Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie

Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Bolid Formuły 1 zespołu Ferrari na sezon 2015 jak poprzednie będzie miał unikalne przednie zawieszenie wleczone, tzw. "pull-rod", donosi włoski Autosprint.
Według dziennikarzy magazynu, Scuderia nie wróci do zawieszenia pchanego, tzw. "push-rod", mimo że zastosowanie "pull-rod" z przodu jest wskazywane jako jedna z przyczyn wielkich problemów Kimiego Raikkonena w zeszłorocznym bolidzie Ferrari, a przyzwyczajony do jazdy na takim zawieszeniu Fernando Alonso opuścił team. Dodatkowo media podejrzewają, iż podobne kłopoty z zawieszeniem wleczonym co Raikkonen może mieć nowa gwiazda włoskiej stajni Sebastian Vettel.
„Raikkonen ciągle narzekał na brak precyzji przedniej osi bolidu, co jest charakterystyczne dla pull-rod". - pisze Autosprint. „A styl jazdy Fina nie odbiega zbytnio od sposobu, w jaki prowadzi samochód Sebastian Vettel. Jemu też sprzyjał precyzyjny i czuły przód". Ferrari stosuje przednie zawieszenie wleczone nieprzerwanie od trzech lat, ale poza ekipą z Maranello, ostatnio spróbował go tylko McLaren w sezonie 2013 i już następnego roku wrócił do "push-rod".
Poprzednio "pull-rod" z przodu oglądano podczas sezonu 2001 w bolidzie Minardi.
Przednie zawieszenie wleczone pozwala obniżyć nos bolidu i środek ciężkości, tym samym zwiększyć wydajność aerodynamiczną.
Według dziennikarzy magazynu, Scuderia nie wróci do zawieszenia pchanego, tzw. "push-rod", mimo że zastosowanie "pull-rod" z przodu jest wskazywane jako jedna z przyczyn wielkich problemów Kimiego Raikkonena w zeszłorocznym bolidzie Ferrari, a przyzwyczajony do jazdy na takim zawieszeniu Fernando Alonso opuścił team. Dodatkowo media podejrzewają, iż podobne kłopoty z zawieszeniem wleczonym co Raikkonen może mieć nowa gwiazda włoskiej stajni Sebastian Vettel.
„Raikkonen ciągle narzekał na brak precyzji przedniej osi bolidu, co jest charakterystyczne dla pull-rod". - pisze Autosprint. „A styl jazdy Fina nie odbiega zbytnio od sposobu, w jaki prowadzi samochód Sebastian Vettel. Jemu też sprzyjał precyzyjny i czuły przód". Ferrari stosuje przednie zawieszenie wleczone nieprzerwanie od trzech lat, ale poza ekipą z Maranello, ostatnio spróbował go tylko McLaren w sezonie 2013 i już następnego roku wrócił do "push-rod".
Poprzednio "pull-rod" z przodu oglądano podczas sezonu 2001 w bolidzie Minardi.
źródło: Autosprint
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Podobne: Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie




Podobne galerie: Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć