Formuła 1 » Aktualności F1 » Bridgestone wyjaśnia kwestię opon

Bridgestone wyjaśnia kwestię opon
2009-05-28 - Bartek Kalinowski Tagi: Bridgestone, Formuła 1, Opony
Jeśli chodzi o wyścigi Formuły 1, to właśnie opony są jednym z najważniejszych elementów, szczególnie w tym sezonie, kiedy powrócono do slicków po 11-sezonach nieobecności.
Usunięcie rowków, które wcześniej znajdowały się na powierzchni opony oznacza, że zmienił się stosunek rozmiaru opon tylnych do przednich.
"Istnieje wiele różnic między slickiem i oponą z rowkami, ale właśnie zmiana proporcjonalności rozmiaru opon przednich do tylnych jest najważniejszym aspektem" - wyjaśnia Hirohide Hamashima - dyrektor sportowy ds.opon w firmie Bridgestone."W tym roku mamy wiele możliwości jeżeli chodzi o rozłożenie ciężaru i zbalansowanie samochodów, a jest to związane z dużymi zmianami w przepisach dotyczących samochodów i opon w 2009 roku. Aktualne regulacje aerodynamiczne oznaczaja niższe i szersze przednie skrzydło, ale wyższe i węższe skrzydło tylne. Oznacza to, że bardzo duża część docisku aerodynamicznego - została przeniesiona z tyłu samochodu do przodu. W związku z tym samochody mają o wiele mniejszy docisk na tylnej osi i dlatego możemy zaobserwować tyle uślizgów tylnej osi na wyjściu z zakrętów. Jest to bardzo widowiskowe, ale powoduje o wiele gorsze czasu uzyskiwane przez kierowców na poszczególnych okrążeniach. Oczywiście moglibyśmy wykonać opony z innych mieszanek gumy lub zaprojektować szersze opony, jednakże nie możemy tego uczynić ze względu na regulamin techniczny."
"Kiedy w sezonie 1998 wprowadzono opony z rowkami występował przeciwny problem, ponieważ przednie opony nie miały wystarczającej przyczepności.Aby temu przeciwdziałać zaprojektowano wyższe i szersze opony przednie. Gdy zasady zostały zmienione, aby umożliwić powrót slicków w czasie tegorocznego sezonu, również chcielismy wprowadzenia innych rozmiarów przednich opon, ale prace zespołów nad samochodami były już tak zaawansowane, że nikt nie chciał się na to zgodzić" - dodał Hamashima.
"Bridgestone może produkować opony obecnego rozmiaru, szersze lub węższe. Nie jest to dla nas problemem, jeżeli zostanie podjęta decyzja o nowym rozmiarze."
"Wielkość ustala się w regulaminie, więc nie jest to zmiana, którą wprowadzimy w pojedynkę. Zostaną przeprowadzone szczegółowe konsultacje między nami, FIA i zespołami."
Bridgestone testował już mniejsze przednie opony w marcu podczas przedsezonowych testów w Jerez.
"Testowaliśmy te opony, gdy osiem zespołów było obecnych na testach. Inżynierowie sześciu z nich stwierdzili, że prawdopodobnie jest to dobra droga do zapewnienia lepszych własciwości jezdnych samochodów i bedziemy nadal nad nimi pracować."
"Na razie mamy emocje w sezonie 2009" - zakończył Hamashima.
źródło: Formula1.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Bridgestone wyjaśnia kwestię opon
Podobne: Bridgestone wyjaśnia kwestię opon


Podobne galerie: Bridgestone wyjaśnia kwestię opon



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć