Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych

Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych

2015-09-19 - G. Filiks     Tagi: Williams, Formuła 1, Zespoły F1, Red Bull, Tunel aerodynamiczny, Mercedes
Szefowie czołowych zespołów Formuły 1 zaprzeczyli informacjom, jakoby uzgodnili zakaz rozwijania bolidów w tunelach aerodynamicznych.

Serwis Autosport podał wczoraj, że kontrowersyjny pomysł wycofania z F1 tuneli aerodynamicznych przeszedł większością głosów na zebraniu Grupy Strategicznej w ostatni poniedziałek.
Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznychZespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
Jak się okazało, w rzeczywistości tylko pojawiła się luźna dyskusja, co byłoby, gdyby kiedyś wszedł w życie.

„Myślę, że to interesujący temat, któremu Grupa Strategiczna powinna się przyglądać". - mówił szef Red Bulla, Christian Horner. „Wprowadzenie go już teraz nie ma sensu - ale w przyszłości? „Trzeba to dokładnie przemyśleć, ale to nie problem na dziś. Jeżeli prześledzisz rolę tunelu aerodynamicznego w  okresie 10 lat, generalnie coraz bardziej istotna staje się symulacja".

Tymczasem Mercedes oraz Williams opowiedzieli się jednoznacznie przeciw wycofaniu tuneli aerodynamicznych. Zainwestowali w swoje duże pieniądze.
„Mamy u siebie dwa tunele i są dla nas ważnym narzędziem do rozwoju bolidów, weryfikacji części opracowanych w fabryce, zanim trafią na tor". - tłumaczyła kierująca drugą z wymienionych ekip Claire Williams.

„Wierzymy, że chodzi tutaj też o kwestie bezpieczeństwa i absolutnie nigdy nie zagłosujemy za zakazem używania tuneli aero w F1.„Stawiamy sprawę bardzo jasno. Naszym zdaniem tunele są ważne. Jak możesz funkcjonować w najważniejszej serii wyścigowej świata bez posługiwania się jednym z najlepszych narzędzi w dziedzinie aerodynamiki? Dla nas ta idea nie ma żadnego sensu".


Christian 'Toto' Wolff dowodzący Mercedesem dodał: „Jesteśmy producentem samochodów drogowych i właśnie zleciliśmy nowy tunel aerodynamiczny w Stuttgarcie, bo dziś to narzędzie jest potrzebne, aby przygotować auto do jazdy, zweryfikować pracę w CFD i uzyskać korelację.„Chodzi tutaj o aspekt bezpieczeństwa. Na pewno Formuła 1 nie powinna stać się eksperymentalnym placem zabaw dla zabawnych eksperymentów".



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych

Borowczyk.
Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
Borowczyk. 2015-09-19 08:29
najgłupsze są przepisy kiedy zespoły wydają na coś kupe siana a za chwile jest tego zakaz to kasa idzie w błoto i tyle
Zespoły F1 jednak przeciwne pozbyciu się tuneli aerodynamicznych
gang olsena 2015-09-19 11:37
Borowczyk: w ramach cięcia kosztów wprowadzono także silnik pierdylion razy droższy od poprzednika. Pomijam nawet kwestię jego brzmienia. Jak widać nie wszystkie pomysły są do końca przemyślane.