości. Jutro możemy być świadkami różnych wyborów taktycznych, a niektórzy kierowcy mogą spróbować przejechać wyścig na jeden pit-stop. Taka była zwycięska strategia przed tygodniem w Belgii, gdzie korzystano z takich samych opon. „Chociaż w wielu fragmentach Monzy opony są bardzo mocno obciążane, ogólny poziom zużycia był dzisiaj bardzo dobry i dzięki temu wielu kierowców uzyskało swoje najlepsze czasy po przejechaniu kilku okrążeń. Na obu mieszankach wykonywano bardzo długie przejazdy i w niedzielę powinniśmy być świadkami zaciętej rywalizacji od startu do mety - z tego słynie nasz domowy wyścig na Monzy. Po raz pierwszy od dłuższego czasu czeka nas całkowicie suchy weekend, co powinno umożliwić zespołom zgromadzenie dużej ilości danych przed startem. „W zeszłym roku zwycięzca, Sebastian Vettel z Red Bulla, zastosował strategię dwóch pit stopów i wygrał po starcie z pole position. Pierwsze pole startowe daje na Monzy dużą przewagę: od 2000 roku aż dziewięć wyścigów padło łupem zawodnika ruszającego z pole position". - dodał szef Pirelli ds. motorsportu.
LICZBY DNIA PIRELLI Z PIĄTKOWYCH TRENINGÓW:
Wykorzystane zestawy:
twarde 49
pośrednie 24
przejściowe 0
deszczowe 0
Największa liczba okrążeń:
twarde 30 okr.
pośrednie 24 okr.
przejściowe 0 okr.
deszczowe 0 okr.
Najdłuższe przejazdy:
twarde 17 okr. (Pietrow, Button)
pośrednie 18 okr. (di Resta, Schumacher, Raikkonen)
przejściowe 0 okr.
deszczowe 0 okr.
FAKT DNIA PIRELLI Z PIĄTKOWYCH TRENINGÓW:
Zrozumienie wpływu ciężaru paliwa na ogumienie jest jednym z priorytetów, którym zespoły zajmują się podczas treningów. Każde 10 kilogramów paliwa odpowiada mniej więcej czterem dziesiątym sekundy na okrążeniu. Wyłączenie systemu DRS podczas treningów na Monzy dodaje około siedem dziesiątych sekundy do czasu okrążenia.
Podczas domowego wyścigu firma Pirelli przeniosła do centrum Mediolanu część atmosfery Formuły 1. W pobliżu siedziby firmy ustawiono garaż F1, w którym kibice mogą spróbować sił przy zmianie opon i w symulatorze F1.
„Mimo typowych, ciepłych warunków na Monzy, nasze opony spisywały się bardzo dobrze". - powiedział Hembery po piątkowych treningach. „Zwłaszcza twarda mieszanka, która zaprezentowała prawie taką samą formę jak pośrednia, przy wyższej wytrzymałości. Jutro możemy być świadkami różnych wyborów taktycznych, a niektórzy kierowcy mogą spróbować przejechać wyścig na jeden pit-stop. Taka była zwycięska strategia przed tygodniem w Belgii, gdzie korzystano z takich samych opon. „Chociaż w wielu fragmentach Monzy opony są bardzo mocno obciążane, ogólny poziom zużycia był dzisiaj bardzo dobry i dzięki temu wielu kierowców uzyskało swoje najlepsze czasy po przejechaniu kilku okrążeń. Na obu mieszankach wykonywano bardzo długie przejazdy i w niedzielę powinniśmy być świadkami zaciętej rywalizacji od startu do mety - z tego słynie nasz domowy wyścig na Monzy. Po raz pierwszy od dłuższego czasu czeka nas całkowicie suchy weekend, co powinno umożliwić zespołom zgromadzenie dużej ilości danych przed startem. „W zeszłym roku zwycięzca, Sebastian Vettel z Red Bulla, zastosował strategię dwóch pit stopów i wygrał po starcie z pole position. Pierwsze pole startowe daje na Monzy dużą przewagę: od 2000 roku aż dziewięć wyścigów padło łupem zawodnika ruszającego z pole position". - dodał szef Pirelli ds. motorsportu.
Wykorzystane zestawy:
twarde 49
pośrednie 24
przejściowe 0
deszczowe 0
Największa liczba okrążeń:
twarde 30 okr.
pośrednie 24 okr.
przejściowe 0 okr.
deszczowe 0 okr.
Najdłuższe przejazdy:
twarde 17 okr. (Pietrow, Button)
pośrednie 18 okr. (di Resta, Schumacher, Raikkonen)
przejściowe 0 okr.
deszczowe 0 okr.
FAKT DNIA PIRELLI Z PIĄTKOWYCH TRENINGÓW:
Zrozumienie wpływu ciężaru paliwa na ogumienie jest jednym z priorytetów, którym zespoły zajmują się podczas treningów. Każde 10 kilogramów paliwa odpowiada mniej więcej czterem dziesiątym sekundy na okrążeniu. Wyłączenie systemu DRS podczas treningów na Monzy dodaje około siedem dziesiątych sekundy do czasu okrążenia.
Podczas domowego wyścigu firma Pirelli przeniosła do centrum Mediolanu część atmosfery Formuły 1. W pobliżu siedziby firmy ustawiono garaż F1, w którym kibice mogą spróbować sił przy zmianie opon i w symulatorze F1.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
GP Włoch: 53 okrążenia Monzy z jednym pit-stopem? Według Pirelli to możliwe
Podobne: GP Włoch: 53 okrążenia Monzy z jednym pit-stopem? Według Pirelli to możliwe




Podobne galerie: GP Włoch: 53 okrążenia Monzy z jednym pit-stopem? Według Pirelli to możliwe
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Pagani
Galerie zdjęć
Newsletter