Formuła 1 » Aktualności F1 » GP Turcji - 2. trening - Button pierwszy, Kubica 8.
GP Turcji - 2. trening - Button pierwszy, Kubica 8.
Podczas drugiej sesji treningowej przed GP Turcji najszybszy był ponownie zawodnik McLarena, jednak tym razem był to Jenson Button. Brytyjczyk uzyskał czas 1:28.280 i wyprzedził drugiego w tabeli czasów Marka Webbera o 0.098s.
Trzeci rezultat wykręcił kolega Webbera z zespołu Red Bull, Sebastian Vettel. Tuż za Niemcem uplasował się Lewis Hamilton z McLarena, który uzyskał czas 1:28.672. Piąty czas wykręcił raczej słabo jeżdżący w Turcji Fernando Alonso z Ferrari. Stracił on do najszybszego Buttona niespełna pół sekundy.
Szósta i siódma pozycja przypadła kierowcom Mercedesa. Tym razem szybszy był Nico Rosberg, który jednak sporą część sesji spędził w boksach i w drugą jej część jeździł jak szalony starając się nadrobić stracony czas. Za dwójką Mercedesa uplasowała się dwójka Renault. Tutaj jednak bez zmian w kolejności, tradycyjne szybszy był Robert Kubica, który stracił do Buttona 0.945s. Petrov stracił z kolei do Brytyjczyka 1.221s.
Dziesiątkę zamknął Brazylijczyk Felipe Massa, który jednak przez zdecydowanie większą część tej sesji notował czasy bliższe Lotusowi, niż McLarenom.
Oto jak przebiegała druga sesja treningowa:
Drugą sesję treningową rozpoczął Bruno Senna, który jako pierwszy pojawił się na torze i od razu ustanowił czas 1:37.906.
Za nim bardzo szybko pojawili się inni zawodnicy i oni także szybko wykręcili swoje czasy. Jest to odmienna strategia od tej podczas pierwszego treningu, gdzie pierwszy czas pełnego okrążenia zanotowaliśmy dopiero po kilkunastu minutach.
Od początku bardzo mocno pracował Robert Kubica, który licytował się na rekordy sektorów i najlepsze czasy całego okrążenia z dwójką McLarena, Buttonem i Hamiltonem.
W boksach pozostawał Adrian Sutil, który miał wypadek pod koniec pierwszego treningu i nie wiadomo czy Niemiec wystartuje w drugiej sesji.
Po pierwszej serii przejazdów najlepszy czas miał Lewis Hamilton 1:28.692 i był nieco ponad dwie dziesiąte sekundy szybszy od swojego kolegi z zespołu Jensona Buttona i ponad pół sekundy szybszy od Kubicy.
Warto zauważyć, że po wypadku Sutila bardzo szybko zespół Force India wezwał do swoich mechaników Liuzziego i wymienił mu przednie skrzydło. Kierowcy hinduskiego zespołu jeździli w pierwszym treningu z nowymi skrzydłami, ale przez radio skarżyli się na nie swoim inżynierom.
Najprawdopodobniej to właśnie ten element spowodował brak docisku w bolidzie Niemca i dlatego w drugiej sesji Liuzzi jeździ ze starszą wersją przedniego skrzydła. Sutil po 25 minutach sesji nadal nie pojawił się na torze.
Podczas drugiej sesji w bolidzie Marka Webbera zamontowano 'Kanał F', którego w pierwszej sesji w bolidzie Australijczyka nie było. Zespół Red Bulla ma podjąć decyzję o użyciu tego systemu w wyścigu dopiero jutro.
Na torzej pojawił się Adrian Sutil. Z bolidem Niemca chyba już wszystko w porządku, gdyż bardzo szybko uzyskał on czas 1:30.234, który pozwolił mu wskoczyć na 10. miejsce w klasyfikacji drugiej sesji. W tym momencie nadal najszybszy był Lewis Hamilton, mimo tego, że Brytyjczyk nie poprawił swojego poprzedniego osiągnięcia.
W połowie sesji bez czasu nadal pozostawał Nico Rosberg. Wyjechał on kilkukrotnie na okrążenia instalacyjne i pokonał ich aż 6, ale żadne nie było pomiarowe. Nie wiadomo jaka była przyczyna takiego stanu rzeczy. W pierwszej sesji bolid Rosberga nie sprawiał problemów.
Problemy techniczne dotknęły za to Hulkenberga i Trulliego. W bolidzie Niemca nastąpił wycik płynu z układu hydraulicznego, natomiast Trulli stracił trzeci bieg w swojej skrzyni biegów.
Swój czas uzyskał wreszcie Nico Rosberg, 1:29.154 dało mu 6. jak dotychczas pozycję, tuż za Michaelem Schumacherem.
Niedługo później jako pierwszy na miękkich oponach wyjechał na tor Lewis Hamilton i od razu ustanowił nowy rekord okrążenia 1:28.672, ale za chwilę jeszcze pojechał Sebastian Vettel, który również na miękkich gumach wykręcił czas 1:28.590.
W tym momencie rozpoczęła się na poważnie walka o najlepszy czas tej sesji. Na miękkim komplecie opon pojawił się również Jenson Button i Brytyjczyk z czasem 1:28.280 momentalnie wskoczył na pierwszą pozycję w klasyfikacji.
Robert Kubica jeździł w tym momencie na twardych oponach realizując własny program treningowy. Jego czasy były średnio o niespełna sekundę gorsze od osiągnięć Buttona.
Za szybko w 8. zakręcie pojechał Felipe Massa, Brazyliczykowi uślizgnęła się tylna oś i wyleciał on na pobocze. Wracając na tor zajechał drogę Michaelowi Schumacherowi, który jednak nie był na szybkim okrążeniu i tylko pomachał przyjacielsko swojemu byłem koledze z Ferrari.
Tymczasem świetnym rezultatem popisał się Mark Webber, który uzyskał rezultat 1:28.378 i traci do Buttona jedynie niespełna 0.1s.
Na 20 minut przed końcem sesji na torze pozostało jedyni kilku kierowców. Kierowcy Renault zjechali to pit-lane.
Słabo jeżdżą zawodnicy Ferrari, zespołu dla którego jest to 800 GP w historii. Dopiero na kilkanaście minut przed końcem sesji Alonso i Massa wskoczyli do pierwszej dziesiątki w klasyfikacji kierowców. Jednak możliwe, że jest to tylko zasłona dymna, gdyż obaj kierowcy jeździli dotychczas jedynie na twardych oponach.
12. minut przed końcem ostatniej dzisiejszej sesji treningowej na tor wyjechała większość kierowców, łącznie z dwójka Renault. Jednak nie zaczęły się pojawiać masowo coraz lepsze czasy, kierowcy porównywali raczej opony, niż walczyli o jak najlepszy rezultat.
Kierowcy zapewne zatankowali większą ilość paliwa i sprawdzają jak jeździ się tutaj na miękkich oponach z dużym ładunkiem paliwa.
Dwoma kierowcami, którzy realizowali w tym momencie zupełnie inne programy byli Sutil i Rosberg, którzy przejechali dotychczas najmniej okrążeń i musieli nadrabiać zaległości.
Coś nie tak stało się z bolidem Marka Webbera, Australijczyk stracił moc w swoim bolidzie i zatrzymał się na poboczu. Webber zjechał tyłem poza tor i zaparkował swój bolid za barierami jednak długo nie mógł wysiąść ze swojego pojazdu, gdyż staczał się on do tyłu i dopiero po dłuższej chwili porozumiał się z obsługą toru, aby podłożyła coś pod koła bolidu.
Na koniec sesji treningowej z toru wyleciał jeszcze Karun Chandhok. Poza tym nic więcej już się nie działo.
Trzeci rezultat wykręcił kolega Webbera z zespołu Red Bull, Sebastian Vettel. Tuż za Niemcem uplasował się Lewis Hamilton z McLarena, który uzyskał czas 1:28.672. Piąty czas wykręcił raczej słabo jeżdżący w Turcji Fernando Alonso z Ferrari. Stracił on do najszybszego Buttona niespełna pół sekundy.
Szósta i siódma pozycja przypadła kierowcom Mercedesa. Tym razem szybszy był Nico Rosberg, który jednak sporą część sesji spędził w boksach i w drugą jej część jeździł jak szalony starając się nadrobić stracony czas. Za dwójką Mercedesa uplasowała się dwójka Renault. Tutaj jednak bez zmian w kolejności, tradycyjne szybszy był Robert Kubica, który stracił do Buttona 0.945s. Petrov stracił z kolei do Brytyjczyka 1.221s.
Dziesiątkę zamknął Brazylijczyk Felipe Massa, który jednak przez zdecydowanie większą część tej sesji notował czasy bliższe Lotusowi, niż McLarenom.
Drugą sesję treningową rozpoczął Bruno Senna, który jako pierwszy pojawił się na torze i od razu ustanowił czas 1:37.906.
Za nim bardzo szybko pojawili się inni zawodnicy i oni także szybko wykręcili swoje czasy. Jest to odmienna strategia od tej podczas pierwszego treningu, gdzie pierwszy czas pełnego okrążenia zanotowaliśmy dopiero po kilkunastu minutach.
Od początku bardzo mocno pracował Robert Kubica, który licytował się na rekordy sektorów i najlepsze czasy całego okrążenia z dwójką McLarena, Buttonem i Hamiltonem.
W boksach pozostawał Adrian Sutil, który miał wypadek pod koniec pierwszego treningu i nie wiadomo czy Niemiec wystartuje w drugiej sesji.
Po pierwszej serii przejazdów najlepszy czas miał Lewis Hamilton 1:28.692 i był nieco ponad dwie dziesiąte sekundy szybszy od swojego kolegi z zespołu Jensona Buttona i ponad pół sekundy szybszy od Kubicy.
Warto zauważyć, że po wypadku Sutila bardzo szybko zespół Force India wezwał do swoich mechaników Liuzziego i wymienił mu przednie skrzydło. Kierowcy hinduskiego zespołu jeździli w pierwszym treningu z nowymi skrzydłami, ale przez radio skarżyli się na nie swoim inżynierom.
Najprawdopodobniej to właśnie ten element spowodował brak docisku w bolidzie Niemca i dlatego w drugiej sesji Liuzzi jeździ ze starszą wersją przedniego skrzydła. Sutil po 25 minutach sesji nadal nie pojawił się na torze.
Podczas drugiej sesji w bolidzie Marka Webbera zamontowano 'Kanał F', którego w pierwszej sesji w bolidzie Australijczyka nie było. Zespół Red Bulla ma podjąć decyzję o użyciu tego systemu w wyścigu dopiero jutro.
Na torzej pojawił się Adrian Sutil. Z bolidem Niemca chyba już wszystko w porządku, gdyż bardzo szybko uzyskał on czas 1:30.234, który pozwolił mu wskoczyć na 10. miejsce w klasyfikacji drugiej sesji. W tym momencie nadal najszybszy był Lewis Hamilton, mimo tego, że Brytyjczyk nie poprawił swojego poprzedniego osiągnięcia.
W połowie sesji bez czasu nadal pozostawał Nico Rosberg. Wyjechał on kilkukrotnie na okrążenia instalacyjne i pokonał ich aż 6, ale żadne nie było pomiarowe. Nie wiadomo jaka była przyczyna takiego stanu rzeczy. W pierwszej sesji bolid Rosberga nie sprawiał problemów.
Problemy techniczne dotknęły za to Hulkenberga i Trulliego. W bolidzie Niemca nastąpił wycik płynu z układu hydraulicznego, natomiast Trulli stracił trzeci bieg w swojej skrzyni biegów.
Swój czas uzyskał wreszcie Nico Rosberg, 1:29.154 dało mu 6. jak dotychczas pozycję, tuż za Michaelem Schumacherem.
Niedługo później jako pierwszy na miękkich oponach wyjechał na tor Lewis Hamilton i od razu ustanowił nowy rekord okrążenia 1:28.672, ale za chwilę jeszcze pojechał Sebastian Vettel, który również na miękkich gumach wykręcił czas 1:28.590.
W tym momencie rozpoczęła się na poważnie walka o najlepszy czas tej sesji. Na miękkim komplecie opon pojawił się również Jenson Button i Brytyjczyk z czasem 1:28.280 momentalnie wskoczył na pierwszą pozycję w klasyfikacji.
Robert Kubica jeździł w tym momencie na twardych oponach realizując własny program treningowy. Jego czasy były średnio o niespełna sekundę gorsze od osiągnięć Buttona.
Za szybko w 8. zakręcie pojechał Felipe Massa, Brazyliczykowi uślizgnęła się tylna oś i wyleciał on na pobocze. Wracając na tor zajechał drogę Michaelowi Schumacherowi, który jednak nie był na szybkim okrążeniu i tylko pomachał przyjacielsko swojemu byłem koledze z Ferrari.
Tymczasem świetnym rezultatem popisał się Mark Webber, który uzyskał rezultat 1:28.378 i traci do Buttona jedynie niespełna 0.1s.
Na 20 minut przed końcem sesji na torze pozostało jedyni kilku kierowców. Kierowcy Renault zjechali to pit-lane.
Słabo jeżdżą zawodnicy Ferrari, zespołu dla którego jest to 800 GP w historii. Dopiero na kilkanaście minut przed końcem sesji Alonso i Massa wskoczyli do pierwszej dziesiątki w klasyfikacji kierowców. Jednak możliwe, że jest to tylko zasłona dymna, gdyż obaj kierowcy jeździli dotychczas jedynie na twardych oponach.
12. minut przed końcem ostatniej dzisiejszej sesji treningowej na tor wyjechała większość kierowców, łącznie z dwójka Renault. Jednak nie zaczęły się pojawiać masowo coraz lepsze czasy, kierowcy porównywali raczej opony, niż walczyli o jak najlepszy rezultat.
Kierowcy zapewne zatankowali większą ilość paliwa i sprawdzają jak jeździ się tutaj na miękkich oponach z dużym ładunkiem paliwa.
Dwoma kierowcami, którzy realizowali w tym momencie zupełnie inne programy byli Sutil i Rosberg, którzy przejechali dotychczas najmniej okrążeń i musieli nadrabiać zaległości.
Coś nie tak stało się z bolidem Marka Webbera, Australijczyk stracił moc w swoim bolidzie i zatrzymał się na poboczu. Webber zjechał tyłem poza tor i zaparkował swój bolid za barierami jednak długo nie mógł wysiąść ze swojego pojazdu, gdyż staczał się on do tyłu i dopiero po dłuższej chwili porozumiał się z obsługą toru, aby podłożyła coś pod koła bolidu.
Na koniec sesji treningowej z toru wyleciał jeszcze Karun Chandhok. Poza tym nic więcej już się nie działo.
Wyniki 2. treningu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okr. | ||
1. | Jenson Button | McLaren | 1:28.280 | - | 30 | |
2. | Mark Webber | Red Bull | 1:28.378 | 0.098 | 24 | |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:28.590 | 0.310 | 27 | |
4. | Lewis Hamilton | McLaren | 1:28.672 | 0.392 | 32 | |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:28.725 | 0.445 | 30 | |
6. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:28.914 | 0.634 | 22 | |
7. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:28.974 | 0.694 | 22 | |
8. | Robert Kubica | Renault | 1:29.225 | 0.945 | 34 | |
9. | Vitaly Petrov | Renault | 1:29.501 | 1.221 | 36 | |
10. | Felipe Massa | Ferrari | 1:29.620 | 1.340 | 26 | |
11. | Adrian Sutil | Force India | 1:29.629 | 1.349 | 16 | |
12. | Nico Hulkenberg | Williams | 1:29.987 | 1.707 | 17 | |
13. | Kamui Kobayashi | BMW Sauber | 1:30.053 | 1.773 | 34 | |
14. | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 1:30.176 | 1.896 | 34 | |
15. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:30.386 | 2.106 | 32 | |
16. | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1:30.627 | 2.347 | 28 | |
17. | Rubens Barrichello | Williams | 1:30.766 | 2.486 | 32 | |
18. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:30.933 | 2.653 | 37 | |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus | 1:31.610 | 3.330 | 37 | |
20. | Lucas di Grassi | Virign Racing | 1:33.013 | 4.733 | 28 | |
21. | Jarno Trulli | Lotus | 1:33.081 | 4.801 | 11 | |
22. | Timo Glock | Virign Racing | 1:33.312 | 5.032 | 29 | |
23. | Bruno Senna | HRT | 1:33.420 | 5.140 | 35 | |
24. | Karun Chandhok | HRT | 1:33.740 | 5.460 | 25 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
GP Turcji - 2. trening - Button pierwszy, Kubica 8.
Podobne: GP Turcji - 2. trening - Button pierwszy, Kubica 8.
Grand Prix Turcji - Wyścig - Dublet McLarena, Kubica szósty »
Grand Prix Turcji - Kwalifikacje - Webber zdobywa kolejne pole position, Kubica siódmy »
Grand Prix Malezji: Kwalifikacje - Kolejny malezyjski d(r)eszczowiec - P1 dla Webbera, Kubica 6 »
Grand Prix Malezji: Trening 3 - Webber przed Hamiltonem i Vettelem, Kubica 10 »
Podobne galerie: GP Turcji - 2. trening - Button pierwszy, Kubica 8.
Grand Prix Włoch 2010 - Wyścig »
Czwartkowe treningi - GP Monako 2010 »
Grand Prix Australii 2010 - Wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Mercedes SLS AMG Roadster - urywa głowę z... wrażenia [79]
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes [40]
Newsletter