Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FOTA otwarta na ideę limitu budżetu
Mario Theissen

FOTA otwarta na ideę limitu budżetu

2009-03-27 - P. Kątski     Tagi: FIA, Max Mosley, Bernie Ecclestone, Mario Theissen, FOTA
Jak wynika z ostatnich doniesień, Stowarzyszenie Zespołów F1 nie odrzuca idei limitu budżetu zespołu wyścigowego.

Tymczasem FIA razem z Bernie Ecclestone planuje wprowadzić dwustopniowy system, w którym większe zespoły mogłyby mieć nieograniczone przepisami budżety, podczas gdy wydatki mniejszych drużyn nie mogłyby przekroczyć 33 milionów Euro. W zamian za to posiadałyby one o wiele większą swobodę jeśli chodzi o projektowanie bolidów. "Jesteśmy w stanie wyobrazić sobie ograniczony budżet. Kwestią do dyskusji jest, na jakim poziomie zostanie ustalona górna granica wydatków" - takie stanowisko przedstawił szef BMW-Sauber, Mario Theissen na oficjalnej stronie swojego zespołu.

Niemiec ma jednak zastrzeżenia do dwustopniowego systemu budżetowania.

"Nie chcemy mieć Ligi A i Ligi B w Formule 1. Rozdzielenie serii z pewnością nie pomogłoby większym zespołom."

Teraz FOTA czeka kolejny bój z Maxem Mosleyem i Bernie Ecclestonem o wysokość budżetu zespołów wyścigowych.

"Do tej pory istniała jedność między zespołami jeśli chodzi o FOTA. Teraz sprawa jest dość specyficzna i może okazać się, że każdy będzie starał się ciągnąć w swoją stronę. Mam jednak nadzieję, że uda się wypracować kompromis, który każdemu będzie pasował."



źródło: f1-live.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

FOTA otwarta na ideę limitu budżetu

FOTA otwarta na ideę limitu budżetu
celonardo 2009-03-27 21:36
Ograniczyć budżet do takiego samego poziomu jaki ma najbiedniejszy zespól zespół i będzie równo . Takie jest moje zdanie a jak oni zrobią to od nas to nie zależy
FOTA otwarta na ideę limitu budżetu
Arrczi 2009-03-27 22:06
Doktorek ma sporo racji. Wsadzą sobie silnik z turbiną docisk jaki chcą pięć dyfuzorów i nikt ich nie wyprzedzi. Takie FERRARI z McLarenem będą walczyły o 10 pozycję mając gigantyczny budżet i masę ograniczeń.