Formu³a 1  »  Aktualno¶ci F1  »  Pirelli ujawni³o dobór opon na GP Belgii, GP W³och i GP Singapuru
			
			
			
			Pirelli ujawni³o dobór opon na GP Belgii, GP W³och i GP Singapuru
							2013-07-25 - G. Filiks     Tagi: Monza, Spa, Singapur, Formu³a 1, Opony, Pirelli, Paul Hembery, W³ochy, Grand Prix, Belgia, Marina Bay
						
						
						Pirelli poda³o, opony wykonanej z jakich mieszanek zabierze na trzy pierwsze wy¶cigi drugiej czê¶ci sezonu 2013 Formu³y Jeden - w Belgii, W³oszech i Singapurze.
 
Na Spa, najd³u¿szy i jeden z najszybszych torów w kalendarzu, W³osi przywioz± ogumienie twarde oraz po¶rednie. Belgijska trasa poddaje du¿ym przeci±¿eniom bocznym przednie opony. Przechodz± prawdziwy sprawdzian przede wszystkim w zakrêcie Eau Rouge. Dlatego Pirelli wybra³o dwie najtwardsze mieszanki ze swojej gamy. Na torze Monza kolejny raz u¿yte zostan± twarde i po¶rednie opony. Spa charakteryzuje siê du¿± liczb± szybkich ³uków, a gospodarz GP W³och to przede wszystkim d³ugie proste. Tutaj ogumienie jest poddawane du¿ym si³om dzia³aj±cym w osi pod³u¿nej, a do tego obci±¿enie podczas hamowania mo¿e sprzyjaæ powstawaniu pêcherzy. St±d te¿ kierowcy ponownie u¿yj± dwóch najtwardszych mieszanek. W GP Belgii i GP W³och bêd± dostêpne takie mieszanki opon, jak ubieg³ego roku. W GP Singapuru ju¿ nie. Podczas sezonu 2012 przywieziono tam gumy miêkkie oraz super miêkkie, teraz zamiast pierwszych z wymienionych pojawi± siê po¶rednie.
Arena GP Singapuru - tor Marina Bay - to uliczna trasa, a wy¶cig odbywa siê w nocy, co stawia wyj±tkowe wymagania przed ogumieniem. Na ciasnej i krêtej pêli super miêkkie opony generuj± wystarczaj±c± trakcjê oraz przyczepno¶æ, a po¶rednia mieszanka doda wytrzyma³o¶æ do strategicznej uk³adanki.
	
	
	
	
						Wszystkie opony bêd± w takiej samej specyfikacji, jak na Wêgrzech: konstrukcja z 2012 roku, mieszanki z sezonu 2013. Jak zawsze, na ka¿dy wy¶cig Pirelli przywiezie tak¿e ogumienie przej¶ciowe i deszczowe.
Dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych Paul Hembery powiedzia³: „Druga po³owa sezonu rozpoczyna siê od dwóch najszybszych i najbardziej wymagaj±cych dla opon wy¶cigów w sezonie, w Belgii i we W³oszech. Singapur to kompletnie inne wyzwanie: ostatni uliczny wy¶cig w kalendarzu to idealne terytorium dla super miêkkich opon. Tak jak zwykle, podejmowali¶my decyzje z my¶l± o zapewnieniu jak najlepszych mo¿liwo¶ci strategicznych oraz o skuteczno¶ci ogumienia w wy¶cigu".
					
					
Na Spa, najd³u¿szy i jeden z najszybszych torów w kalendarzu, W³osi przywioz± ogumienie twarde oraz po¶rednie. Belgijska trasa poddaje du¿ym przeci±¿eniom bocznym przednie opony. Przechodz± prawdziwy sprawdzian przede wszystkim w zakrêcie Eau Rouge. Dlatego Pirelli wybra³o dwie najtwardsze mieszanki ze swojej gamy. Na torze Monza kolejny raz u¿yte zostan± twarde i po¶rednie opony. Spa charakteryzuje siê du¿± liczb± szybkich ³uków, a gospodarz GP W³och to przede wszystkim d³ugie proste. Tutaj ogumienie jest poddawane du¿ym si³om dzia³aj±cym w osi pod³u¿nej, a do tego obci±¿enie podczas hamowania mo¿e sprzyjaæ powstawaniu pêcherzy. St±d te¿ kierowcy ponownie u¿yj± dwóch najtwardszych mieszanek. W GP Belgii i GP W³och bêd± dostêpne takie mieszanki opon, jak ubieg³ego roku. W GP Singapuru ju¿ nie. Podczas sezonu 2012 przywieziono tam gumy miêkkie oraz super miêkkie, teraz zamiast pierwszych z wymienionych pojawi± siê po¶rednie.
Arena GP Singapuru - tor Marina Bay - to uliczna trasa, a wy¶cig odbywa siê w nocy, co stawia wyj±tkowe wymagania przed ogumieniem. Na ciasnej i krêtej pêli super miêkkie opony generuj± wystarczaj±c± trakcjê oraz przyczepno¶æ, a po¶rednia mieszanka doda wytrzyma³o¶æ do strategicznej uk³adanki.
Dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych Paul Hembery powiedzia³: „Druga po³owa sezonu rozpoczyna siê od dwóch najszybszych i najbardziej wymagaj±cych dla opon wy¶cigów w sezonie, w Belgii i we W³oszech. Singapur to kompletnie inne wyzwanie: ostatni uliczny wy¶cig w kalendarzu to idealne terytorium dla super miêkkich opon. Tak jak zwykle, podejmowali¶my decyzje z my¶l± o zapewnieniu jak najlepszych mo¿liwo¶ci strategicznych oraz o skuteczno¶ci ogumienia w wy¶cigu".
| Mieszanki opon wykorzystywane w sezonie 2013 | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Wy¶cig | Tor | Opona opcjonalna | Opona podstawowa | ||
| 1. | GP Australli | Albert Park | Super miêkka | Po¶rednia | |
| 2. | GP Malezji | Sepang | Po¶rednia | Twarda | |
| 3. | GP Chin | Shanghai | Miêkka | Po¶rednia | |
| 4. | GP Bahrajnu | Sakhir | Po¶rednia | Twarda | |
| 5. | GP Hiszpanii | Catalunya | Po¶rednia | Twarda | |
| 6. | GP Monako | Monte Carlo | Super miêkka | Miêkka | |
| 7. | GP Kanady | Montreal | Super miêkka | Po¶rednia | |
| 8. | GP Wielkiej Brytanii | Silverstone | Po¶rednia | Twarda | |
| 9. | GP Niemiec | Nurburgring | Miêkka | Po¶rednia | |
| 10. | GP Wêgier | Hungaroring | Miêkka | Po¶rednia | |
| 11. | GP Belgii | Spa-Francorchamps | Twarda | Po¶rednia | |
| 12. | GP W³och | Monza | Twarda | Po¶rednia | |
| 13. | GP Singapuru | Marina Bay | Po¶rednia | Super miêkka | |
¼ród³o: informacja prasowa
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentowaæ pod zarezerowanym, sta³ym nickiem, bez potrzeby
logowania siê za ka¿dym wej¶ciem, musisz siê zarejestrowaæ lub zalogowaæ.
				logowania siê za ka¿dym wej¶ciem, musisz siê zarejestrowaæ lub zalogowaæ.
Zaloguj siê
0
					Komentarze do:
Pirelli ujawni³o dobór opon na GP Belgii, GP W³och i GP Singapuru
Podobne: Pirelli ujawni³o dobór opon na GP Belgii, GP W³och i GP Singapuru
				Podobne galerie: Pirelli ujawni³o dobór opon na GP Belgii, GP W³och i GP Singapuru
				
				
				
				
				Najczê¶ciej czytane w tym miesi±cu
				Tapety na pulpit Pagani
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjêæ
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 
			
 
			