Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari i McLaren mają skrócić nosy swoich bolidów

Ferrari i McLaren mają skrócić nosy swoich bolidów
2015-02-02 - G. Filiks Tagi: Ferrari, McLaren, Nos bolidu
Ferrari i McLaren są w gronie zespołów, które podobno zmienią nosy swoich nowych bolidów Formuły 1 na start sezonu 2015, przestawiając się na krótki dziób.
Osiem dotąd zaprezentowanych tegorocznych samochodów F1 można podzielić na te z krótkim nosem - Mercedes, Red Bull, Williams, Lotus, i te z długim - Ferrari, McLaren, Toro Rosso, Sauber. Długie dzioby zdziwiły głównego inżyniera Williamsa - Roba Smedleya, według którego przy obecnych przepisach technicznych F1, nie da się uzyskać z nimi tak dobrego docisku aerodynamicznego, jak z krótkimi.
„Nie wierzę, że odzyskali tymi nosami docisk z sezonu 2014". - powiedział Brytyjczyk. „Próbowaliśmy i mogliśmy to zrobić jedynie krótkim nosem".
Według niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, Ferrari czy McLaren skonstruowały długie dzioby tylko dlatego, że z takim bolidowi znacznie łatwiej przejść obowiązkowe testy zderzeniowe FIA i za kulisami obie stajnie opracowują krótkie nosy na pierwszy wyścig sezonu. Niewykluczone, iż uda im się wprowadzić je jeszcze na późniejszym etapie zimowych testów. Do przejścia na krótki nos jest typowane również Toro Rosso. Nie wiadomo co z Sauberem, a także Force India, które dwa tygodnie temu zaprezentowało nowy dziób na sezon 2015 z długą końcówką na swoim zeszłorocznym bolidzie.
Osiem dotąd zaprezentowanych tegorocznych samochodów F1 można podzielić na te z krótkim nosem - Mercedes, Red Bull, Williams, Lotus, i te z długim - Ferrari, McLaren, Toro Rosso, Sauber. Długie dzioby zdziwiły głównego inżyniera Williamsa - Roba Smedleya, według którego przy obecnych przepisach technicznych F1, nie da się uzyskać z nimi tak dobrego docisku aerodynamicznego, jak z krótkimi.
„Nie wierzę, że odzyskali tymi nosami docisk z sezonu 2014". - powiedział Brytyjczyk. „Próbowaliśmy i mogliśmy to zrobić jedynie krótkim nosem".
Według niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, Ferrari czy McLaren skonstruowały długie dzioby tylko dlatego, że z takim bolidowi znacznie łatwiej przejść obowiązkowe testy zderzeniowe FIA i za kulisami obie stajnie opracowują krótkie nosy na pierwszy wyścig sezonu. Niewykluczone, iż uda im się wprowadzić je jeszcze na późniejszym etapie zimowych testów. Do przejścia na krótki nos jest typowane również Toro Rosso. Nie wiadomo co z Sauberem, a także Force India, które dwa tygodnie temu zaprezentowało nowy dziób na sezon 2015 z długą końcówką na swoim zeszłorocznym bolidzie.
źródło: Auto Motor und Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ferrari i McLaren mają skrócić nosy swoich bolidów
Podobne: Ferrari i McLaren mają skrócić nosy swoich bolidów




Podobne galerie: Ferrari i McLaren mają skrócić nosy swoich bolidów
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Galerie zdjęć
Newsletter