Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Bolid Formuły 1 zespołu Ferrari na sezon 2015 jak poprzednie będzie miał unikalne przednie zawieszenie wleczone, tzw. "pull-rod", donosi włoski Autosprint.
Według dziennikarzy magazynu, Scuderia nie wróci do zawieszenia pchanego, tzw. "push-rod", mimo że zastosowanie "pull-rod" z przodu jest wskazywane jako jedna z przyczyn wielkich problemów Kimiego Raikkonena w zeszłorocznym bolidzie Ferrari, a przyzwyczajony do jazdy na takim zawieszeniu Fernando Alonso opuścił team. Dodatkowo media podejrzewają, iż podobne kłopoty z zawieszeniem wleczonym co Raikkonen może mieć nowa gwiazda włoskiej stajni Sebastian Vettel.
„Raikkonen ciągle narzekał na brak precyzji przedniej osi bolidu, co jest charakterystyczne dla pull-rod". - pisze Autosprint. „A styl jazdy Fina nie odbiega zbytnio od sposobu, w jaki prowadzi samochód Sebastian Vettel. Jemu też sprzyjał precyzyjny i czuły przód". Ferrari stosuje przednie zawieszenie wleczone nieprzerwanie od trzech lat, ale poza ekipą z Maranello, ostatnio spróbował go tylko McLaren w sezonie 2013 i już następnego roku wrócił do "push-rod".
Poprzednio "pull-rod" z przodu oglądano podczas sezonu 2001 w bolidzie Minardi.
Przednie zawieszenie wleczone pozwala obniżyć nos bolidu i środek ciężkości, tym samym zwiększyć wydajność aerodynamiczną.
Według dziennikarzy magazynu, Scuderia nie wróci do zawieszenia pchanego, tzw. "push-rod", mimo że zastosowanie "pull-rod" z przodu jest wskazywane jako jedna z przyczyn wielkich problemów Kimiego Raikkonena w zeszłorocznym bolidzie Ferrari, a przyzwyczajony do jazdy na takim zawieszeniu Fernando Alonso opuścił team. Dodatkowo media podejrzewają, iż podobne kłopoty z zawieszeniem wleczonym co Raikkonen może mieć nowa gwiazda włoskiej stajni Sebastian Vettel.
„Raikkonen ciągle narzekał na brak precyzji przedniej osi bolidu, co jest charakterystyczne dla pull-rod". - pisze Autosprint. „A styl jazdy Fina nie odbiega zbytnio od sposobu, w jaki prowadzi samochód Sebastian Vettel. Jemu też sprzyjał precyzyjny i czuły przód". Ferrari stosuje przednie zawieszenie wleczone nieprzerwanie od trzech lat, ale poza ekipą z Maranello, ostatnio spróbował go tylko McLaren w sezonie 2013 i już następnego roku wrócił do "push-rod".
Poprzednio "pull-rod" z przodu oglądano podczas sezonu 2001 w bolidzie Minardi.
źródło: Autosprint
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Vatro 12 2015-01-06 13:26
Ferrari samo pod sobą dołki kopie, a potem się dziwi że takie marne wyniki
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Pull 2015-01-06 14:36
Obniżenie nosa i środka ciężkości nie jest tożsame ze zwiększenie wydajności aerodynamicznej. Natomiast układ zawieszenia pull w mniejszym stopniu zaburza strugę powietrza. Określenie tego typu zawieszenia w odniesieniu do przodu bolidu jako wleczone również nie jest zbyt trafne. Oba rozwiązania pracują w osi góra-dół a nie przód tył.
Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Jest trafne 2015-01-06 19:07
jak najbardziej bo chodzi tu bardziej o pracę drążka łączącego zwrotnicę z amortyzatorem. Zawieszenie pusch to drążek niżej przy kole wyżej przy bolidzie. Wybieranie nierówności powoduje ściskanie drążka. Amortyzator znajduje się na górze powoduje to wyższy środek ciężkości, konieczność poprowadzenia wyżej nosa. Ale także pozwala lepiej przenosić siły z koła na amortyzator. Zawieszenie pull, drążek przy kole wyżej przy bolidzie niżej. Przy wybieraniu nierówności jest rozciągany. Jak na fotach w tekście. Pozwala niżej umieścić amortyzator, niżej poprowadzić nos ale gorzej i mniej precyzyjnie przenosi siły z koła na amortyzator. Oczywiście to opis skrócony i obrazowy. Podobnie jak nazwa bo zawieszenie pracuje w obie strony.
Podobne: Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Ferrari zaprezentowało nowy bolid F1 »
Ferrari użyło drukarki 3D w produkcji nowego bolidu F1? »
Ferrari uruchomiło swój nowy bolid F1 »
Ferrari podało datę prezentacji bolidu F1 na sezon 2019 »
Podobne galerie: Ferrari ma zostać przy zawieszeniu "pull-rod" w nowym bolidzie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć