Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA: Nos Lotusa legalny
FIA: Nos Lotusa legalny

FIA: Nos Lotusa legalny

2014-01-30 - G. Filiks     Tagi: FIA, Formuła 1, Lotus, Charlie Whiting, Nos bolidu
Delegat techniczny Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) - Charlie Whiting potwierdził, że radykalny nos nowego bolidu Lotusa nie łamie przepisów Formuły 1.

Lotus opracował dziób swojej tegorocznej wyścigówki zupełnie inaczej niż wszyscy rywale, robiąc mu dwa zakończenia po bokach zamiast jednego na środku, jak mają nosy większości samochodów konkurencji. Stajnia z Enstone obeszła regulamin zakazujący dwóch czubków, tworząc jeden z nich nieco krótszy. Choć model E22 jest nieobecny na trwających testach w Jerez, zaczynały napływać stamtąd sugestie, że nos samochodu może być nielegalny.

Oddalił je dyrektor techniczny Lotusa - Nick Chester, teraz zgodność dzioba nowego czarno-złotego bolidu z przepisami potwierdził Whiting. „Nos E22 jest legalny". - powiedział. „Struktura przeszła testy zderzeniowe, wypełnia też literę przepisów.
„Rozwiązanie Lotusa jest bez wątpienia inne niż u reszty, ale legalne.

„Zaprezentowali je nam już latem zeszłego roku i nie znaleźliśmy żadnego odejścia od regulaminu. Przeciwnie - to bardzo sprytna interpretacja przepisów".
- dodał Whiting.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

FIA: Nos Lotusa legalny

FIA: Nos Lotusa legalny
Dzejk 2014-01-30 12:14
Teraz legalny, a znając życie w środku sezonu każą im zmienić.
FIA: Nos Lotusa legalny
Zadumany Polak 2014-01-30 12:57
Dlaczego tak dużo zespołów które nie pokusiły się o innowacyjność dezawuuje wartość stosowania nosów? Czyżby jednak nos dawał jednak przewagę. Wygląda na to że pewne zespoły bardzo się boją nosu Lotusa. Mało obecnie się mówi o Maclarenie i jego tylnym docisku który najlepiej się sprawdza na mokrym torze.
FIA: Nos Lotusa legalny
Zadumany Polak 2014-01-30 15:20
Trzeci dzień pokazał że 1. Silniki Mercedesa przodują 2. Maclaren jednak obecnie jest najszybszy, ale w dłuższej perspektywie Ferrari może być mocniejsze. Mercedes jest na trzecim miejscu. Na czwartym miejscu jest Williams. Red Bull się przegrzewa i nie może pokazać żadnych osiągów. Lotus dobrze zrobił że nie pojawił się w Jerez bo stracił by tylko czas mając ciągłe problemy z silnikiem. Renault nie zastosował na baterii systemu chłodzenia i silniki nie osiągają pełnej mocy.