Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu pull-rod w nowym bolidzie

Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie

2015-01-06 - G. Filiks     Tagi: Ferrari, pull-rod, Bolid F1
Bolid Formuły 1 zespołu Ferrari na sezon 2015 jak poprzednie będzie miał unikalne przednie zawieszenie wleczone, tzw. "pull-rod", donosi włoski Autosprint.

Według dziennikarzy magazynu, Scuderia nie wróci do zawieszenia pchanego, tzw. "push-rod", mimo że zastosowanie "pull-rod" z przodu jest wskazywane jako jedna z przyczyn wielkich problemów Kimiego Raikkonena w zeszłorocznym bolidzie Ferrari, a przyzwyczajony do jazdy na takim zawieszeniu Fernando Alonso opuścił team.
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu pull-rod w nowym bolidzieFerrari ma zostać przy zawieszeniu pull-rod w nowym bolidzie
Dodatkowo media podejrzewają, iż podobne kłopoty z zawieszeniem wleczonym co Raikkonen może mieć nowa gwiazda włoskiej stajni Sebastian Vettel.

„Raikkonen ciągle narzekał na brak precyzji przedniej osi bolidu, co jest charakterystyczne dla pull-rod".
- pisze Autosprint. „A styl jazdy Fina nie odbiega zbytnio od sposobu, w jaki prowadzi samochód Sebastian Vettel. Jemu też sprzyjał precyzyjny i czuły przód".
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu pull-rod w nowym bolidzieFerrari ma zostać przy zawieszeniu pull-rod w nowym bolidzie
Ferrari stosuje przednie zawieszenie wleczone nieprzerwanie od trzech lat, ale poza ekipą z Maranello, ostatnio spróbował go tylko McLaren w sezonie 2013 i już następnego roku wrócił do "push-rod".

Poprzednio "pull-rod" z przodu oglądano podczas sezonu 2001 w bolidzie Minardi.
Przednie zawieszenie wleczone pozwala obniżyć nos bolidu i środek ciężkości, tym samym zwiększyć wydajność aerodynamiczną.



źródło: Autosprint

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie