Formuła 1 » Aktualności F1 » Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) jest zachwycona systemem regulacji tylnego skrzydła w Formule 1 i ani myśli go wycofywać.
Z krytykami zupełnie nie zgadza się popularny Charlie Whiting, najważniejszy przedstawiciel FIA na F1. „Jestem wielkim fanem DRS". - wyznał Brytyjczyk podczas trwającej w Birmingham wystawy motoryzacyjnej Autosport International. „Wiem, że niektórzy są przeciwni temu systemowi myśląc, iż nie jest wystarczająco uczciwy. Kompletnie się z tym nie zgadzam.
„Nawet z DRS, kierowca musi mieć nieprawdopodobne umiejętności, by wyprzedzić. Nie ma tak, że włączasz guzik, otwiera się tylne skrzydło, a ty wychodzisz przed rywala i gotowe".
FIA nie zamierza ani rezygnować z DRS, ani zmieniać zasad jego używania. Whitinga spytano, czy nie lepiej byłoby przejść na model obowiązujący w Formule Renault 3.5, gdzie zawodnik może mieć "otwarte" tylne skrzydło nie na określonym odcinku toru, a przez określony czas.
„W 2012 roku podczas treningów i kwalifikacji kierowcy mogli używać DRS kiedykolwiek i były przypadki, że zawodnik aktywował system zbyt wcześnie". - tłumaczył 61-latek. „Według nas ważne, aby DRS posługiwano się tylko w danych miejscach trasy, nie jak najdłużej". - dodał.
DRS - prezentuje Valtteri Bottas
Wprowadzony trzy lata temu DRS, przyśpieszający na prostej bolid goniący inny samochód poprzez redukcję docisku aerodynamicznego, bez dwóch zdań poprawił statystyki wyprzedzań, ale według wielu kibiców i ekspertów przejść rywala jest teraz zbyt łatwo. Mówi się, że manewry stały się sztuczne, a sam wynalazek najbardziej niezadowoleni nazywają jednym z najgorszych pomysłów w historii mistrzostw.
Sonda: Formuła 1 jest lepsza z DRS?
Z krytykami zupełnie nie zgadza się popularny Charlie Whiting, najważniejszy przedstawiciel FIA na F1. „Jestem wielkim fanem DRS". - wyznał Brytyjczyk podczas trwającej w Birmingham wystawy motoryzacyjnej Autosport International. „Wiem, że niektórzy są przeciwni temu systemowi myśląc, iż nie jest wystarczająco uczciwy. Kompletnie się z tym nie zgadzam.
„Nawet z DRS, kierowca musi mieć nieprawdopodobne umiejętności, by wyprzedzić. Nie ma tak, że włączasz guzik, otwiera się tylne skrzydło, a ty wychodzisz przed rywala i gotowe".
FIA nie zamierza ani rezygnować z DRS, ani zmieniać zasad jego używania. Whitinga spytano, czy nie lepiej byłoby przejść na model obowiązujący w Formule Renault 3.5, gdzie zawodnik może mieć "otwarte" tylne skrzydło nie na określonym odcinku toru, a przez określony czas.
„W 2012 roku podczas treningów i kwalifikacji kierowcy mogli używać DRS kiedykolwiek i były przypadki, że zawodnik aktywował system zbyt wcześnie". - tłumaczył 61-latek. „Według nas ważne, aby DRS posługiwano się tylko w danych miejscach trasy, nie jak najdłużej". - dodał.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
11
Komentarze do:
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
slawex1983 2014-01-10 16:29
Nie ma tak, ze wystarczy wcisnac guzik? A jak jest? Bo z tego co bylo widac wystarczy wlaczyc DRS, wychylic sie zza bolidu przeciwnika i czekac az bedzie sie przed nim.
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
dami 2014-01-10 17:06
dla mnie ten system jest ok , owszem na niektorych torach jest troche niesprawidliwy , ale juz w sezonie 2013 gdy poskracali troche miejsca uzycia tego systemu bylo trudniej wyprzedzic , przykladem bylo bp Korei
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
korba 2014-01-10 17:07
W końcu dojdą do tak wielkiej ilości guzików w bolidzie,że kierowcy pogubią się który guzik do czego.
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
Skoczek120 2014-01-10 17:15
W FR3.5 pomysł z DRS-em jest kompletnie bez sensu, a same wyścigi są duże mniej ciekawe od F1, mimo iż zwykle juniorskie serie dają więcej ciekawych pojedynków ze względu na jednakowe zawieszenie. ;-)
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
slawex1983 2014-01-10 19:35
Moim zdaniem ciekawiej byloby, gdyby DRS byl slabszy, duzo slabszy, a w zamian byla mozliwosc korzystania z niego na calym torze.
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
wasabi 2014-01-10 20:32
slawex1983 Coś podobnego w zastosowaniu już istnieje. Nie chodzi mi tu o tylne skrzydło lecz o system KERS, który równie dobrze potrafi dodać mocy. Od nowego sezonu będzie to system ERS który będzęi miał moc 2-krotnie większą od KERS i używać będzie go można aż przez 33 sekundy na okrążeniu. P.S. Tak wiem, DRS nie podnosi mocy, a jedynie niweluje opór powietrza, ale nie wiedziałem jak to zgrabnie napisać.
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
slawex1983 2014-01-10 22:48
A no tak. Tyle, że skuteczność DRS jest za duża przez co wyprzedzanie nie jest dużym wyczynem.
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
adamiszu 2014-01-10 23:01
DRS sprawdza się na współczesnych, zaprojektowanych przez Hermana Tilke torach, gdzie poza prostymi i tak za bardzo nie ma gdzie objechać rywala...
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
skorupa 2014-01-11 11:21
@slawex1983 - nie tyle skuteczność jest duża, ale ktoś kto broni się przed wyprzedzeniem nie ma jak tego zrobić, koleś za Tobą ma system pozwalający rozwinąć szybciej większa prędkość a ty nie masz nic. Nawet jeżeli masz naładowany KERS to dupa blada bo przeciwnik też może mieć. Przed tym gównem nie ma obrony i dlatego mi się nie podoba.
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
Arturos79 2014-01-11 14:10
Nie do końca mogę się zgodzić z przeciwnikami DRS. Przykladem może być chocby GP Korei podczas której Hulk odpierał skutecznie ataki Hama mimo iż ten korzystał z DRS na każdym okrążeniu. Wiadomo, że nie sprawdza się to na każdym torze i nie każdy ma tak szybki bolid na prostych jak miał Hulk, ale to wszystko kwestia ustawień. Tracisz na prostych ,zyskujesz w zakrętach itd.
Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
Ancykrys 2014-01-11 19:43
W idealnym przypadku oczywiście nieosiągalnym ze względu na koszty itp. bolidy byłyby wyposażone we wszystko co możliwe bez żadnych ograniczeń, bo przecież chodzi o to aby zwiększać osiągi: bez jakichkolwiek ograniczeń w silnikach, aktywna aerodynamika, aktywny środek ciężkości, aktywne zawieszenie, aktywne nastawianie podwozia, najnowsze kompozyty po prostu co tylko jest mozliwe
Podobne: Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
FIA ogranicza używanie DRS na sezon 2013. Tylko w wyznaczonych strefach przez cały weekend GP »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
FIA podzieliła obowiązki Whitinga na GP Bahrajnu »
Przejście z F1 do IndyCar pokazało Ericssonowi, jak niedoskonałym rozwiązaniem jest DRS »
Podobne galerie: Formuła 1 nie rezygnuje z DRS
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć