Formuła 1  »  Aktualności F1  »  GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
Sebastian Vettel

GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull

2009-06-21 - W. Guziuk     Tagi: Silverstone, Red Bull, Barrichello, Vettel, Webber

Ekipa Red Bull zdominowała dziś wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Sebastian Vettel zdołał utrzymać wywalczone w sobotę Pole Position i wygrał dzisiejszy wyścig, łamiąc tym samym dobrą passę Jensona Buttona. Na drugim miejscu znalazł się kolega z zespołu Mark Webber.

Trzecie miejsce zajął kierowca Brawn GP, Rubens Barrichello. Obecny faworyt mistrzostw świata, Jenson Button, był dziś szósty. Pierwszą piątkę zamknęli Felipe Massa oraz Nico Rosbeg. Na siódmym miejscu znalazł się Jarno Trulli z ekipy Toyota, a na ósmej pozycji dojechał Kimi Raikkonen z Ferrari. Najlepszą dziesiątkę zamknęli Timo Glock i Giancarlo Fisichella. Robert Kubica był dziś trzynasty, podczas gdy Nick Heidfeld dojechał na 15 pozycji.

Wyścig o GP Wielkiej Brytanii zaczął się o 14:00 czasu polskiego.

Po okrążeniu dogrzewającym stawka ruszyła. Sebastian Vettel szczęśliwie utrzymał pole position po starcie, za nim jechał Rubens Barrichello. Jenson Button spadł na dziewiątą pozycję. Świetny start miał Kimi Raikkonen, który awansował z dziewiątego miejsca na piąte. Szczęśliwie obyło się bez wypadków.

W 4 okrążeniu drużyna poinformowała Nicka Heidfelda o uszkodzeniu przedniego skrzydła i konieczności zjazdu do boksu, lecz niemiecki kierowca postanowił pozostać na torze.

W tym samym czasie Robert Kubica spadł na 14 pozycję za Fernando Alonso. Za nim znajdował się Lewis Hamilton. Nick Heidfeld był na 12 miejscu. Na ogonie niemieckiego kierowcy siedział Fernano Alonso, który cały czas szukał szansy na wyprzedzenie.

Po dziesięciu okrążeniach na czele stawki znajdował się Sebastian Vettel z 12 sekundową przewagą nad jadącym na drugiej pozycji Rubensem Barrichello. Na trzecim miejscu był Mark Webber. Pierwszą piątkę zamykali Kazuki Nakajima i Kimi Raikkonen.

Ciekawa walka miała miejsce w środku pola, gdzie Fernado Alonso zaciekle atakował Nicka Heidfelda, walcząc o 12 pozycję. Zaraz za nimi odbywała się podobna walka między Lewisem Hamiltonem a Robertem Kubicą.

Jako pierwszy w alei serwisowej pojawił się Kazuki Nakajima z ekipy Williams. Zaraz po nim w boksie zjawił się Kimi Raikkonen z Ferrari, po dotankowaniu wyjechał na 10 pozycji.

Na 19 okrążeniu do boksu zjechali Jarno Trulli i Jenson Button. Trullemu udało się wyjechać przed kierowcą Brawn GP, który pozostał na  Na 20 okrążeniu na dotankowanie zjechał Rubens Barrichello. Na 21 okrążeniu do boksu zawitał Fernando Alonso, który postanowił odpuścić sobie atakowanie Nicka Heidfelda.

W tym momencie wyścigu Sebastian Vettel miał już 23 sekundy przewagi nad Rubensem Barrichello. Po zjeździe Marka Webbera do boksu na trzecim miejscu znalazł się Giancarlo Fisichella.

W 24 okrążeniu na tankowanie zjechał Felipe Massa, który wyjechał na piątej pozycji.

W międzyczasie do boksów zjechali Nick Heidfeld oraz Lewis Hamilton,dzięki czemu Robert Kubica awansował na 12 pozycję. Kubica zjechał do boksów po 28 okrążeniach. Po dotankowaniu wyjechał na 14 pozycji. Zjazd Polaka odbył się wcześniej, niż się tego spodziewano.

Po 30 okrążeniach na czele stawki nadal znajdował się Sebastian Vettel 20 sekundową przewagą, na drugim miejscu pojawił się Mark Webber. Na trzecim miejscu był Rubens Barrichello. Pierwszą piątkę zamykali Nco Rosberg i Felipe Massa.

Na 31 okrążeniu Lewis Hamilton zdołał wyprzedzić Fernando Alonso i znalazł się na 16 miejscu. Alonso wykorzystał drobny błąd Hamiltona i odzyskał straconą pozycję kilka minut później.

W 36 doszło do kolizji Sebastiana Bourdais z Heikkim Kovalainenem. Bourdais stracił przednie skrzydło, które przebiło oponę w bolidzie Kovalainena. Obaj kierowcy musieli zjechać do boksów i po wymianie elementów znaleźli się na końcu stawki. Po wypadku na torze znajdowało się mnóstwo odłamków.

W 38 okrążeniu zespół McLaren postanowił wycofać z wyścigu bolid Heikki Kovalainena w trosce o bezpieczeństwo kierowcy. Dwa okrążenia później identyczną decyzję podjął zespół Toro Rosso, i Sebastian Bourdais również zakończył wyścig.

Na 20 okrążeń przed końcem wyścigu na czele stawki był duet Red Bull. Trzecie miejsce wciąż zajmował Rubens Barrichello, który był ostro atakowany przez Nico Rosberga. 

17 okrążeń przed końcem wyścigu do boksu zjechał Nico Rosberg. Po szybkim tankowaniu wyjechał na 9 pozycji.

Sebastian Vettel zjechał na swój ostatni postój w 45 okrążeniu.

Na 46 okrążeniu poza torem znalazł się Lewis Hamilton, który popełnił błąd przy próbie wyprzedzania Nelsinho Piqueta, co zaowocowało spadkiem na przedostatnie miejsce przed Adrianem Sutilem z Force India.

Na 13 okrążeń przed końcem wyścigu w boksie pojawił się Rubens Barrichello. 

Robert Kubica nawiązał walkę z Kazukim Nakajimą o 11 miejsce, lecz musiał zjechać do boksu, wyjeżdżając na 13 pozycji.

Trzy okrążenia przed zakończeniem wyścigu Jenson Button podjął pasjonującą walkę z Nico Rosbergiem o piąte miejsce, ale nie udało mu się niestety zadowolić liczcnie zgromadzonej brytyjskiej publiczności.

O 15:25 czasu polskiego Sebastian Vettel przejechał linię mety, zdobywając Gran Prix Wielkiej Brytanii! 

 

 GP Wielkiej Brytanii - Silverstone - Wyścig
               
Poz.
  Kierowca
Zespół
  Czas

Pkt.
               
1
Sebastian Vettel RBR-Renault
Zwycięzca      
        
10
2
Mark Webber RBR-Renault
+15.1 s
8
3
Rubens Barrichello Brawn-Mercedes     
+41.1 s
6
4
Felipe Massa Ferrari
+45.0 s
5
5
Nico Rosberg Williams-Toyota
+45.9 s
4
6
Jenson Button Brawn-Mercedes
+46.2 s
3
7
Jarno Trulli Toyota
+68.3 s
2
8     
Kimi Räikkönen Ferrari
+69.6 s
1
9
Timo Glock Toyota
+69.8 s

10
Giancarlo Fisichella     
Force India-Mercedes
+71.5 s

11
Kazuki Nakajima Williams-Toyota
+74.0 s

12
Nelsinho Piquet Renault
+1 Okr

13
Robert Kubica BMW Sauber
+1 Okr

14
Fernando Alonso Renault
+1 Okr

15
Nick Heidfeld BMW Sauber
+1 Okr

16
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
+1 Okr

17
Adrian Sutil Force India-Mercedes
+1 Okr

18
Sebastien Buemi STR-Ferrari
+1 Okr

stop
Sebastien Bourdais STR-Ferrari
+23 Okr

stop
Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes
+24 Okr

 

Najszybsze okrążenia
               
Poz.
  Kierowca
Zespół
Okr.

Śr. prędkość    

Czas

         
   
1
Sebastian Vettel RBR-Renault 16 

229.238 1:20.735
2
Mark Webber RBR-Renault 57
228.728 1:20.915
3
Nico Rosberg Williams-Toyota 17   
228.336 1:21.054
4
Jenson Button Brawn-Mercedes 54
227.956 1:21.189
5
Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 18
227.285 1:21.429
6
Felipe Massa Ferrari 22
227.062 1:21.509
7
Kimi Räikkönen Ferrari 14
226.653 1:21.656
8
Timo Glock Toyota 51
226.611 1:21.671
9
Jarno Trulli Toyota 17
226.237 1:21.806
10
Giancarlo Fisichella    
Force India-Mercedes    
20
226.226 1:21.810
11
Kazuki Nakajima Williams-Toyota 14
226.129 1:21.845
12
Fernando Alonso Renault 36
226.110 1:21.852
13
Nick Heidfeld BMW Sauber 59
225.823 1:21.956
14
Robert Kubica BMW Sauber 41
225.202 1:22.182
15
Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 32
224.557 1:22.418
16
Sebastien Bourdais STR-Ferrari 26
224.427 1:22.466
17
Nelsinho Piquet Renault 25
224.320 1:22.505
18
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 24
224.128 1:22.576
19
Sebastien Buemi STR-Ferrari 24
223.762 1:22.711
20
Adrian Sutil Force India-Mercedes 50
221.714 1:23.475

 

Podsumowanie Pit-Stopów
               
Stop   Kierowca
Zespół
Okr.
        Czas   Całk. czas Pit
               
1    
Kazuki Nakajima Williams-Toyota 15     
24.767
24.767
1
Kimi Räikkönen Ferrari 16
24.678 24.678
1
Nico Rosberg Williams-Toyota 18
24.102 24.102
1
Jarno Trulli Toyota 18
24.414 24.414
1
Jenson Button Brawn-Mercedes 18
25.056 25.056
1
Fernando Alonso Renault 18
23.853 23.853
1
Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 19
25.008 25.008
1
Timo Glock Toyota 19
28.808 28.808
1
Mark Webber RBR-Renault 20
27.231 27.231
1
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 20
23.624 23.624
1
Sebastian Vettel RBR-Renault 21
25.180 25.180
1
Giancarlo Fisichella   
Force India-Mercedes   
21
23.977 23.977
1
Nick Heidfeld BMW Sauber 21
25.616 25.616
1
Sebastien Buemi STR-Ferrari 22
23.418 23.418
1
Felipe Massa Ferrari 23
23.595 23.595
1
Sebastien Bourdais STR-Ferrari 27
24.359 24.359
1
Robert Kubica BMW Sauber 28
25.258 25.258
1
Nelsinho Piquet Renault 29
26.077 26.077
1
Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 33
24.853 24.853
1
Adrian Sutil Force India-Mercedes 33
26.245 26.245
2
Sebastien Bourdais STR-Ferrari 34
37.452 1:01.811
2
Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 34
23.899 48.752
2
Fernando Alonso Renault 38
23.327 47.180
2
Kazuki Nakajima Williams-Toyota 40
22.977 47.744
2
Sebastien Buemi STR-Ferrari 41
22.952 46.370
2
Kimi Räikkönen Ferrari 42
22.545 47.223
2
Nico Rosberg Williams-Toyota 43
21.683 45.785
2
Sebastian Vettel RBR-Renault 44
23.965 49.145
2
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 43
21.966 45.590
2
Felipe Massa Ferrari 45
22.772 46.367
2
Giancarlo Fisichella    
Force India-Mercedes    
45
22.283 46.260
2
Jarno Trulli Toyota 46
20.672 45.086
2
Mark Webber RBR-Renault 47
22.184 49.415
2
Nick Heidfeld BMW Sauber 46
21.131 46.747
2
Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 47
21.993 47.001
2
Robert Kubica BMW Sauber 47
22.731 47.989
2
Timo Glock Toyota 48
20.538 49.346
2
Jenson Button Brawn-Mercedes 49
21.723 46.779

 




źródło: autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull

GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
kevin0077 2009-06-21 15:58
Masakra to co zrobił Red Bull. Deklasacja, nic dodać nic ująć. Massa pojechał świetny wyścig. A Robert jak zwykle się męczył z bolidem. Szkoda troche Webbera bo to on zapewne wygrał by gdyby Kimi mu nie przeszkodził w kwalifikacjach. Ogólnie teraz nie widzę innego rozwiązania problemu Kubka jak zmiana teamu na lepiej się rozwijający w trakcie sezonu z jakimś utalentowanym konstruktorem. W tamtym sezonie mieli przecież cholernie szybki samochód a nie umieli go odpowiednio rozwinąć. Czas opuścić stare śmieci.
GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
agentwrogiegoukladu 2009-06-21 16:26
Nie umieli bo, tak jak McLaren czy Ferrari poszli w kiszkę o nazwie KERS i stracili na to masę pieniędzy czasu i teraz bez testów musieli odbudować całość na szybko od nowa. Massa bardzo pozytywnie dziś zaskoczył, ale to co zrobił Red Bull to było dziś po prostu coś niebywałego. Ciekawe czy po prostu tak im wyjątkowo podpasował pod samochód i czy na kolejnych będą znów w stanie zostawić za sobą Brawny i resztę.
GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
karol56 2009-06-21 16:28
Szczęście, że jeżdżę Audi! Gdybym miał BMW chyba bym się spalił ze wstydu. Brawo RBR!!!
GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
Prozak 2009-06-22 00:08
Mi sie podobała decyzja Haidi który nie zgodził sie na zjazd do boksów po tym jak uszkodził przednie skrzydło, chłopak sie rękami i nogami zapiera zeby nie wyleciec z BMW. Dzięki temu że Ham siedział na kole Kubka można było sobie go wiecej obejżec niż ostatnio w tym sezonie. A co do tego całego bajzlu w BMW mi sie i tak podoba, fajnie że Kubek tam jest, taka tródna sytuacja tez ma smaczek, a przed kubkiem jeszcze nie jeden zeson, trzeba troche wiary. Dla mnie Kubica mogłby wcale nie jeżdzic w F1, mowił ze jak odejdzie to trafi do rajdów, to by było fajnie, tam kierowca cos znaczy a nie jest wypchaną kukłą ubraną w barwy teamu. Szczerze mowiąc to F1 jest sportem gdzie kibicuje sie raczej marce bo kierowca w obecnej sytuacji nie ma tu nic do gadania (prawie). Wystarczy miec szybką torpede a kto na niej siedzi to juz mało istotne. Nakajima przed Kubiem, przecież to sie do gazet nadaje, ten gosc nadaje sie do stracania tylnych spojlerów albo wycieczek krajoznawczych z Piquetem. Ehhhhhh.....
GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
PiotreW 2009-06-22 11:13
Prozak Kierowca w WRC znaczy mniej więcej tyle ile w F1. W poprzednich sezonach , kiedy było jeszcze Mitsubishi, Skoda, Subaru i Peugeot w walce liczyły się tak naprawdę tylko Citroen i Ford. Kubica w Skodzie albo Mitsubishi miałby podobną nadzieję na zwycięstwo jak w tegorocznym BMW Sauberze. Mógłby powalczyć tylko o pierwszą ósemkę przy swojej dobrej i bezbłędnej jeździe oraz pechu rywali.
GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
Pioykowsky 2009-06-22 16:35
Nie zgodzę się, weź choćby pod uwagę jak wygląda sytuacja w Citroenie gdzie Loeba trudno pokonać, a jeżdżący tym samym młodziak już nie jest taki szybki. Oczywiście są lepsze i gorsze teamy i dobre auto jest bardzo ważne, ale kierowca nie ma tak ograniczonej roli jak w F1.
GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
PiotreW 2009-06-22 21:13
Nie napisałeś nic co mogłoby choć trochę przekonać mnie do zmiany zdania. Zgadza się Loeba trudno pokonać, ale Sordo też jest utalentowanym i szybkim kierowcą i osiąga niewiele gorsze wyniki niż Loeb. Loeb jest jednak po prostu lepszy od niego, jest szybszy, popełnia mniej błędów, ale jednak nie ma między nimi aż takiej dysproporcji jak między Alonso i Piquetem.
GP Wielkiej Brytanii. Wyścig. Dublet zespołu Red Bull
bobo 2009-06-23 12:55
"Trzy okrążenia przed zakończeniem wyścigu Jenson Button podjął pasjonującą walkę z Nico Rosbergiem o piąte miejsce, ale nie udało mu się niestety zadowolić liczcnie zgromadzonej brytyjskiej publiczności. " - osobiscie nie widzialem w tym niczego pasjonujacego...najfajniesza rzecza w calym wyscigu byly baczki krecone dla kibicow przez hamiltona....(ale mysle ze moglby je krecic jeszcze szybciej i wiecej, hehe) a czasy Vettela i Webbera po prostu mnie przerazaly :///