Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1
FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1

FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1

2016-06-14 - G. Filiks     Tagi: FIA, Jean Todt, Formuła 1, Alkohol, Heineken
Pozyskanie przez Formułę 1 sponsoringu przedsiębiorstwa piwowarskiego Heineken wywołało kolejną ostrą reakcję europejskiego stowarzyszenia walki z alkoholizmem EuroCare, znowu wzywającego do wycofania z najpopularniejszej serii wyścigowej świata wszystkich reklam napojów wyskokowych.

Heineken dołączyło do głównych sponsorów F1 przed GP Kanady. Holenderski producent piwa od razu w Montrealu wypełnił tor swoimi reklamami.
FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1
EuroCare już wcześniej napiętnowało za promowanie alkoholu w Formule 1 przede wszystkim prezesa FIA - Jeana Todta, który mocno angażuje się w kampanie na rzecz bezpieczeństwa na drogach.

Francuz odparł, że zabronienie reklam alkoholu w F1 jest "niemożliwe". Kwestiami marketingowymi w mistrzostwach zajmują się ich właściciele, reprezentowani przez Berniego Ecclestone'a. Mimo tego EuroCare teraz wystosowało specjalny list do Todta ponownie nawołujący, aby królową sportów motorowych odseparować od branży alkoholowej tak samo, jak odizolowano ją od wytwórców wyrobów tytoniowych.

„(...) Alkoholu i prowadzenia pojazdu nie powinno się ze sobą łączyć".
- czytamy we fragmentach pisma.
„Marki alkoholowe obecnie dominują wśród sponsorów w F1 i kojarzą popularną dyscyplinę sportów motorowych z jednym z głównych zabójców na naszych drogach, jazdą po pijanemu".

„Jak doskonale wiadomo, F1 była mocno sponsorowana przez producentów alkoholu już wcześniej. Raport z ekspozycji marek alkoholowych podczas zeszłorocznego GP Monako pokazał, że średnio 11 razy w ciągu minuty pojawiało się nawiązanie do alkoholu - czyli średnio co 5 sekund".
FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1
„(...) GP Monako ma około 500-milionową widownię na całym świecie".


„Prosimy o potraktowanie tej sprawy poważnie i zastanowienie się nad odstąpieniem od nawiązanych umów sponsorskich, tak jak zrobiono ze sponsoringiem z branży tytoniowej".

„FIA nie jest wolna od odpowiedzialności, to ciało zarządzające F1, a także jeden z udziałowców mistrzostw".

W F1 reklamują się jeszcze m. in. Martini, Smirnoff, Chandon, Johnnie Walker, czy Kingfisher.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

FIA ponownie nawoływana do zakazania reklam alkoholu w F1