Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne

FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne
2010-03-04 - K. Baczmarzyński Tagi: Formuła 1, Przepisy F1, Christian Horner, McLaren, McLaren MP4-25
Według Telegraph, zarówno Red Bull jak i Ferrari zwróciły się o wyjaśnienie dotyczące szczeliny na tylnym skrzydle bolidu MP4-25, które ma na celu zmniejszanie oporu aerodynamicznego, co może skutkować dodatkowymi 10 km/h na długich prostych.
"Jest trochę zamieszania z tylnym skrzydłem McLarena" - potwierdził szef zespołu Red Bull, Christian Horner.
"Są tam umieszczone wypustki dzięki czemu uzyskują oni dodatkową prędkość na prostej. Myślę, że ta kwestia wyjaśni się przed pierwszym wyścigiem".
"Poprosiliśmy FIA o wyjaśnienie, chociaż myślę, że prawdopodobnie Ferrari zależy na tym jeszcze bardziej, niż nam" - powiedział Brytyjczyk. Horner powiedział, że sprawa nie jest tak poważna, jak kwestia podwójnego dyfuzora z 2009 r., ale uważa, że skrzydło McLarena "zdecydowanie różni się od rozwiązań pozostałych zespołów".
"Musimy być pewni, że takie rozwiązanie jest legalne. Myślę, że FIA nie znajdzie żadnych nieprawidłowości" - przyznał Horner.
"Zasadniczo, jeśli posiadasz komorę w skrzydle, posiadasz większą przyczepność i zyskujesz na prędkości jadąc na prostej. To zostało wynalezione już lata temu, ale z separatorami skrzydła nie możesz tego robić".
"Nasze pytanie brzmi: czy jest to nowatorska adaptacja, czy też naruszenie przepisów?" - dodał Horner.
"Jest trochę zamieszania z tylnym skrzydłem McLarena" - potwierdził szef zespołu Red Bull, Christian Horner.
"Są tam umieszczone wypustki dzięki czemu uzyskują oni dodatkową prędkość na prostej. Myślę, że ta kwestia wyjaśni się przed pierwszym wyścigiem".
"Poprosiliśmy FIA o wyjaśnienie, chociaż myślę, że prawdopodobnie Ferrari zależy na tym jeszcze bardziej, niż nam" - powiedział Brytyjczyk. Horner powiedział, że sprawa nie jest tak poważna, jak kwestia podwójnego dyfuzora z 2009 r., ale uważa, że skrzydło McLarena "zdecydowanie różni się od rozwiązań pozostałych zespołów".
"Musimy być pewni, że takie rozwiązanie jest legalne. Myślę, że FIA nie znajdzie żadnych nieprawidłowości" - przyznał Horner.
"Zasadniczo, jeśli posiadasz komorę w skrzydle, posiadasz większą przyczepność i zyskujesz na prędkości jadąc na prostej. To zostało wynalezione już lata temu, ale z separatorami skrzydła nie możesz tego robić".
"Nasze pytanie brzmi: czy jest to nowatorska adaptacja, czy też naruszenie przepisów?" - dodał Horner.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne
Podobne: FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne



Podobne galerie: FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Newsletter
Galerie zdjęć