Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego
Super Aguri

Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego

2011-02-15 - J. Rutkowski     Tagi: Renault, Super Aguri, FOM, Kalendarium F1
2007: Formuła 1 oddaliła się dość znacznie od groźby rozłamu i powstania nowej serii. Stało się to dzięki wycofaniu sie Renault z organizacji GPMA, skupiającej fabryczne zespoły uczestniczące w F1, a której celem była rozmowy z FOM na temat przyszłości tego sportu, a w razie fiaska stworzenie własnej serii. Renault podążyło ścieżką Toyoty i zostało w GPMA jedynie BMW, Daimler-Mercedesa i Hondę, co bardzo zniwelowało szanse na rozłam w F1.
Sonda: Najważniejsze zdarzenie z 14. Lutego to:
2006: Max Mosley zaproponował wprowadzenie do F1 formuły ligowej wraz z awansami i spadkami do niższych serii. Dokładnie wyglądałoby to tak, iż najlepsze zespoły z F3000, czy GP2 powinny mieć możliwość awansu do F1, a najgorszy z zespołów F1 powinien być relegowany do niższej serii. Największą wadą pomysłu Mosleya była ogromna różnica między budżetami zespołów, najgorsza ekipa w F1 wydawała kilkukrotnie więcej, niż najlepsze w GP2. Mosley zasugerował, że Bernie Ecclestone powinien zmienić system nagród w F1, tak aby był on sprawiedliwszy i bardziej równomierny. Jednak co niezaskakujące, pomysł ten został zmieszany z błotem i odrzucony.

2006: Super Aguri ogłosiło, że w debiutanckim sezonie dla tego zespołu będą się ścigać Takuma Sato i Yuji Ide. Sato został zatrudniony przy wsparciu Hondy, która chciała by Japończyk pozostał w F1 po tym jak został zastąpiony w BAR przez Rubensa Barrichello. Bolid Super Aguri zbudowany był na podstawie Arrowsa z 2003 roku i znacząco odstawał od reszty stawki. Sato prezentował w miarę dobre tempo jak na bolid, którym dysponował, ale Ide, który nie miał doświadczenia w jeżdżeniu tak mocnymi maszynami, kompletnie sobie nie radził i po kilku wyścigach został zastąpiony przez Francka Montagny'ego. Super Aguri wycofało się z F1 w roku 2008 kiedy to Honda wycofała swoje wsparcie dla tego zespołu.2005: Po poważnej kraksie Kimiego Raikkonena podczas testów w Barcelonie, jego zespół McLaren musiał ograniczyć swoje jazdy z powodu braku części zamiennych. Fin z powodu awarii hamulców potężnie uderzył w bariery i zniszczył całą lewą stronę bolidu. Tego dnia McLaren już nie testował. Jak się później okazało nie przeszkodziło to walczyć Raikkonenowi w tym bolidzie o mistrzostwo. W całym sezonie ekipa odniosła 10 zwycięstw i to nawet pomimo słabej niezawodności konstrukcji zespołu z Woking.
1974: W małym miasteczku Waudhifen an der Thaya w Austrii urodził się Alex Wurz. Kiedy w 1997 roku dołączał do Benettona wielu typowało go jako przyszłego mistrza świata. Jednak spadek formy włoskiej ekipy oznaczał, że Wurz nigdy nie pokazał tam swojego całego potencjału. W latach 2001-2005 jeździł jako kierowca rezerwowy w McLarenie i w tym czasie wystartował w jednym wyścigu, zdobywając podium na Imoli w 2005 roku. W sezonie 2007 wrócił na dobre do ścigania się, ale w ostatnim wyścigu został zastąpiony przez wspieranego finansowo przez Toyotę Kazukiego Nakajimę. Jego największym osiągnięciem w karierze było zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans w 2009 roku, kiedy to kierował Peugeotem.

Alex Wurz kontra Michael Schumacher 

1929:
W Hampstead w Londynie urodził się Graham Hill. Ten jeden z najlepszych kierowców w historii dwukrotnie wygrał mistrzostwo, w 1962 roku w BRM, oraz w 1968 w Lotusie. Hill wychowywał się w biednej rodzinie i bardzo późno dołączył do motosportu. W wieku 24 latach dopiero po raz pierwszy prowadził cywilny samochód. Dostał swoją szansę w czasie gdy pracował jako mechanik w Lotusie i w F1 zadebiutował w 1958 roku. Hill wygrał 14 wyścigów, z czego aż 5 na ulicach Monte Carlo. Jego karierę przerwała tragiczna śmierć. Awionetka którą leciał Brytyjczyk rozbiła się w gęstej mgle. Jego syn, Damon wygrał mistrzostwo w 1996 roku sprawiając, że obaj przeszli do historii jako pierwszy ojcec i syn, którzy oboje wygrywali mistrzostwo F1.



źródło: espnf1 / własne

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego