Formuła 1 » Aktualności F1 » Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
2015-09-19 - G. Filiks Tagi: Williams, Formuła 1, Zespoły F1, Red Bull, Tunel aerodynamiczny, Mercedes
Szefowie czołowych zespołów Formuły 1 zaprzeczyli informacjom, jakoby uzgodnili zakaz rozwijania bolidów w tunelach aerodynamicznych.
Serwis Autosport podał wczoraj, że kontrowersyjny pomysł wycofania z F1 tuneli aerodynamicznych przeszedł większością głosów na zebraniu Grupy Strategicznej w ostatni poniedziałek. Jak się okazało, w rzeczywistości tylko pojawiła się luźna dyskusja, co byłoby, gdyby kiedyś wszedł w życie.
„Myślę, że to interesujący temat, któremu Grupa Strategiczna powinna się przyglądać". - mówił szef Red Bulla, Christian Horner. „Wprowadzenie go już teraz nie ma sensu - ale w przyszłości? „Trzeba to dokładnie przemyśleć, ale to nie problem na dziś. Jeżeli prześledzisz rolę tunelu aerodynamicznego w okresie 10 lat, generalnie coraz bardziej istotna staje się symulacja".
Tymczasem Mercedes oraz Williams opowiedzieli się jednoznacznie przeciw wycofaniu tuneli aerodynamicznych. Zainwestowali w swoje duże pieniądze.
„Mamy u siebie dwa tunele i są dla nas ważnym narzędziem do rozwoju bolidów, weryfikacji części opracowanych w fabryce, zanim trafią na tor". - tłumaczyła kierująca drugą z wymienionych ekip Claire Williams.
„Wierzymy, że chodzi tutaj też o kwestie bezpieczeństwa i absolutnie nigdy nie zagłosujemy za zakazem używania tuneli aero w F1.„Stawiamy sprawę bardzo jasno. Naszym zdaniem tunele są ważne. Jak możesz funkcjonować w najważniejszej serii wyścigowej świata bez posługiwania się jednym z najlepszych narzędzi w dziedzinie aerodynamiki? Dla nas ta idea nie ma żadnego sensu".
Christian 'Toto' Wolff dowodzący Mercedesem dodał: „Jesteśmy producentem samochodów drogowych i właśnie zleciliśmy nowy tunel aerodynamiczny w Stuttgarcie, bo dziś to narzędzie jest potrzebne, aby przygotować auto do jazdy, zweryfikować pracę w CFD i uzyskać korelację.„Chodzi tutaj o aspekt bezpieczeństwa. Na pewno Formuła 1 nie powinna stać się eksperymentalnym placem zabaw dla zabawnych eksperymentów".
Serwis Autosport podał wczoraj, że kontrowersyjny pomysł wycofania z F1 tuneli aerodynamicznych przeszedł większością głosów na zebraniu Grupy Strategicznej w ostatni poniedziałek. Jak się okazało, w rzeczywistości tylko pojawiła się luźna dyskusja, co byłoby, gdyby kiedyś wszedł w życie.
„Myślę, że to interesujący temat, któremu Grupa Strategiczna powinna się przyglądać". - mówił szef Red Bulla, Christian Horner. „Wprowadzenie go już teraz nie ma sensu - ale w przyszłości? „Trzeba to dokładnie przemyśleć, ale to nie problem na dziś. Jeżeli prześledzisz rolę tunelu aerodynamicznego w okresie 10 lat, generalnie coraz bardziej istotna staje się symulacja".
Tymczasem Mercedes oraz Williams opowiedzieli się jednoznacznie przeciw wycofaniu tuneli aerodynamicznych. Zainwestowali w swoje duże pieniądze.
„Wierzymy, że chodzi tutaj też o kwestie bezpieczeństwa i absolutnie nigdy nie zagłosujemy za zakazem używania tuneli aero w F1.„Stawiamy sprawę bardzo jasno. Naszym zdaniem tunele są ważne. Jak możesz funkcjonować w najważniejszej serii wyścigowej świata bez posługiwania się jednym z najlepszych narzędzi w dziedzinie aerodynamiki? Dla nas ta idea nie ma żadnego sensu".
Christian 'Toto' Wolff dowodzący Mercedesem dodał: „Jesteśmy producentem samochodów drogowych i właśnie zleciliśmy nowy tunel aerodynamiczny w Stuttgarcie, bo dziś to narzędzie jest potrzebne, aby przygotować auto do jazdy, zweryfikować pracę w CFD i uzyskać korelację.„Chodzi tutaj o aspekt bezpieczeństwa. Na pewno Formuła 1 nie powinna stać się eksperymentalnym placem zabaw dla zabawnych eksperymentów".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
Podobne: Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych



Podobne galerie: Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Newsletter