Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Bolidy F1 mają być trudniejsze w prowadzeniu
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Formuła 1 chce zmienić swoje bolidy tak, aby kierowcom trudniej się nimi jeździło, informuje serwis Autosport.
Ostatnio wyraźnie spada popularność F1 i za jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy uznano przekonanie, że współczesne bolidy są nader łatwe w prowadzeniu w porównaniu do maszyn z dawnych lat. „Fizycznie jazda w Formule 1 nie jest spacerkiem, ale jest łatwiejsza niż była choćby parę sezonów temu". - powiedział Daniel Ricciardo. „Gdyby bolidy były szybsze, stałyby się automatycznie trudniejsze w prowadzeniu.
„Jednak nie chcemy, aby samochody pędziły jak 10 lat temu, kiedy nawet nie można było utrzymać się za rywalem z powodu zakłóconej strugi powietrza. „Obecna konstrukcja bolidów nie jest złym kompromisem, ale prawdopodobnie można by dokonać kilku poprawek".
Autosport donosi, że F1 postanowiła zastanowić się nad zmianami przede wszystkim w przyczepności opon, wymiarach samochodu oraz jego aerodynamice i wszelkie modyfikacje zostaną ustalone na przestrzeni paru najbliższych miesięcy tak, by można było wcielić je w życie na sezon 2016.
	
	
	
	
						Współczesny bolid F1 bułką z masłem nawet dla 16-latka
Pogląd, że jazda współczesnymi bolidami Formuły 1 nie jest wyzwaniem, wzmocniła ostatnia decyzja Red Bulla o wprowadzeniu do Toro Rosso na sezon 2015 zaledwie 16-letniego Maxa Verstappena.
Młodziutki Holender niedawno zaliczył test dwuletnim samochodem Toro Rosso i według zespołu od razu jeździł całkowicie bezbłędnie.
			
 Max Verstappen gdy zacznie startować w wyścigach F1 będzie już 17-latkiem, ale to i tak zdecydowany rekord
			Były czterokrotny mistrz świata Alain Prost, który startował w latach '80 i '90, wezwał do przywrócenia "prawdziwej" Formuły 1.
Max Verstappen gdy zacznie startować w wyścigach F1 będzie już 17-latkiem, ale to i tak zdecydowany rekord
			Były czterokrotny mistrz świata Alain Prost, który startował w latach '80 i '90, wezwał do przywrócenia "prawdziwej" Formuły 1.
„Nie wiem, jak potoczą się losy Maxa Verstappena, ale faktycznie nie będzie miał problemów z prowadzeniem bolidu". - mówił 59-letni Francuz. „W naszych czasach było to absolutnie niemożliwe.„Bolidy były naprawdę wymagające pod względem fizycznym, dziś tak nie jest.
„Nie chodzi o to, aby zupełnie wrócić do starych czasów, ale sądzę, że obecnie szybkość bolidów i przyczepność nie jest zbyt dobra. Wyścigówki są dosyć wolne, więc trzeba z powrotem zrobić prawdziwą F1".
					
Ostatnio wyraźnie spada popularność F1 i za jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy uznano przekonanie, że współczesne bolidy są nader łatwe w prowadzeniu w porównaniu do maszyn z dawnych lat. „Fizycznie jazda w Formule 1 nie jest spacerkiem, ale jest łatwiejsza niż była choćby parę sezonów temu". - powiedział Daniel Ricciardo. „Gdyby bolidy były szybsze, stałyby się automatycznie trudniejsze w prowadzeniu.
„Jednak nie chcemy, aby samochody pędziły jak 10 lat temu, kiedy nawet nie można było utrzymać się za rywalem z powodu zakłóconej strugi powietrza. „Obecna konstrukcja bolidów nie jest złym kompromisem, ale prawdopodobnie można by dokonać kilku poprawek".
Autosport donosi, że F1 postanowiła zastanowić się nad zmianami przede wszystkim w przyczepności opon, wymiarach samochodu oraz jego aerodynamice i wszelkie modyfikacje zostaną ustalone na przestrzeni paru najbliższych miesięcy tak, by można było wcielić je w życie na sezon 2016.
Pogląd, że jazda współczesnymi bolidami Formuły 1 nie jest wyzwaniem, wzmocniła ostatnia decyzja Red Bulla o wprowadzeniu do Toro Rosso na sezon 2015 zaledwie 16-letniego Maxa Verstappena.
Młodziutki Holender niedawno zaliczył test dwuletnim samochodem Toro Rosso i według zespołu od razu jeździł całkowicie bezbłędnie.

 Max Verstappen gdy zacznie startować w wyścigach F1 będzie już 17-latkiem, ale to i tak zdecydowany rekord
Max Verstappen gdy zacznie startować w wyścigach F1 będzie już 17-latkiem, ale to i tak zdecydowany rekord
			„Nie wiem, jak potoczą się losy Maxa Verstappena, ale faktycznie nie będzie miał problemów z prowadzeniem bolidu". - mówił 59-letni Francuz. „W naszych czasach było to absolutnie niemożliwe.„Bolidy były naprawdę wymagające pod względem fizycznym, dziś tak nie jest.
„Nie chodzi o to, aby zupełnie wrócić do starych czasów, ale sądzę, że obecnie szybkość bolidów i przyczepność nie jest zbyt dobra. Wyścigówki są dosyć wolne, więc trzeba z powrotem zrobić prawdziwą F1".
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Bolidy F1 mają być trudniejsze w prowadzeniu
Podobne: Bolidy F1 mają być trudniejsze w prowadzeniu
				 Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone »
Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone »
					
					 Wielka aukcja bolidów F1 uświetni finał sezonu 2019 w Abu Zabi »
Wielka aukcja bolidów F1 uświetni finał sezonu 2019 w Abu Zabi »
					
					 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					 Bolidy F1 na sezon 2021 - najnowsze ilustracje »
Bolidy F1 na sezon 2021 - najnowsze ilustracje »
					
				Podobne galerie: Bolidy F1 mają być trudniejsze w prowadzeniu
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			




 Alain Prost
Alain Prost Alain Prost za sterami Renault RE40 w 1983 roku
Alain Prost za sterami Renault RE40 w 1983 roku

 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Grand Prix Węgier - Hungaroring - Pitbabes
Grand Prix Węgier - Hungaroring - Pitbabes  Ram 3500 HD Laramie Mega Cab model 2011
Ram 3500 HD Laramie Mega Cab model 2011  Tapety Vespa
Tapety Vespa  
 
			
 
 
			