Formuła 1 » Aktualności F1 » F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
Od przyszłego roku w Formule 1 już nie będzie skomplikowanego dla wielu fanów systemu przyznawania specjalnych talonów na rozwijanie hybrydowych silników V6 turbo, poinformował portal Motorsport.com.
Obecnie Mercedes, Ferrari, Renault oraz Honda mają po 32 talony na poprawianie swoich jednostek napędowych, czyli mogą zmodyfikować je w ciągu roku w około 48 procentach. Na rok 2017 liczba talonów miała zostać zmniejszona do 25, na rok 2018 do 20, a na rok 2019 do 15. Jednak FIA zgodziła się anulować wszelkie ograniczenia. Był to jeden z głównych warunków producentów, gdy zgodzili się obniżyć ceny swoich motorów i od 2018 roku nie żądać od prywatnych zespołów więcej niż po 12 milionów euro na sezon.
„System talonów jest wycofywany". - potwierdził dyrektor zarządzający Renault, Cyril Abiteboul. „Między innymi dlatego, że ustaliliśmy wspólnie, iż osiągi silników muszą się do siebie zbliżać". „Sytuacja, w której czynnikiem decydującym w F1 są jednostki napędowe, nie sprzyja nikomu. Ani Mercedesowi, ani Renault, czy Ferrari - wszyscy mamy interes w tym, by ją zmienić".
„Wszyscy zdecydowaliśmy - również dla widzów - o zaprzestaniu dezorientowania ich systemem kar, systemem talonów. Po prostu postanowiliśmy usunąć system talonów".
Od 2017 roku silniki będzie można usprawniać całkowicie swobodnie. Tyle, że chcąc ulepszyć kierowcy np. MGU-K, trzeba będzie zamontować nowe, co jest istotne w związku z obowiązującym limitem 4 lub 5 jednostek napędowych na sezon (w zależności od liczby wyścigów). Poprawki będą wprowadzane tylko gdy zawodnik wymieni dany element motoru.Przypomnijmy, że już na 2016 rok zrezygnowano z planów "zamrożenia" rozwoju niektórych części silnika.
Obecnie Mercedes, Ferrari, Renault oraz Honda mają po 32 talony na poprawianie swoich jednostek napędowych, czyli mogą zmodyfikować je w ciągu roku w około 48 procentach. Na rok 2017 liczba talonów miała zostać zmniejszona do 25, na rok 2018 do 20, a na rok 2019 do 15. Jednak FIA zgodziła się anulować wszelkie ograniczenia. Był to jeden z głównych warunków producentów, gdy zgodzili się obniżyć ceny swoich motorów i od 2018 roku nie żądać od prywatnych zespołów więcej niż po 12 milionów euro na sezon.
„System talonów jest wycofywany". - potwierdził dyrektor zarządzający Renault, Cyril Abiteboul. „Między innymi dlatego, że ustaliliśmy wspólnie, iż osiągi silników muszą się do siebie zbliżać". „Sytuacja, w której czynnikiem decydującym w F1 są jednostki napędowe, nie sprzyja nikomu. Ani Mercedesowi, ani Renault, czy Ferrari - wszyscy mamy interes w tym, by ją zmienić".
„Wszyscy zdecydowaliśmy - również dla widzów - o zaprzestaniu dezorientowania ich systemem kar, systemem talonów. Po prostu postanowiliśmy usunąć system talonów".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
Podobne: F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
Podobne galerie: F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter

