Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?

Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?

2014-11-08 - G. Filiks     Tagi: Renault, Ferrari, Formuła 1, Silniki, Mercedes, V6 turbo
Ferrari i Renault odstające swoimi silnikami V6 turbo w Formule 1 od jednostki Mercedesa, domagają się teraz również zwiększenia zakresu dozwolonej przebudowy motoru na sezon 2015, donosi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

Mercedes długo blokujący forsowane przez rywali złagodzenie "zamrożenia" rozwoju silników w F1, ostatnio nieoficjalnie zgodził się na kompromis w tej sprawie i wprowadzenie na przyszły rok możliwości jednorazowego zmodyfikowania jednostki w trakcie sezonu, nie tylko zimą.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Jednak Ferrari oraz Renault podobno nie zadowoliły się owym kompromisem i teraz chcą jeszcze, aby poszerzono dopuszczalny obszar zmian w silniku na następny sezon z 48 do 67 procent.

(Ferrari i Renault) popełniły tak duże błędy w konstrukcji swoich silników, że przebudowa 48% motoru to dla nich za mało na wejście na poziom Mercedesa". - napisał Auto Motor und Sport.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Christian "Toto" Wolff kierujący Mercedesem w F1 jeszcze nie odniósł się do tych informacji, lecz pomagający mu w zarządzaniu były 3-krotny mistrz świata Niki Lauda odrzucił propozycję.

„Byłaby zbyt kosztowna". - stwierdził Austriak.

Ecclestone w ogóle nie chce V6 turbo

Tymczasem szef Formuły 1 - Bernie Ecclestone znów nawołuje do rezygnacji z nowych motorów, które są i droższe od starych V8, i nie wydają uwielbianego przez kibiców głośnego ryku.
„Musimy zmienić przepisy i spróbować pozbyć się tych silników". - powiedział 84-letni Brytyjczyk.

„Nie są na rękę nikomu. To nie jest jednostka dla Formuły Jeden".



źródło: Auto Motor und Sport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
14

Komentarze do:

Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?

Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
riderV8 2014-11-08 11:11
Teraz się Bernie obudził, jak stan konta topnieje.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Fan Lotusa 2014-11-08 11:34
Jak skończyły się problemy prawne to zaczyna mądrzeć...
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Prodigy22 2014-11-08 11:34
niech wroca, jednostki znane opracowane i przede wszystkim lubiane, nigdy nie było takiego skoku między silnikami jak między V8 a V6, każdą zmianę wcześniejszą w miarę dobrze się znosiło ale nie to coś. V8 to jest i moc i dzźwięk, może nie jak V10 ale daje rade więc niech odkurzą swoje stare jednostki i zamontują
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
to ja 2014-11-08 11:42
A V8 turbo? :-)
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Dzejk 2014-11-08 11:50
To Bernie się obudził. Jak skonstruowali V6. Mógł o tym wcześniej pomyśleć.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Borowczyk. 2014-11-08 11:59
ci od FIA Jean Todt i inni idioci chcieli to badziewie niby dla oszczędności a przecież te silniki są znacznie znacznie bardziej kosztowne niż V8 a jeśli ciągle gadają o obniżeniu kosztów to po co je wprowadzali generując gigantyczne koszy budowy idioci !!! Ps mniejsze zużycie paliwa i ochrona środowiska ? haha kogo oni chcą oszukać kpina !
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
xsawierr 2014-11-08 12:12
V 6 turbo pasują idealnie do F1 Mercedes zrobił swój motor doskonale hehehehehehehehe,natomiast do F 1 nie pasuje zarzygany głupi Bernie
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Tonny7 2014-11-08 12:44
V6 Turbo też miałby ładny dźwięk gdyby podniesiono obroty do około 17500. Teraz gdy silnik ledwo zaczyna brzmieć jak należy następuje odcinka.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Ludzie z FIA i F1 2014-11-08 13:14
nie mają za grosz wyobraźni. Lansują jakieś technologie. Któe zamiast obniżac koszty bardzo je podnoszą. Robią wszystko by f 1 upadła. Po pierwszym sezonie część się opamiętała. Ale za późno. Zamrożenie rozwoju do 48 % i tak nic nie daje. Dalej mamy dominację jednej stajni. Cała nadzieja w mc larenie. Reszta będzie i tak z tyłu. Bez szans w walce o czołowe lokaty. F1 będzie upadać i tracić kibiców.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
jozin111 2014-11-08 13:40
Ludzie z FIA i F1@ masz rację w 100% sie z twoim postem zgodzę. Co do Berniego.Musimy zmienić przepisy i spróbować pozbyć się tych silników". - powiedział 84-letni Brytyjczyk. „Nie są na rękę nikomu. To nie jest jednostka dla Formuły Jeden". Teraz sobie o tym przypomniał. Kiedy juz dwa zespoły nie maja kasy na utrzymanie w F1 i kiedy kolejne dwa zagroziły bojkotem. Bernie sezon 2014 jest juz na koncu zmagan. A ty dopiero teraz sie opamiętałeś. Gratulacje Jestem za tym, ażeby wróciły V8 stare jednostki. Bo uważam, że nie było żadnych różnic w mocach starych jednostek. I nie było takich cyrków z silnikami jak w tym sezonie. mamy niezły cyrk w F1
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Skoczek120 2014-11-08 13:41
Po cholerę je wprowadzali?? Wypaczyli wyniki oraz samą F1. Tak to jest, jak się "włazi" w tyłek koncernom samochodowym. F1 to poligon dla inżynierów-konstruktorów - ma wygrywać kreatywność, a nie szmal i układy! Zamrożenie silników wyszło bokiem tej dyscyplinie. ;-)
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
terefere 2014-11-08 13:58
jozin111@ Berniemu chyba chodzi bardziej o to, że spada z roku na rok oglądalność F1. I dla tego teraz tak nagle oprzytomniał.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
Właśnie o to 2014-11-08 15:19
mu chodzi. Zastanawiam się tylko o czym yśleli ci wszyscy ludzie z F1 FIA biorący ciężkie pieniądze pensji. Nie mogli w tych swoich łepkach wydedukować, że zamrożenie rozwoju odrazu po tak radykalnej zmianie przepisów może doprowadzić do dominacji jednego teamu i nie możności dorównania innych? Nie wiedzieli, że wprowadzenie skomplikowanych systemów odzyskiwania energii podniesie koszty? Nie przeiwidzeli, że te wszystkie durne zmiany poniosą za sobą spadek oglądalności? FIA uśmierciła już rajdy gdzie zamiast takich legend jak audi quattro, lancia delta, toyota celica, subaru impreza czy mitsubischi evo. Jeżdżą vw polo i tym podobne miejskie wozidełka. To wszystko jest bez sensu. Niech już będą silniki v 6 turbo. Ale bez tych dziwacznych systemó odzyskiwania energii. Które nawet w cywilnych autach nie cieszą się jakimś wielkim powodzeniem. Niech te silniki kręcą się do 17 czy nawet 20 tys obrotów. Będzie hałas a producenci będa mogli skupić się na podnoszeniu ich wytrzymałości itd.
Zamrożenie rozwoju silników w F1 - Ferrari i Renault chcą kolejnego ustępstwa?
CS159 2014-11-09 12:53
ja proponuję Ferrari by teraz to ONI postraszyli berniego i spółkę odejściem(tak jak to zrobił merc) że jeśli przepisy co do silników się nie zmienią(np, powrót min. V8 , ewentualnie całkowite odmrożenie tego bubla o pojemności 1.6) to odchodzi Scuderia z eco ef jeden !! Jeden zespół potrafił zaszantażować(merc) i ku.... reszta się podporządkowała , a teraz jeszcze łżą jak bora suka że w obawie o koszty itp są przeciwni odmrożeniu przepisów !!!(jak wiadomo że wydali najwięcej na nowy badziew, to wtedy ich koszty nie przerażały ??? Jeśli np. sauber czy inny lotus nie ma kasy na przebudowywanie silnika itp to ich problem, jest sporo firm na świecie - niechaj się starają o nowych reklamodawców,sponsorów itp, A co podnoszonego wszędzie lansu na ekologię?-. To jak się to ma do np. rajdu paryż dakar, gdzie samochody (o ciężarowych nie wspomnę bo to masakra) z rury walą takimi ilościami sadzy itp że chyba jeden bolid w ciągu sezonu tyle nie "zasmrodzi". Miałem okazję widzieć jak wygląda przejazd na "bucie" dakarowej ciężarówki i to jak mała lokomotywa wyglądało jeśli chodzi o wydech !!! gdzie ta ekologia ??? czyli co można na pustyniach itp walić syf w powietrze ??? bo co , tam w krajach 3 świata to im się nie należy normalne powietrze ?? Tak samo jest z samochodami wyposażonymi w DPF, cały tydzień ktoś jeździ np. po warszawie, filt się zapycha, nie truje w mieście itp tak bardzo ... na koniec tygodnia gość postanawia wyjechać poza miasto, prędkość odpowiednia, filtr można odetkać tzn. wyrzucić syf z całego tygodnia - gdzie ....w pola uprawne itp, poza miastem, oż to taka ekologia ku rwa