Formuła 1 » Aktualności F1 » Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego

Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego
2011-02-15 - J. Rutkowski Tagi: Renault, Super Aguri, FOM, Kalendarium F1
2007: Formuła 1 oddaliła się dość znacznie od groźby rozłamu i powstania nowej serii. Stało się to dzięki wycofaniu sie Renault z organizacji GPMA, skupiającej fabryczne zespoły uczestniczące w F1, a której celem była rozmowy z FOM na temat przyszłości tego sportu, a w razie fiaska stworzenie własnej serii. Renault podążyło ścieżką Toyoty i zostało w GPMA jedynie BMW, Daimler-Mercedesa i Hondę, co bardzo zniwelowało szanse na rozłam w F1.
2006: Max Mosley zaproponował wprowadzenie do F1 formuły ligowej wraz z awansami i spadkami do niższych serii. Dokładnie wyglądałoby to tak, iż najlepsze zespoły z F3000, czy GP2 powinny mieć możliwość awansu do F1, a najgorszy z zespołów F1 powinien być relegowany do niższej serii. Największą wadą pomysłu Mosleya była ogromna różnica między budżetami zespołów, najgorsza ekipa w F1 wydawała kilkukrotnie więcej, niż najlepsze w GP2. Mosley zasugerował, że Bernie Ecclestone powinien zmienić system nagród w F1, tak aby był on sprawiedliwszy i bardziej równomierny. Jednak co niezaskakujące, pomysł ten został zmieszany z błotem i odrzucony.
2006: Super Aguri ogłosiło, że w debiutanckim sezonie dla tego zespołu będą się ścigać Takuma Sato i Yuji Ide. Sato został zatrudniony przy wsparciu Hondy, która chciała by Japończyk pozostał w F1 po tym jak został zastąpiony w BAR przez Rubensa Barrichello. Bolid Super Aguri zbudowany był na podstawie Arrowsa z 2003 roku i znacząco odstawał od reszty stawki. Sato prezentował w miarę dobre tempo jak na bolid, którym dysponował, ale Ide, który nie miał doświadczenia w jeżdżeniu tak mocnymi maszynami, kompletnie sobie nie radził i po kilku wyścigach został zastąpiony przez Francka Montagny'ego. Super Aguri wycofało się z F1 w roku 2008 kiedy to Honda wycofała swoje wsparcie dla tego zespołu.
Zobacz także: Super Aguri wycofuje się z F1 »2005: Po poważnej kraksie Kimiego Raikkonena podczas testów w Barcelonie, jego zespół McLaren musiał ograniczyć swoje jazdy z powodu braku części zamiennych. Fin z powodu awarii hamulców potężnie uderzył w bariery i zniszczył całą lewą stronę bolidu. Tego dnia McLaren już nie testował. Jak się później okazało nie przeszkodziło to walczyć Raikkonenowi w tym bolidzie o mistrzostwo. W całym sezonie ekipa odniosła 10 zwycięstw i to nawet pomimo słabej niezawodności konstrukcji zespołu z Woking.
1974: W małym miasteczku Waudhifen an der Thaya w Austrii urodził się Alex Wurz. Kiedy w 1997 roku dołączał do Benettona wielu typowało go jako przyszłego mistrza świata. Jednak spadek formy włoskiej ekipy oznaczał, że Wurz nigdy nie pokazał tam swojego całego potencjału. W latach 2001-2005 jeździł jako kierowca rezerwowy w McLarenie i w tym czasie wystartował w jednym wyścigu, zdobywając podium na Imoli w 2005 roku. W sezonie 2007 wrócił na dobre do ścigania się, ale w ostatnim wyścigu został zastąpiony przez wspieranego finansowo przez Toyotę Kazukiego Nakajimę. Jego największym osiągnięciem w karierze było zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans w 2009 roku, kiedy to kierował Peugeotem.
Alex Wurz kontra Michael Schumacher
1929: W Hampstead w Londynie urodził się Graham Hill. Ten jeden z najlepszych kierowców w historii dwukrotnie wygrał mistrzostwo, w 1962 roku w BRM, oraz w 1968 w Lotusie. Hill wychowywał się w biednej rodzinie i bardzo późno dołączył do motosportu. W wieku 24 latach dopiero po raz pierwszy prowadził cywilny samochód. Dostał swoją szansę w czasie gdy pracował jako mechanik w Lotusie i w F1 zadebiutował w 1958 roku. Hill wygrał 14 wyścigów, z czego aż 5 na ulicach Monte Carlo. Jego karierę przerwała tragiczna śmierć. Awionetka którą leciał Brytyjczyk rozbiła się w gęstej mgle. Jego syn, Damon wygrał mistrzostwo w 1996 roku sprawiając, że obaj przeszli do historii jako pierwszy ojcec i syn, którzy oboje wygrywali mistrzostwo F1.
Sonda: Najważniejsze zdarzenie z 14. Lutego to:
2006: Super Aguri ogłosiło, że w debiutanckim sezonie dla tego zespołu będą się ścigać Takuma Sato i Yuji Ide. Sato został zatrudniony przy wsparciu Hondy, która chciała by Japończyk pozostał w F1 po tym jak został zastąpiony w BAR przez Rubensa Barrichello. Bolid Super Aguri zbudowany był na podstawie Arrowsa z 2003 roku i znacząco odstawał od reszty stawki. Sato prezentował w miarę dobre tempo jak na bolid, którym dysponował, ale Ide, który nie miał doświadczenia w jeżdżeniu tak mocnymi maszynami, kompletnie sobie nie radził i po kilku wyścigach został zastąpiony przez Francka Montagny'ego. Super Aguri wycofało się z F1 w roku 2008 kiedy to Honda wycofała swoje wsparcie dla tego zespołu.
Zobacz także: Super Aguri wycofuje się z F1 »
Alex Wurz kontra Michael Schumacher
1929: W Hampstead w Londynie urodził się Graham Hill. Ten jeden z najlepszych kierowców w historii dwukrotnie wygrał mistrzostwo, w 1962 roku w BRM, oraz w 1968 w Lotusie. Hill wychowywał się w biednej rodzinie i bardzo późno dołączył do motosportu. W wieku 24 latach dopiero po raz pierwszy prowadził cywilny samochód. Dostał swoją szansę w czasie gdy pracował jako mechanik w Lotusie i w F1 zadebiutował w 1958 roku. Hill wygrał 14 wyścigów, z czego aż 5 na ulicach Monte Carlo. Jego karierę przerwała tragiczna śmierć. Awionetka którą leciał Brytyjczyk rozbiła się w gęstej mgle. Jego syn, Damon wygrał mistrzostwo w 1996 roku sprawiając, że obaj przeszli do historii jako pierwszy ojcec i syn, którzy oboje wygrywali mistrzostwo F1.
źródło: espnf1 / własne
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego
Podobne: Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego




Podobne galerie: Zdarzyło się w F1 - 15 Lutego
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć