Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?
Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?

Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?

2019-03-29 - G. Filiks     Tagi: Williams, Formuła 1, Zespoły F1
W Internecie pojawiły się ciekawe dane, przedstawiające ile pieniędzy otrzyma każdy zespół Formuły 1 w 2019 roku od sponsorów. Williams znajduje się na siódmym miejscu.

Informację na ten temat opublikował hiszpański Business Sports. Podane liczby pewnie nie są w stu procentach zgodna z prawdą, ale dają jakiś obraz wycinka finansów stajni.
Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?
Williams ma dostać 51,6 miliona euro. Najwięcej, bo aż 20 milionów, od sponsora tytularnego, firmy telekomunikacyjnej ROKiT. Przy sponsoringu PKN Orlen widnieje kwota 8 milionów euro. Trochę różni się ona od sumy, jaka krąży w polskich mediach, według których nasz koncern naftowy zasili tego roku budżet ekipy Roberta Kubicy mniej więcej 10 milionami euro.

Podobno zdecydowanie największym wsparciem sponsorów cieszy się Ferrari. Włosi mają otrzymać aż 250 milionów euro - z czego ponad połowa to pieniądze od koncernu tytoniowego Philip Morris.
Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?
Na drugiej pozycji jest Mercedes, ale mistrzowie świata mogą pochwalić się już tylko "skromnymi" 106,6 mln € (ich największy sponsor to malezyjski koncern naftowy Petronas).

Podium uzupełnia Renault, z 99 milionami.

Ponoć słabszych sponsorów niż Williams posiadają ekipy Haas, Toro Rosso i Alfa Romeo. Ostatniemu z wymienionych zespołów przypisano tylko 24,5 miliona euro wpływów, niemniej jednak nie uwzględniono w tej sumie wsparcia od marki Alfa Romeo, które ma sięgać 60 milionów euro.
Z kolei w przypadku Toro Rosso pominięto 50-milionowe wsparcie ze strony Red Bulla.

Wpływy zespołów Formuły 1 od sponsorów w 2019 roku wg Business Sports:

1. Ferrari - 250 mln €
2. Mercedes - 106,6 mln €
3. Renault - 99 mln €
4. McLaren - 93,5 mln €
5. Red Bull - 93 mln €
6. Racing Point - 79 mln €
7. Williams - 51,6 mln €
8. Haas - 43 mln €
9. Toro Rosso - 36,1 mln €
10. Alfa Romeo - 24,5 mln €

Sponsorzy Williamsa:
ROKiT - 20 mln €
Rexona - 15 mln €
PKN Orlen - 8 mln €
Sofina - 3,5 mln €
Pirelli - 2,5 mln €
Alpinestars - 0,8 mln €
Acronis - 0,6 mln €
Tata Communications - 0,5 mln €
NetJets - 0,5 mln €
Symantec - 0,1 mln €
PPG - 0,1 mln €

Na koniec przypomnijmy, że teamy otrzymują duże kwoty także z dochodów Formuły 1.



źródło: business-sports.es

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?

Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?
I jak to 2019-03-29 13:29
odnieść do tekstów, że nie ma części i trzeba uważać na torze? Czy zarządzający są na tyle zamotani, że pomimo posiadania zasobów pieniężnych nie potrafią zlecić produkcji elementów zamiennych w swoim zakładzie lub zewnętrznej firmie. Albo brak części to tylko tłumaczenie słabości samochodu lub kierowców.
Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?
demola 2019-03-29 14:31
Tu nie uwzględniono 60 milionów, tam 50...a szkoda, bo jakby to uwzględnić to Williams z 7 miejsca wylądowałby na "zaszczytnym" 9 w najlepszym przypadku. O ile oczywiście w przypadku Haasa też, czegoś nie pominięto.
Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?
Huouomoungous 2019-03-29 14:58
Takie ogromne pieniądze wpłaca spółka Skarbu Państwa PKN Orlen a Williams wcale nie jest 7 w stawce a ostatni, nawet Kubica jest lany przez młodego i genialnego lidera zespołu Mistrza Formuły 2 Russella hahahahahahahahahaha
Diesel Power
Williams na 7. miejscu w F1 pod względem wpływów od sponsorów?
Diesel Power 2019-03-29 15:00
Brak części to nie tylko pieniądze, ale też zarządzanie kadrą, dostawami, procesem produkcji, projektami, ulepszeniami, testami i innymi. Williams jest też uparty by wszystko co się da produkować i projektować samemu, taka filozofia.