Formuła 1 » Aktualności F1 » Zespoły F1 nie chcą standardowego ECU
Rok po zatwierdzeniu przez FIA przepisów nakazujących wszystkim zespołom używania standardowego ECU (Electronic Control Unit) czyli jednostki sterującej wszystkimi systemami bolidu, powoli wśród zespołów zaczyna zawiązywać się grupa chcąca oprotestować standardowe rozwiązanie.
Jak donosi specjalistyczny niemiecki magazyn Auto Motor und Sport, Renault, Ferrari, Honda i BMW próbują wspólnie obalić pomysł użycia przygotowanego przez McLarena i Microsoft systemu. Chociaż firma McLaren Electronic Systems (MES) jest oddzielnym bytem od zespołu F1, siedziba i biura firmy znajdują się w siedzibie McLarena w Woking.
Auto Motor und Sport twierdzi, że większość zespołów ma poważne problemy ze „zmuszeniem” swoich bolidów do współpracy ze standardowym ECU. Niektóre stajnie mają również czuć dyskomfort w związku z przekazywaniem poufnych danych zespołowi, który jest w centrum afery szpiegowskiej.
„Jak miałbym zaufać firmie, która jest w centrum afery szpiegowskiej?”, grzmiał szef zespołu ING Renault F1 Flavio Briatore.
„Mogę zdradzić, że podczas testów ECU mieliśmy bardzo poważne problemy”, dodał Dr Mario Theissen z BMW Sauber.
McLaren i FIA odrzucają jednak zarzuty twierdząc, że „MES jest niezależny od zespołu F1” oraz, że „zespoły zawsze są przeciwne zmianom.”
Jak donosi specjalistyczny niemiecki magazyn Auto Motor und Sport, Renault, Ferrari, Honda i BMW próbują wspólnie obalić pomysł użycia przygotowanego przez McLarena i Microsoft systemu. Chociaż firma McLaren Electronic Systems (MES) jest oddzielnym bytem od zespołu F1, siedziba i biura firmy znajdują się w siedzibie McLarena w Woking.
Auto Motor und Sport twierdzi, że większość zespołów ma poważne problemy ze „zmuszeniem” swoich bolidów do współpracy ze standardowym ECU. Niektóre stajnie mają również czuć dyskomfort w związku z przekazywaniem poufnych danych zespołowi, który jest w centrum afery szpiegowskiej.
„Jak miałbym zaufać firmie, która jest w centrum afery szpiegowskiej?”, grzmiał szef zespołu ING Renault F1 Flavio Briatore.
„Mogę zdradzić, że podczas testów ECU mieliśmy bardzo poważne problemy”, dodał Dr Mario Theissen z BMW Sauber.
źródło: f1-live.com, fot. BMW
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zespoły F1 nie chcą standardowego ECU
Podobne: Zespoły F1 nie chcą standardowego ECU




Podobne galerie: Zespoły F1 nie chcą standardowego ECU



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter