Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA gotowa wprowadzić ruchome skrzydła
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Max Mosley uważa, że przepisy sportowe i techniczne w 2009 roku nie wystarczą, aby dostatecznie podnieść atrakcyjność weekendów Grand Prix. W liście wysłanym do członków FOTA zasugerował bardziej radykalne kroki. 
Według Brytyjczyka zamiast propozycji systemu medalowego lub odwrotnej kolejności na stracie wyścigu należy zastanowić się nad głębszymi zmianami technicznymi “Kibice skarżą się najczęściej na brak wyprzedzania i walki koło w koło. Żadna z dotychczasowych propozycji zmian nie likwiduje tego problemu. Dlatego też FIA będzie szukać pomocy FOTA w pracy nad wprowadzeniem ruchomych elementów aerodynamicznych.”
Prezydent FIA wierzy, że takie rozwiązania pozwolą na ostrzejszą walkę na torze
„To rozwiązanie może dać bolidowi, który jest z tyłu wystarczającą przewagę. W prymitywny sposób mieliśmy do czynienia z takim rozwiązaniem w latach 60-tych. Na torach takich jak Monza, gdzie niezakłócony prąd powietrza jest bardzo ważny, możliwa była jazda blisko siebie.”
	
	
	
	
						Brytyjczyk zdaje sobie jednak sprawę, że wprowadzenie takich rozwiązań wymagałyby wielu zmian w bolidach 
„Takie posunięcie wymagałoby stosowania pokaźnej wielkości ruchomych, prawdopodobnie zautomatyzowanych, części aerodynamicznych, umożliwiłoby jednak bliższą walkę na torach wszelkiego typu.”
Pomimo całkowitego zakazu stosowania ruchomych elementów aerodynamicznych, zespoły często interpretują przepisy na swoją korzyść. Powoduje to wiele kontrowersji i oskarżeń. Zatem zielone światło dla takich rozwiązań odciążyłoby FIA od bardzo skomplikowanych procedur sprawdzania ich legalności.
					
Według Brytyjczyka zamiast propozycji systemu medalowego lub odwrotnej kolejności na stracie wyścigu należy zastanowić się nad głębszymi zmianami technicznymi “Kibice skarżą się najczęściej na brak wyprzedzania i walki koło w koło. Żadna z dotychczasowych propozycji zmian nie likwiduje tego problemu. Dlatego też FIA będzie szukać pomocy FOTA w pracy nad wprowadzeniem ruchomych elementów aerodynamicznych.”
Prezydent FIA wierzy, że takie rozwiązania pozwolą na ostrzejszą walkę na torze
„To rozwiązanie może dać bolidowi, który jest z tyłu wystarczającą przewagę. W prymitywny sposób mieliśmy do czynienia z takim rozwiązaniem w latach 60-tych. Na torach takich jak Monza, gdzie niezakłócony prąd powietrza jest bardzo ważny, możliwa była jazda blisko siebie.”
„Takie posunięcie wymagałoby stosowania pokaźnej wielkości ruchomych, prawdopodobnie zautomatyzowanych, części aerodynamicznych, umożliwiłoby jednak bliższą walkę na torach wszelkiego typu.”
Pomimo całkowitego zakazu stosowania ruchomych elementów aerodynamicznych, zespoły często interpretują przepisy na swoją korzyść. Powoduje to wiele kontrowersji i oskarżeń. Zatem zielone światło dla takich rozwiązań odciążyłoby FIA od bardzo skomplikowanych procedur sprawdzania ich legalności.
źródło: Autosport
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
FIA gotowa wprowadzić ruchome skrzydła
Podobne: FIA gotowa wprowadzić ruchome skrzydła
				 Max Mosley chciał wykluczyć McLarena »
Max Mosley chciał wykluczyć McLarena »
					
					 To nie koniec kryzysu w F1? »
To nie koniec kryzysu w F1? »
					
					 FOTA nie chce więcej polemiki w F1 »
FOTA nie chce więcej polemiki w F1 »
					
					 Szef FIA musi być niezależny »
Szef FIA musi być niezależny »
					
				Podobne galerie: FIA gotowa wprowadzić ruchome skrzydła
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 Mosley nie chce takich wyścigów jak Walencja 2008
Mosley nie chce takich wyścigów jak Walencja 2008 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   2010 Honda Hornet 600
2010 Honda Hornet 600  BMW S1000RR
BMW S1000RR  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Tapety Triumph
Tapety Triumph  
 
			
 
 
			