Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
			
			
			
			 
									
					
					F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
						Od przyszłego roku w Formule 1 już nie będzie skomplikowanego dla wielu fanów systemu przyznawania specjalnych talonów na rozwijanie hybrydowych silników V6 turbo, poinformował portal Motorsport.com.
Obecnie Mercedes, Ferrari, Renault oraz Honda mają po 32 talony na poprawianie swoich jednostek napędowych, czyli mogą zmodyfikować je w ciągu roku w około 48 procentach. Na rok 2017 liczba talonów miała zostać zmniejszona do 25, na rok 2018 do 20, a na rok 2019 do 15. Jednak FIA zgodziła się anulować wszelkie ograniczenia. Był to jeden z głównych warunków producentów, gdy zgodzili się obniżyć ceny swoich motorów i od 2018 roku nie żądać od prywatnych zespołów więcej niż po 12 milionów euro na sezon.
„System talonów jest wycofywany". - potwierdził dyrektor zarządzający Renault, Cyril Abiteboul. „Między innymi dlatego, że ustaliliśmy wspólnie, iż osiągi silników muszą się do siebie zbliżać". „Sytuacja, w której czynnikiem decydującym w F1 są jednostki napędowe, nie sprzyja nikomu. Ani Mercedesowi, ani Renault, czy Ferrari - wszyscy mamy interes w tym, by ją zmienić".
„Wszyscy zdecydowaliśmy - również dla widzów - o zaprzestaniu dezorientowania ich systemem kar, systemem talonów. Po prostu postanowiliśmy usunąć system talonów".
	
	
	
	
						Od 2017 roku silniki będzie można usprawniać całkowicie swobodnie. Tyle, że chcąc ulepszyć kierowcy np. MGU-K, trzeba będzie zamontować nowe, co jest istotne w związku z obowiązującym limitem 4 lub 5 jednostek napędowych na sezon (w zależności od liczby wyścigów). Poprawki będą wprowadzane tylko gdy zawodnik wymieni dany element motoru.Przypomnijmy, że już na 2016 rok zrezygnowano z planów "zamrożenia" rozwoju niektórych części silnika.
					
Obecnie Mercedes, Ferrari, Renault oraz Honda mają po 32 talony na poprawianie swoich jednostek napędowych, czyli mogą zmodyfikować je w ciągu roku w około 48 procentach. Na rok 2017 liczba talonów miała zostać zmniejszona do 25, na rok 2018 do 20, a na rok 2019 do 15. Jednak FIA zgodziła się anulować wszelkie ograniczenia. Był to jeden z głównych warunków producentów, gdy zgodzili się obniżyć ceny swoich motorów i od 2018 roku nie żądać od prywatnych zespołów więcej niż po 12 milionów euro na sezon.
„System talonów jest wycofywany". - potwierdził dyrektor zarządzający Renault, Cyril Abiteboul. „Między innymi dlatego, że ustaliliśmy wspólnie, iż osiągi silników muszą się do siebie zbliżać". „Sytuacja, w której czynnikiem decydującym w F1 są jednostki napędowe, nie sprzyja nikomu. Ani Mercedesowi, ani Renault, czy Ferrari - wszyscy mamy interes w tym, by ją zmienić".
„Wszyscy zdecydowaliśmy - również dla widzów - o zaprzestaniu dezorientowania ich systemem kar, systemem talonów. Po prostu postanowiliśmy usunąć system talonów".
źródło: motorsport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
Podobne: F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
				 F1 przedstawiła koncepcję silnika na sezon 2021 »
F1 przedstawiła koncepcję silnika na sezon 2021 »
					
					 Renault ulepsza swój silnik w F1 już bez Illiena »
Renault ulepsza swój silnik w F1 już bez Illiena »
					
					 BMW przyszłym dostawcą silników dla McLarena?! »
BMW przyszłym dostawcą silników dla McLarena?! »
					
					 Mercedes rozpoczął prace nad hybrydowym V6 turbo już w 2007 roku? »
Mercedes rozpoczął prace nad hybrydowym V6 turbo już w 2007 roku? »
					
				Podobne galerie: F1 pozbędzie się systemu talonów na rozwój silnika w 2017 roku
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
 Silnik Renault w F1
Silnik Renault w F1
 Cyril Abiteboul
Cyril Abiteboul Silnik Renault w F1
Silnik Renault w F1
 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Audi Q7 V12 TDI
Audi Q7 V12 TDI  Forza Motorsport 3 - Limited Collectors Edition i Hot Hatch'e
Forza Motorsport 3 - Limited Collectors Edition i Hot Hatch'e  Tapety Spyker
Tapety Spyker  
 
			
 
 
			