Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?

Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?

2013-11-27 - G. Filiks     Tagi: Ferrari, pull-rod
Przyszłoroczny bolid Ferrari najpewniej już nie będzie miał z przodu zawieszenia wleczonego.

To informacja od włoskiego magazynu Autosprint.

Zawieszenie "pull rod" jest powszechnie stosowane w samochodach F1 z tyłu. Ferrari ubiegłego roku zaskoczyło konkurencję, projektując tak obie osie, mimo że przedniego zawieszenia wleczonego fani najważniejszej serii wyścigowej świata nie widzieli od 11 lat, zaś ostatnim zespołem, który zdecydował się je wprowadzić, było niekonkurencyjne Minardi.
Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
Śmiało skonstruowanym bolidem Fernando Alonso w sezonie 2012 omal nie wywalczył mistrzowskiego tytułu, ale tego roku kolejna czerwona wyścigówka z przednim "pull rodem" okazała się dopiero czwartą najszybszą w stawce.

Przednie zawieszenie wleczone na sezon 2013 zaadoptował też McLaren i nieoczekiwanie wypadł z czołówki.
Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
Według Autosprintu, Ferrari w 2014 roku wróci do klasycznego zawieszenia pchanego ("push rod") z przodu.

Spekuluje się, że za tą decyzją może stać James Allison, pozyskany z Lotusa nowy dyrektor techniczny włoskiej stajni. Brytyjczyk ostatnio zapowiedział rychły powrót dominacji Scuderii. Szef Formuły 1 - Bernie Ecclestone również spodziewa się wyraźnego wzrostu formy legendarnego teamu.
„Myślę, że Pan (Luca) di Montezemolo (prezydent Ferrari - przyp. red.) bardzo wzmocnił swoją stajnię na przyszły rok. Zobaczymy zupełnie inne oblicze tej ekipy". - powiedział 83-latek.



źródło: Autosprint

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?

Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
zz 2013-11-28 08:24
pull rod nie ma nic do określenia "wleczone" ... wg mnie wprowadzacie w błąd.
haakon
Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
haakon 2013-11-28 12:07
@zz bo jest to wolne tłumaczenie i lepiej brzmi niż ciągnięte... Sam bardzo ciekawy jestem przedniego zawieszenia nowego bolidu Ferrari. Pull rod w momencie kiedy nosy bolidów były podniesione dawał możliwość obniżenia środka ciężkości poprzez niższe umiejscowienie elementów amortyzująco-tłumiących oraz zmniejszenie wagi samych drążków ze względu na ich mniejsze obciążenie. W tym zawieszeniu umiejscowienie samych drążków, gwarantowało również lepszy przepływ powietrza pomiędzy nimi. Teraz nosy mają być opuszczone, tak więc pozostanie przy pull rodzie może być faktycznie niekorzystne. Tym bardziej, że jest to konstrukcja bardzo wymagająca jeśli chodzi o ustawienia kątów do optymalnej pracy co w efekcie może tylko komplikować pracę mechaników jak i dostosowanie go przez kierowców. Patrząc jednak z perspektywy czasu, może się kiedyś okazać to lepszym rozwiązaniem niż obecnie stosowany push.
Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
Arkus_23 2013-11-28 18:29
haakon podziwiam za wiedzę ;-) Miło się czytało bo własnie za cholere nie wiedziałem o co kaman ;-)
Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
skorupa 2013-11-28 19:48
Pull rod = drążek ciągniony i ma się nijak do wleczenia czegokolwiek, nawet w terminologii motoryzacyjnej. Zawieszenie z belką wleczoną to zupełnie inna historia. A gdyby autor czytał czasami komentarze to by o tym wiedział i już głupich gaf nie popełniał.
haakon
Ferrari zrezygnuje z przedniego zawieszenia wleczonego?
haakon 2013-11-28 20:15
W artykułach jest to dosyć popularne tłumaczenie i tak się już utarło.