Formuła 1 » Aktualności F1 » Wymarzona Formuła Jeden - Jarno Trulli
Jarno Trulli to jeden z najbardziej doświadczonych kierowców F1 w całej historii. Włoch przystąpił do 245 zawodów, więc zapewne widział na torze już wiele, aczkolwiek jeśli chodzi o marzenia związane ze ściganiem, to bez wątpienia wszystkich jeszcze nie spełnił. Reprezentant Team Lotus śni między innymi o ujrzeniu rywalizacji Ayrtona Senny z Gillesem Villeneuve'em, zmniejszeniu znaczenia aerodynamiki, kolacji z Robertem Kubicą, Fernando Alonso, Tonym Fernandesem oraz Eddie Jordanem, czy poprowadzeniu Ferrari 312T. Zapraszamy na kolejny wywiad z cyklu Wymarzona Formuła Jeden przeprowadzony przez oficjalną stronę internetową tego sportu.
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Jarno Trulli: „W Miami - zdecydowanie, bo mógłbym tam codziennie wracać do mego mieszkania, widywać się z rodziną i spać we własnym łóżku. Ty mógłbyś spędzić miło czas przy dobrej pogodzie, a ja pojeździć na rowerze oraz poleżeć na plaży!” Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ja wskazałbym Fernando (Alonso). Gdy byliśmy partnerami, dogadywaliśmy się świetnie, więc chciałbym jego”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Proste - turbodoładowanie. Co prawda to rzeczywiście wraca, ale naprawdę chciałbym wypróbować 1400-konne monstra na pełnym gazie. To dobra rzecz, ponieważ zapewnia nam więcej mocy, a my jako kierowcy musimy pracować ciężej, by wydobyć maksimum potencjału z bolidu, nie ujmując niczego umiejętnościom zawodników”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Moim zdaniem efekt przyziemienia byłby interesujący - osłony naokoło bolidu dające niewiarygodny docisk, choć miały swój ogranicznik, przez co zawsze wykorzystywało się je na limicie. To także pomagając jechać szybciej wymaga od kierowcy jeszcze większego wysiłku - a dla nas to najważniejsze!" Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„To byłoby Spa. Ta pętla ma wszystko, nieprawdaż? Rzeczywiście trudne zakręty wstrzymujące i puszczające zawodników, całkowicie nieprzewidywalną pogodę, dzięki której w jednym sektorze możesz pędzić przy promieniach słońca, a w drugim pod intensywnym deszczem, naprawdę zafascynowanych kibiców i ogólnie wspaniałą atmosferę. Kocham to - od zawsze. Wiem, że jeśli miałbym wybrać tylko jeden tor, za każdym razem wskazałbym właśnie ten”.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„Jako że jestem Włochem, wybrałbym Alfa Romeo. Dzisiaj młodzi fani widzą może tylko Ferrari jako włoski team, ale Alfa była fajna”.Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Myślę, że większość przepytywanych da podobną odpowiedź. Dwa tory, z których wziąłbym moje trzy ulubione łuki mają jedną wspólną cechę - są torami kierowców, więc pewnie wiesz o co mi chodzi - niemniej trzeci może cię zaskoczy! Nie przywiązując wagi do kolejności wziąłbym eski z pierwszego sektora Suzuki, Eau Rouge razem z prostą Raidillon ze Spa oraz ostatni stary zakręt z Barcelony. Obstawiam, iż niewielu wspomniało o tym, który wymieniłem jako trzeci...”Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Najpóźniejszą, jaką bym mógł, bo byłaby najbezpieczniejsza! Bolidy z dawnych lat może i wyglądają świetnie, lecz nie uśmiechałoby mi się ścigać bez pasów bezpieczeństwa. Chciałbym jak najwięcej ochrony z tego, co teraz mamy”.Który z obecnych przepisów chciałbyś zmienić najbardziej i dlaczego?
„Cóż, jestem kierowcą, nie inżynierem, więc nie sądzę, bym był najodpowiedniejszą osobą do mówienia o tym, ale tak czy owak wolałbym nie bałaganić zbytnio w przepisach. Obecnie rywalizacja jest dobra i kibice otrzymują ekscytujące mistrzostwa, nie tylko pojedyncze wyścigi. Jednak zmniejszyłbym znaczenie aerodynamiki w samochodach. Szczerze powiedziawszy według mnie byłoby lepiej, gdyby auta były bardziej proste, ale jest jak jest i przypuszczam, że to się nie zmieni".Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Nie jestem pewien, kogo z różnych epok chciałbym zobaczyć, może Gillesa Villeneuve'a rywalizującego z kimś takim, jak Ayrton Senna, lecz tak naprawdę z chęcią popatrzyłbym raz jeszcze na walkę Senny z Prostem. Mieli odmienne style - zarówno w bolidzie, jak i poza nim, mimo to względem tempa byli tak blisko siebie”.Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego (oprócz Twojego zespołowego partnera)?
„Prawdopodobnie Fernando (Alonso) i może dobrałbym do niego Vettela. No i na szefa mianowałbym Eddiego Jordana - ja nie chciałbym nim być!"W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Mugello. Naturalnie jest włoski, więc bliski mojemu sercu. Zawsze przyjemnie mi się po nim jeździło, to naprawdę dobre miejsce do ścigania, więc zdecydowanie wybrałbym ten".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Dobre pytanie! Na pewno Eddiego Jordana - to zabawny facet, zwłasza podczas jedzenia. Jeszcze trzech ludzi? Ok, Tony'ego Fernandesa - też jest bardzo fajny i ta dwójka zapewniłaby rozrywkową atmosferę. Następnie chciałbym dołączyć do niej jakichś kierowców - naturalnie Roberta Kubicę. To dobry przyjaciel i lubię spędzać z nim czas. Mój czwarty wybór to Fernando (Alonso). Jak już powiedziałem, zostaliśmy przyjaciółmi podczas jazdy dla tej samej ekipy. Myślę, że w wymienionym gronie spędziłbym naprawdę miły wieczór”.Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Ferrari 312T - to, którym jeździł Niki Lauda. To piękny bolid - nieco mały, ale patrzenie na niego to nieprawdopodobne uczucie”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Najszybsze łącze internetowe na świecie - dopóki bym je miał, byłbym zadowolony!”
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Pewnie wybrałbym się do mojego hotelu w Davos i zjadł w tamtejszej restauracji. Wszyscy moi znajomi mogliby zostać w hotelu, dodatkowo wiem, jak dobre serwują tam posiłki. Co bym spożył? Coś prostego, może trochę makaronu. Ale jedzenie nie byłoby ważne - ważne byłoby posiadanie obok siebie ludzi mi najbliższych przez całą noc".
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Jarno Trulli: „W Miami - zdecydowanie, bo mógłbym tam codziennie wracać do mego mieszkania, widywać się z rodziną i spać we własnym łóżku. Ty mógłbyś spędzić miło czas przy dobrej pogodzie, a ja pojeździć na rowerze oraz poleżeć na plaży!” Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ja wskazałbym Fernando (Alonso). Gdy byliśmy partnerami, dogadywaliśmy się świetnie, więc chciałbym jego”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Proste - turbodoładowanie. Co prawda to rzeczywiście wraca, ale naprawdę chciałbym wypróbować 1400-konne monstra na pełnym gazie. To dobra rzecz, ponieważ zapewnia nam więcej mocy, a my jako kierowcy musimy pracować ciężej, by wydobyć maksimum potencjału z bolidu, nie ujmując niczego umiejętnościom zawodników”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Moim zdaniem efekt przyziemienia byłby interesujący - osłony naokoło bolidu dające niewiarygodny docisk, choć miały swój ogranicznik, przez co zawsze wykorzystywało się je na limicie. To także pomagając jechać szybciej wymaga od kierowcy jeszcze większego wysiłku - a dla nas to najważniejsze!" Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„To byłoby Spa. Ta pętla ma wszystko, nieprawdaż? Rzeczywiście trudne zakręty wstrzymujące i puszczające zawodników, całkowicie nieprzewidywalną pogodę, dzięki której w jednym sektorze możesz pędzić przy promieniach słońca, a w drugim pod intensywnym deszczem, naprawdę zafascynowanych kibiców i ogólnie wspaniałą atmosferę. Kocham to - od zawsze. Wiem, że jeśli miałbym wybrać tylko jeden tor, za każdym razem wskazałbym właśnie ten”.
„Jako że jestem Włochem, wybrałbym Alfa Romeo. Dzisiaj młodzi fani widzą może tylko Ferrari jako włoski team, ale Alfa była fajna”.Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Myślę, że większość przepytywanych da podobną odpowiedź. Dwa tory, z których wziąłbym moje trzy ulubione łuki mają jedną wspólną cechę - są torami kierowców, więc pewnie wiesz o co mi chodzi - niemniej trzeci może cię zaskoczy! Nie przywiązując wagi do kolejności wziąłbym eski z pierwszego sektora Suzuki, Eau Rouge razem z prostą Raidillon ze Spa oraz ostatni stary zakręt z Barcelony. Obstawiam, iż niewielu wspomniało o tym, który wymieniłem jako trzeci...”Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Najpóźniejszą, jaką bym mógł, bo byłaby najbezpieczniejsza! Bolidy z dawnych lat może i wyglądają świetnie, lecz nie uśmiechałoby mi się ścigać bez pasów bezpieczeństwa. Chciałbym jak najwięcej ochrony z tego, co teraz mamy”.Który z obecnych przepisów chciałbyś zmienić najbardziej i dlaczego?
„Cóż, jestem kierowcą, nie inżynierem, więc nie sądzę, bym był najodpowiedniejszą osobą do mówienia o tym, ale tak czy owak wolałbym nie bałaganić zbytnio w przepisach. Obecnie rywalizacja jest dobra i kibice otrzymują ekscytujące mistrzostwa, nie tylko pojedyncze wyścigi. Jednak zmniejszyłbym znaczenie aerodynamiki w samochodach. Szczerze powiedziawszy według mnie byłoby lepiej, gdyby auta były bardziej proste, ale jest jak jest i przypuszczam, że to się nie zmieni".Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Nie jestem pewien, kogo z różnych epok chciałbym zobaczyć, może Gillesa Villeneuve'a rywalizującego z kimś takim, jak Ayrton Senna, lecz tak naprawdę z chęcią popatrzyłbym raz jeszcze na walkę Senny z Prostem. Mieli odmienne style - zarówno w bolidzie, jak i poza nim, mimo to względem tempa byli tak blisko siebie”.Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego (oprócz Twojego zespołowego partnera)?
„Prawdopodobnie Fernando (Alonso) i może dobrałbym do niego Vettela. No i na szefa mianowałbym Eddiego Jordana - ja nie chciałbym nim być!"W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Mugello. Naturalnie jest włoski, więc bliski mojemu sercu. Zawsze przyjemnie mi się po nim jeździło, to naprawdę dobre miejsce do ścigania, więc zdecydowanie wybrałbym ten".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Dobre pytanie! Na pewno Eddiego Jordana - to zabawny facet, zwłasza podczas jedzenia. Jeszcze trzech ludzi? Ok, Tony'ego Fernandesa - też jest bardzo fajny i ta dwójka zapewniłaby rozrywkową atmosferę. Następnie chciałbym dołączyć do niej jakichś kierowców - naturalnie Roberta Kubicę. To dobry przyjaciel i lubię spędzać z nim czas. Mój czwarty wybór to Fernando (Alonso). Jak już powiedziałem, zostaliśmy przyjaciółmi podczas jazdy dla tej samej ekipy. Myślę, że w wymienionym gronie spędziłbym naprawdę miły wieczór”.Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Ferrari 312T - to, którym jeździł Niki Lauda. To piękny bolid - nieco mały, ale patrzenie na niego to nieprawdopodobne uczucie”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Najszybsze łącze internetowe na świecie - dopóki bym je miał, byłbym zadowolony!”
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Pewnie wybrałbym się do mojego hotelu w Davos i zjadł w tamtejszej restauracji. Wszyscy moi znajomi mogliby zostać w hotelu, dodatkowo wiem, jak dobre serwują tam posiłki. Co bym spożył? Coś prostego, może trochę makaronu. Ale jedzenie nie byłoby ważne - ważne byłoby posiadanie obok siebie ludzi mi najbliższych przez całą noc".
źródło: Formula1.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wymarzona Formuła Jeden - Jarno Trulli
Podobne: Wymarzona Formuła Jeden - Jarno Trulli
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - sezon 2019 na start! »
Zmiany w regulaminie F1 na rok 2019 »
Liga Typerów - sezon 2018 rozstrzygnięty! Nagroda dla zwycięzcy »
Podobne galerie: Wymarzona Formuła Jeden - Jarno Trulli
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć