Formuła 1 » Aktualności F1 » Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 straszą przeciążeniami 5,5G na zakrętach
Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 straszą przeciążeniami 5,5G na zakrętach
2016-03-31 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Bolid F1, Hamilton, Przeciążenia
Bolidy Formuły 1 nowej generacji na sezon 2017 mają tak szybko pokonywać zakręty, że będą poddawać kierowców przeciążeniom nawet blisko dwukrotnie większym niż obecne.
Informuje o tym portal Motorsport.com, powołując się na informacje zdobyte od głównego projektanta jednego z zespołów. Według ostatnich wiadomości, planowana na przyszły rok rewolucja techniczna przyśpieszy F1 o 4-5 sekund na okrążeniu.
Szacuje się taki wzrost tempa mimo, że nowe bolidy będą wolniejsze na prostych. Przez większą szerokość samochodu i jego kół wzrośnie opór powietrza. Dochodzi do tego większa waga auta.
Przykładowo, przyszłoroczne wozy mają rozpędzać się o co najmniej 10 km/h mniej na torze Barcelona-Catalunya. Za to przejadą o około 35 km/h szybciej niż obecnie pokonywany bez odjęcia gazu zakręt numer 3 gospodarza GP Hiszpanii. Zamiast 240 km/h, będą pędzić na nim mniej więcej 275 km/h.
Aktualnie na tym łuku zawodnicy stawiają czoła przeciążeniu bocznemu o wartości około 3G, w nowych bolidach wzrośnie ono do około 5,5G.
To górny próg przeciążeń, jakim poddawano kierowców F1 kiedykolwiek.
Tak duża siła będzie poważnym obciążeniem również dla opon.
Hamilton przestrzega
Tymczasem mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton ostatnio powtórzył swoje zastrzeżenia co do zwiększania docisku bolidów w kontekście jakości wyścigów.„Myślę, że potrzebujemy więcej przyczepności mechanicznej i mniej zakłóceń przepływu powietrza zostawianego za samochodem, aby można było zbliżyć się do rywala i go wyprzedzić". - mówił.
„Przyśpieszcie bolidy o 5 sekund na okrążeniu za pomocą lepszej aerodynamiki i nic się nie zmieni - będziemy tylko szybciej jeździć".„Wypowiadam się jako ktoś, kto kocha F1 i kocha się ścigać. Nie mam rady na wszystko - ale wiem, że szykowany zmiany nie poprawią atrakcyjności wyścigów".
Informuje o tym portal Motorsport.com, powołując się na informacje zdobyte od głównego projektanta jednego z zespołów. Według ostatnich wiadomości, planowana na przyszły rok rewolucja techniczna przyśpieszy F1 o 4-5 sekund na okrążeniu.
Szacuje się taki wzrost tempa mimo, że nowe bolidy będą wolniejsze na prostych. Przez większą szerokość samochodu i jego kół wzrośnie opór powietrza. Dochodzi do tego większa waga auta.
Przykładowo, przyszłoroczne wozy mają rozpędzać się o co najmniej 10 km/h mniej na torze Barcelona-Catalunya. Za to przejadą o około 35 km/h szybciej niż obecnie pokonywany bez odjęcia gazu zakręt numer 3 gospodarza GP Hiszpanii. Zamiast 240 km/h, będą pędzić na nim mniej więcej 275 km/h.
Aktualnie na tym łuku zawodnicy stawiają czoła przeciążeniu bocznemu o wartości około 3G, w nowych bolidach wzrośnie ono do około 5,5G.
Tak duża siła będzie poważnym obciążeniem również dla opon.
Hamilton przestrzega
Tymczasem mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton ostatnio powtórzył swoje zastrzeżenia co do zwiększania docisku bolidów w kontekście jakości wyścigów.„Myślę, że potrzebujemy więcej przyczepności mechanicznej i mniej zakłóceń przepływu powietrza zostawianego za samochodem, aby można było zbliżyć się do rywala i go wyprzedzić". - mówił.
„Przyśpieszcie bolidy o 5 sekund na okrążeniu za pomocą lepszej aerodynamiki i nic się nie zmieni - będziemy tylko szybciej jeździć".„Wypowiadam się jako ktoś, kto kocha F1 i kocha się ścigać. Nie mam rady na wszystko - ale wiem, że szykowany zmiany nie poprawią atrakcyjności wyścigów".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 straszą przeciążeniami 5,5G na zakrętach
Podobne: Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 straszą przeciążeniami 5,5G na zakrętach
Hamilton zachwycony pierwszą randką z nowym bolidem Mercedesa »
Vettel śmieje się ze zmieniania aerodynamiki bolidów F1 w tę i we w tę »
Hamilton: Tegoroczny bolid Mercedesa jeszcze dużo trudniejszy niż poprzedni »
Porsche LMP1 pobiło rekord okrążenia bolidu F1 na torze Spa »
Podobne galerie: Bolidy F1 nowej generacji na sezon 2017 straszą przeciążeniami 5,5G na zakrętach
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter