Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki

Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki

2018-08-12 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Formuła E, Napęd elektryczny
Formuła 1 musiałaby uzyskać zgodę Formuły E, a przejść na w pełni elektryczny napęd.

To odpowiedź szefa FE Alejandro Agaga na niedawne słowa dyrektora zarządzającego F1 ds. sportowych Rossa Brawna, który nie wykluczył, że jego seria zamieni napęd hybrydowy na całkowicie elektryczny choćby już za pięć lat. „Jeśli w ciągu pięciu lat, dziesięciu czy kiedykolwiek będzie potrzeba, chęć posiadania w F1 innego typu jednostki napędowej, wprowadzimy go". - mówił Brytyjczyk.

„Nic nie powstrzyma nas przed jeżdżeniem w przyszłości elektrycznymi bolidami".

Jednak Agag twierdzi, że w obecnym układzie Formuła 1 co najmniej do 2038 roku nie może wprowadzić elektrycznych silników, ponieważ Formuła E zapewniła sobie wyłączność na nie u Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). „Ross powiedział, że F1 może mieć elektryczne bolidy w ciągu 10 lat - w zasadzie nie może". - cytuje Hiszpana serwis Autosport.

„Formuła E posiada licencję wyłączną z FIA na 25 sezonów, a zorganizowaliśmy dopiero cztery. Więc Formuła 1 może mieć elektryczny napęd najwcześniej w 2039 roku - jeśli do tego czasu nie odnowimy naszego porozumienia z FIA, a nie widzę żadnego powodu, dla którego mielibyśmy tego nie zrobić".
„Mamy wyłączność co najmniej do 2039 roku - więc przynajmniej do tego momentu nie będzie elektrycznej F1".


„Jeśli chcą ze mną porozmawiać, to oczywiście inna sprawa - zawsze jestem otwarty na dyskusje z ludźmi. Ale bez porozmawiania ze mną nie ma szans, by mogli wprowadzić w pełni elektryczny napęd".

„(...) Mogliby zrobić to poza FIA, ale wówczas nie mogliby nazywać swojej serii Formułą 1, ponieważ ta nazwa należy do Federacji. Tak więc cała sprawa jest przesądzona".
Brawn bądź co bądź jednocześnie wyjaśnił, że F1 na razie nie przymierza się do elektrycznego napędu, gdyż na przykładzie Formuły E widać, iż wyścigi samochodów na prąd póki co nie są wystarczająco atrakcyjne.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Microlino - prototyp elektrycznego malucha


źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki

Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
SF 2018-08-12 12:00
No jeszcze tego brakowało a tym bardziej że po przejęciu F1 przez Liberty jest tylko coraz gorzej łącznie z oprawą graficzną i dźwiękową jak w gierkach. Żałosne.
Borowczyk.
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
Borowczyk. 2018-08-12 12:51
haha no i dzwięk puszczą z głośników i to będzie cyrk
Diesel Power
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
Diesel Power 2018-08-12 13:31
Tematy im się skończyły, że pitolą o elektrycznej F1?
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
Donald Trump 2018-08-12 14:17
Wiem że jest wielu przeciwników elektrycznych silników i każdy ma prawo do swojego zdania. Ja myślę że to kwestia czasu kiedy większość przekona się do elektrycznych silników bo z czasem baterie będą pojemniejsze a wszystkie podzespoły tańsze. Tak samo było z telewizorami LCD - pierwszo były drogie i ludzie mówili że kineskopowe są lepsze bo trwalsze. Czasy się zmieniają i jak nie chcesz zostać w tyle to musisz iść do przodu ale zrobisz jak ci się podoba. Zawsze są plusy i minusy.
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
OBIGO 2018-08-12 16:58
Problem w tym panie Trump, że od dekady nic się nie zmieniło w kwestii baterii. Ciągle słyszymy o nowych pomysłach na pojemne baterie, a dalej wszystko działa na ogniwach litowo-jonowych lub litowo-polimerowych. Póki nie będą w produkcji lekkie, pojemne i szybko ładujące się ogniwa samochody elektryczne nie będą służyły do jazdy na co dzień. Większej szansy upatrywał bym w ogniwach wodorowych, ale jak na razie ropa się nie kończy więc lobby paliwowe raczej nie dopuścić do masowej produkcji pojazdów, które w pełni mogły by zastąpić te z silnikiem spalinowym.
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
ekwador15 2018-08-13 09:32
Po co elektryczne silniki skoro ropy wystarczy do 2070 roku?
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
Niids 2018-08-13 09:40
@OBIGO: no trochę się chyba zmieniło. Nadchodzący sezon FE ma być pierwszym, w którym nie będzie potrzeby wymiany auta w trakcie wyścigu. Mają przejeżdżać pełen dystans na jednej baterii. Nie wiem z jakiej technologii korzystają, ale postęp jest wyraźny.
Agag: Formuła 1 musi mieć zgodę Formuły E na elektryczne silniki
riderV8 2018-08-13 10:13
Wreszcie Formuła E się na coś przydała!