Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA nie zamierza zakazać reklam alkoholu w F1

FIA nie zamierza zakazać reklam alkoholu w F1
Prezydent FIA - Jean Todt odrzucił nawoływania do wprowadzenia zakazu reklam alkoholu w Formule 1.
Zeszłego tygodnia F1 została wezwana do wycofania się z promowania napojów wyskokowych przez Europejską Radę na rzecz Badań Związanych z Alkoholem, Rehabilitacją i Edukacją (Eurocare) alarmującą, że "Jedynka" reklamuje alkohol bardziej niż jakikolwiek inny globalny sport, potrafiąc robić to w trakcie transmisji telewizyjnej średnio co 5 sekund. Dodatkowo zasugerowano, iż reklamy alkoholu w F1 mogą być wbrew duchowi europejskich dyrektyw.
Szczególną presję nałożono na Todta, ale Francuz teraz wykluczył zainterweniowanie tłumacząc, że nie należy to do zadań FIA.
„Fakt pokazywania w F1 z reklam alkoholu nie ma związku z Federacją". - mówił. „To sprawa danego kraju, w którym jest rozgrywane Grand Prix. „Nie możesz zakazać reklam alkoholu - to niemożliwe". - stwierdził.
„Może tylko edukować ludzi, by nie prowadzili samochodu, jeśli wcześniej pili". - dodał.
Aktualnie trzy zespoły F1 mają duże umowy sponsorskie z producentami alkoholu. Williams reklamuje Martini, partnerem McLarena jest Johnnie Walker, zaś na bolidach Force India widnieją loga marek Smirnoff i Kingfisher.
Poza tym, Johnnie Walker zeszłego roku stało się "oficjalnym whisky" Formuły 1.
Zeszłego tygodnia F1 została wezwana do wycofania się z promowania napojów wyskokowych przez Europejską Radę na rzecz Badań Związanych z Alkoholem, Rehabilitacją i Edukacją (Eurocare) alarmującą, że "Jedynka" reklamuje alkohol bardziej niż jakikolwiek inny globalny sport, potrafiąc robić to w trakcie transmisji telewizyjnej średnio co 5 sekund. Dodatkowo zasugerowano, iż reklamy alkoholu w F1 mogą być wbrew duchowi europejskich dyrektyw.
Szczególną presję nałożono na Todta, ale Francuz teraz wykluczył zainterweniowanie tłumacząc, że nie należy to do zadań FIA.
„Fakt pokazywania w F1 z reklam alkoholu nie ma związku z Federacją". - mówił. „To sprawa danego kraju, w którym jest rozgrywane Grand Prix. „Nie możesz zakazać reklam alkoholu - to niemożliwe". - stwierdził.
„Może tylko edukować ludzi, by nie prowadzili samochodu, jeśli wcześniej pili". - dodał.
Aktualnie trzy zespoły F1 mają duże umowy sponsorskie z producentami alkoholu. Williams reklamuje Martini, partnerem McLarena jest Johnnie Walker, zaś na bolidach Force India widnieją loga marek Smirnoff i Kingfisher.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FIA nie zamierza zakazać reklam alkoholu w F1
Podobne: FIA nie zamierza zakazać reklam alkoholu w F1




Podobne galerie: FIA nie zamierza zakazać reklam alkoholu w F1



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć


Newsletter