Formuła 1 » Aktualności F1 » Wymarzona Formuła Jeden - Jenson Button
Patrząc na osiągnięcia Jensona Buttona - 7 pierwszych pól startowych, 36 wizyt na podium, 11 zwycięstw i tytuł mistrza świata, łatwo dojść do wniosku, że Brytyjczyk większość marzeń dotyczących kariery zawodowej już raczej spełnił. Jednak kierowca McLarena wciąż fantazjuje o ściganiu w Formule 1 swoich snów. Wystarczy połączyć kilka jego ukrytych pragnień, a wyjdzie nam obraz rywalizacji legendarnym MP4-4 u boku Jamesa Hunta na japońskiej ulicach, zwieńczony oblaniem zdobytego tytułu trunkiem Martini w blasku hawajskiego słońca. Ma chłop wyobraźnię...
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Jenson Button: „To byłoby Tokio. Kocham Tokio. Mają tam dosyć dobre drogi, więc sam tor też pewnie byłby świetny. Wyobraź sobie pętlę F1 wytyczoną po ulicach fantastycznego obszaru Roppongi. Wow”. Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Jamesa Hunta. Wydaje mi się, że przeżylibyśmy wspaniałe chwile”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Nigdy nie lubiłem współczesnych bolidów naładowanych elektroniką. Kocham głośny i mocny silnik - prawdopodobnie optowałbym za przywróceniem V10. 850 koni mechanicznych - to byłoby coś! Niemniej to oczywiście punkt widzenia pasjonata motorsportu. Jestem świadom, że trzeba też spojrzeć na środowisko - pokazać swoje zainteresowanie dbaniem o nie - dlatego według mnie Formuła Jeden obrała właściwą ścieżkę przerzucając się na mniejsze jednostki napędowe. Choć benzyna w mojej krwi wciąż pobudza wyobraźnię do marzeń o wielkich motorach”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Mniej aerodynamiki oraz więcej przyczepności mechanicznej. Chciałbym jeszcze powrotu tankowania podczas wyścigu". Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„Pewnie Suzukę. Jest blisko Tokio i to w ogóle świetny tor na szczycie. Jeśli miałbym nie patrzeć tak daleko na wschód, to prawdopodobnie zdecydowałbym się na Spa”.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„Hesketh Racing. Naprawdę wiedzieli, jak czerpać radość z tego, co robią. Do wyścigów podchodzili bardzo poważnie - żartując z innych ekip. Widać więc, że na serio traktowali także dobrą zabawę”.Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Mogę wybrać trzy sekcje? Zdecydowanie byłoby to Becketts (z Silverstone) i Eau Rouge (ze Spa), nawet jeśli ten drugi zakręt już nie jest prawdziwy - przez zmiany stał się zbyt łatwy. Moja pętla najpewniej miałaby sporo elementów Silverstone - wszyscy kochamy szybkie łuki. Okej, dorzuciłbym też coś z Suzuki”.Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Ścigając się dopiero od 200 roku jeździłem tylko takimi bolidami, które były bezpieczne. Jeśli takie standardy byłyby również w latach 70. czy 80., wybrałbym właśnie te dekady - ze względu na ich atmosferę”.Który z obecnych przepisów chciałbyś zmienić najbardziej i dlaczego?
„Zniósłbym zakaz tankowania podczas wyścigu. Fantastycznie było jeździć samochodami z małą ilością paliwa. Było po prostu niewiarygodnie. Każdy z nas lubi rywalizować lekkimi bolidami. Wyszukane strategie dotyczące momentu zjazdu po paliwo tylko dodawały widowisku uroku".Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ayrtona Sennę naprzeciw Alaina Prosta. Widziałem ich, gdy byłem bardzo młody i nigdy nie znudziło mi się bezustanne patrzenie na walkę tej dwójki”.Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego?
„Nie wiem. Ale gdybym musiał kogoś wybrać, to może Fernando (Alonso) oraz Paula di Restę. Dlaczego nie?"
W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Zdecydowanie Imolę. Kocham ten obiekt. Właśnie na nim w 2004 roku zdobyłem swoje pierwsze pole position, więc mam ciepłe wspomnienia związane z tą pętlą".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Nikogo. Wolałbym zjeść raczej z rodziną i przyjaciółmi. Spędzam zbyt wiele czasu w Formule Jeden, więc potraktowałbym takie wydarzenie bardzo prywatnie”.Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Gdybym się w nim zmieścił, to z wielką chęcią poprowadziłbym McLarena MP4-4. Ta konstrukcja wygrała 16 wyścigów, więc musi być z niej niezłe diabelstwo”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Po pierwsze nie lubię obrotowych barów sushi - wolę zwykłe lady! Chciałbym mieć kręgielnię”.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata - po raz kolejny! Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Od razu poleciałbym na Hawaje. Spędziłem już tam trochę czasu. Poszedłbym do japońskiej restauracji i wypił Sake - mojego ulubionego drinka. Albo może Dirty Dry Martini".
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Jenson Button: „To byłoby Tokio. Kocham Tokio. Mają tam dosyć dobre drogi, więc sam tor też pewnie byłby świetny. Wyobraź sobie pętlę F1 wytyczoną po ulicach fantastycznego obszaru Roppongi. Wow”. Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Jamesa Hunta. Wydaje mi się, że przeżylibyśmy wspaniałe chwile”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Nigdy nie lubiłem współczesnych bolidów naładowanych elektroniką. Kocham głośny i mocny silnik - prawdopodobnie optowałbym za przywróceniem V10. 850 koni mechanicznych - to byłoby coś! Niemniej to oczywiście punkt widzenia pasjonata motorsportu. Jestem świadom, że trzeba też spojrzeć na środowisko - pokazać swoje zainteresowanie dbaniem o nie - dlatego według mnie Formuła Jeden obrała właściwą ścieżkę przerzucając się na mniejsze jednostki napędowe. Choć benzyna w mojej krwi wciąż pobudza wyobraźnię do marzeń o wielkich motorach”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Mniej aerodynamiki oraz więcej przyczepności mechanicznej. Chciałbym jeszcze powrotu tankowania podczas wyścigu". Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„Pewnie Suzukę. Jest blisko Tokio i to w ogóle świetny tor na szczycie. Jeśli miałbym nie patrzeć tak daleko na wschód, to prawdopodobnie zdecydowałbym się na Spa”.
„Hesketh Racing. Naprawdę wiedzieli, jak czerpać radość z tego, co robią. Do wyścigów podchodzili bardzo poważnie - żartując z innych ekip. Widać więc, że na serio traktowali także dobrą zabawę”.Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Mogę wybrać trzy sekcje? Zdecydowanie byłoby to Becketts (z Silverstone) i Eau Rouge (ze Spa), nawet jeśli ten drugi zakręt już nie jest prawdziwy - przez zmiany stał się zbyt łatwy. Moja pętla najpewniej miałaby sporo elementów Silverstone - wszyscy kochamy szybkie łuki. Okej, dorzuciłbym też coś z Suzuki”.Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Ścigając się dopiero od 200 roku jeździłem tylko takimi bolidami, które były bezpieczne. Jeśli takie standardy byłyby również w latach 70. czy 80., wybrałbym właśnie te dekady - ze względu na ich atmosferę”.Który z obecnych przepisów chciałbyś zmienić najbardziej i dlaczego?
„Zniósłbym zakaz tankowania podczas wyścigu. Fantastycznie było jeździć samochodami z małą ilością paliwa. Było po prostu niewiarygodnie. Każdy z nas lubi rywalizować lekkimi bolidami. Wyszukane strategie dotyczące momentu zjazdu po paliwo tylko dodawały widowisku uroku".Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ayrtona Sennę naprzeciw Alaina Prosta. Widziałem ich, gdy byłem bardzo młody i nigdy nie znudziło mi się bezustanne patrzenie na walkę tej dwójki”.Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego?
„Nie wiem. Ale gdybym musiał kogoś wybrać, to może Fernando (Alonso) oraz Paula di Restę. Dlaczego nie?"
W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Zdecydowanie Imolę. Kocham ten obiekt. Właśnie na nim w 2004 roku zdobyłem swoje pierwsze pole position, więc mam ciepłe wspomnienia związane z tą pętlą".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Nikogo. Wolałbym zjeść raczej z rodziną i przyjaciółmi. Spędzam zbyt wiele czasu w Formule Jeden, więc potraktowałbym takie wydarzenie bardzo prywatnie”.Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Gdybym się w nim zmieścił, to z wielką chęcią poprowadziłbym McLarena MP4-4. Ta konstrukcja wygrała 16 wyścigów, więc musi być z niej niezłe diabelstwo”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Po pierwsze nie lubię obrotowych barów sushi - wolę zwykłe lady! Chciałbym mieć kręgielnię”.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata - po raz kolejny! Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Od razu poleciałbym na Hawaje. Spędziłem już tam trochę czasu. Poszedłbym do japońskiej restauracji i wypił Sake - mojego ulubionego drinka. Albo może Dirty Dry Martini".
źródło: Formula1.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wymarzona Formuła Jeden - Jenson Button
Podobne: Wymarzona Formuła Jeden - Jenson Button
Podobne galerie: Wymarzona Formuła Jeden - Jenson Button
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter

