Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji
FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji

FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji

2012-03-22 - G. Filiks     Tagi: FIA, Mercedes GP, Malezja, Skrzydło
W czwartek na padoku toru Sepang zorganizowano spotkanie zespołów F1 z przedstawicielami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Przedmiotem dyskusji była kwestia zgodności z regulaminem tylnego skrzydła bolidu Mercedesa, mającego nacięcia odsłaniane poprzez aktywację DRS, które przyśpieszają pojazd na prostych. Zdaniem ekip Red Bulla i Lotusa cały system jest nielegalny, ponieważ łamie przepis zakazujący posiadania w samochodzie elementów aerodynamicznych obsługiwanych przez kierowcę. FIA nie podziela jednak tej opinii i dzisiaj po raz kolejny pozwoliła Mercedesowi wykorzystywać swój koncept.
FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP MalezjiFIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji
Red Bull oraz Lotus mogą dalej dochodzić sprawiedliwości składając oficjalny protest na wyniki GP Malezji, bądź też po prostu zająć się kopiowaniem systemu Mercedesa. Bardziej prawdopodobny wydaje się drugi wariant.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji

FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji
korba 2012-03-22 16:42
Myślę,że skopiują te przeloty jeśli im się to uda i przestaną donosić na siebie wzajemnie.
FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji
nowystylnowydill 2012-03-22 16:49
może jestem ślepy ale ja tam żadnych wlotów nie widzę
FIA potwierdziła legalność tylnego skrzydła Mercedesa przed GP Malezji
chybaty 2012-03-22 19:02
Widać tam niewielki otwór, częściowo zasłonięty przez skrzydło. Podczas aktywacji DRS skrzydło "kładzie się" i odsłania większą część otworów.