Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne
McLaren

FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne

2010-03-04 - K. Baczmarzyński     Tagi: Formuła 1, Przepisy F1, Christian Horner, McLaren, McLaren MP4-25
Według Telegraph, zarówno Red Bull jak i Ferrari zwróciły się o wyjaśnienie dotyczące szczeliny na tylnym skrzydle bolidu MP4-25, które ma na celu zmniejszanie oporu aerodynamicznego, co może skutkować dodatkowymi 10 km/h na długich prostych.

"Jest trochę zamieszania z tylnym skrzydłem McLarena" - potwierdził szef zespołu Red Bull, Christian Horner.

"Są tam umieszczone wypustki dzięki czemu uzyskują oni dodatkową prędkość na prostej. Myślę, że ta kwestia wyjaśni się przed pierwszym wyścigiem"
.

"Poprosiliśmy FIA o wyjaśnienie, chociaż myślę, że prawdopodobnie Ferrari zależy na tym jeszcze bardziej, niż nam"
- powiedział Brytyjczyk. Horner powiedział, że sprawa nie jest tak poważna, jak kwestia podwójnego dyfuzora z 2009 r., ale uważa, że skrzydło McLarena "zdecydowanie różni się od rozwiązań pozostałych zespołów".

"Musimy być pewni, że takie rozwiązanie jest legalne. Myślę, że FIA nie znajdzie żadnych nieprawidłowości"
- przyznał Horner.

"Zasadniczo, jeśli posiadasz komorę w skrzydle, posiadasz większą przyczepność i zyskujesz na prędkości jadąc na prostej. To zostało wynalezione już lata temu, ale z separatorami skrzydła nie możesz tego robić"
.

"Nasze pytanie brzmi: czy jest to nowatorska adaptacja, czy też naruszenie przepisów?"
- dodał Horner.



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

FIA rozstrzygnie, czy tylne skrzydło McLarena na rok 2010 jest legalne