Formuła 1 » Aktualności F1 » 10 faktów o Pedro de la Rosie

Po siedmiu latach jako kierowca testowy McLarena Pedro de la Rosa wraca do F1 jako pełnoetatowy zawodnik BMW Sauber.
Oto 10 faktów związanych z Hiszpanem:
Jest jednym z 57 kierowców którzy zdobyli punkty w swoim debiutanckim wyścigu. Stało się to podczas Grand Prix Australii w 1999 roku, kiedy de la Rosa prowadził bolid Arrowsa. Wyścig ukończył na 6 miejscu zdobywając jeden punkt. Przed przejściem do F1 Hiszpan przez wiele lat jeździł w Japonii, gdzie zdobył tytuł Formuły Nippon oraz serii GT.
Przez 10 lat kariery jeździł dla Arrowsa, Jaguara i McLarena. Najwyżej w klasyfikacji kierowców znalazł się w 2006 - 11 pozycja z dorobkiem 19 punktów.
De la Rosa startował w 71 Grand Prix. Jego najlepszy rezultat to drugie miejsce w Grand Prix Węgier w sezonie 2006. Ostatni pełny sezon spędził za kierownicą Jordana w 2002 roku. W sezonie 2010 będzie drugim najstarszym (38 lat) kierowcą w stawce za Michaelem Schumacherem (41 lat).
Hiszpan jest piątym w historii F1 najbardziej doświadczonym kierowcą testowym. Tylko Luca Badoer, Alex Wurz, Jarno Trulli i David Coulthard mają więcej dni testowych na koncie. Jako kierowca testowy i rezerwowy McLarena de la Rosa ma na koncie 353 dni testowe.
Z dorobkiem 29 punktów plasuje się jako drugi najlepszy hiszpański kierowca w F1 zaraz za Fernando Alonso.
Sezon 2010 będzie pierwszym w historii F1 kiedy na torze pojawi się trzech Hiszpanów: de la Rosa, Alonso, Alguersuari.
Hiszpan jest prezesem Grand Prix Drivers Association (Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix).
Pseudonim de la Rosy to Barceloński Pocisk. W Japonii nazywano go 'Nihon Ichi' - co po japońsku oznacza numer jeden.
Oto 10 faktów związanych z Hiszpanem:
Jest jednym z 57 kierowców którzy zdobyli punkty w swoim debiutanckim wyścigu. Stało się to podczas Grand Prix Australii w 1999 roku, kiedy de la Rosa prowadził bolid Arrowsa. Wyścig ukończył na 6 miejscu zdobywając jeden punkt. Przed przejściem do F1 Hiszpan przez wiele lat jeździł w Japonii, gdzie zdobył tytuł Formuły Nippon oraz serii GT.
Przez 10 lat kariery jeździł dla Arrowsa, Jaguara i McLarena. Najwyżej w klasyfikacji kierowców znalazł się w 2006 - 11 pozycja z dorobkiem 19 punktów.
De la Rosa startował w 71 Grand Prix. Jego najlepszy rezultat to drugie miejsce w Grand Prix Węgier w sezonie 2006. Ostatni pełny sezon spędził za kierownicą Jordana w 2002 roku. W sezonie 2010 będzie drugim najstarszym (38 lat) kierowcą w stawce za Michaelem Schumacherem (41 lat).
Hiszpan jest piątym w historii F1 najbardziej doświadczonym kierowcą testowym. Tylko Luca Badoer, Alex Wurz, Jarno Trulli i David Coulthard mają więcej dni testowych na koncie. Jako kierowca testowy i rezerwowy McLarena de la Rosa ma na koncie 353 dni testowe.
Sezon 2010 będzie pierwszym w historii F1 kiedy na torze pojawi się trzech Hiszpanów: de la Rosa, Alonso, Alguersuari.
Hiszpan jest prezesem Grand Prix Drivers Association (Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix).
Pseudonim de la Rosy to Barceloński Pocisk. W Japonii nazywano go 'Nihon Ichi' - co po japońsku oznacza numer jeden.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
10 faktów o Pedro de la Rosie
Podobne: 10 faktów o Pedro de la Rosie




Podobne galerie: 10 faktów o Pedro de la Rosie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Newsletter
Galerie zdjęć