Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena

Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena

2013-03-17 - G. Filiks     Tagi: Red Bull, Webber, KERS, Albert Park, Australia
Mark Webber nie odczarował domowego grand prix. Niedzielny wyścig Formuły 1 na australijskim torze Albert Park, który zainaugurował sezon 2013, kierowca Red Bulla ukończył tylko jako szósty, mimo że ruszył do niego z drugiego pola. Spadł wgłąb stawki już na starcie, ale jak wyznał po zawodach, miał spore problemy techniczne. Przez pierwszą część dystansu nie mógł używać KERS, a zespół oglądać telemetrii jego bolidu.
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarenaWebberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
„Przed startem było dużo kłopotów z telemetrią. Nie mieliśmy pojęcia, co się dzieje z samochodem jeśli chodzi o KERS, sprzęgło i tak dalej". - żalił się Webber dziennikarzom. „Chłopakom udzieliło się zdenerwowanie, mi też. Nie było jak przekazywać informacji o aucie do boksów. Przez większość pierwszej połowy zmagań także nie działał KERS. Mieliśmy jeszcze bardzo wolny pierwszy pit-stop. W pierwszej połowie zawodów zaliczyliśmy wiele potknięć. Ale czasami tak bywa".

Szef Red Bulla - Christian Horner ujawnił, że awarii uległ standardowy system elektroniczny, jaki wszystkim teamom dostarcza McLaren. Jego oprogramowanie szwankowało już na zimowych testach.„Problemy Marka były ogromnie frustrujące, ponieważ posłuszeństwa odmówiło ECU, dostarczane nam przez osobę trzecią - sami zgadnijcie kogo". - mówił Horner. „Tak więc na okrążeniu formującym straciliśmy całą telemetrię i nie mogliśmy przygotować się do startu. Mark ruszał po omacku.
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarenaWebberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
„Awaria ECU również popsuła KERS. Trzeba było zresetować cały system (...) Dzisiaj Mark w niczym nie zawinił".


Webber nie jest jednak zawiedziony tak, jak można sądzić, ponieważ uważa, że nawet sprawnym bolidem nie zdobyłby pierwszego podium w domowym gp. Jego zespołowy partner Sebastian Vettel choć nie miał żadnych problemów technicznych, również nie utrzymał swojej pozycji startowej i finiszował trzeci.

„Dzisiaj nawet jeśli wszystko by poszło dobrze, prawdopodobnie ograliby nas zawodnicy, którzy jechali na dwa pit-stopy".
- tłumaczył 36-latek. „Wyścig nie byłby zupełnie inny. Czapki z głów dla Kimiego (Raikkonena) i jego ludzi. Gdy ktoś cię pokona, należy mu się szacunek".
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarenaWebberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena

Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
mp4-24 2013-03-17 15:28
To ECU od McLarena wprowadzone w 2008 roku i nigdy nie było żadnych problemów. Dopiero w tym roku na testach zaczęły się one. Wszystko przez aktualizację systemu, żeby przygotować się na nowe silniki V6.
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
Dzejk 2013-03-17 15:39
Coś ostatnio wychodzi szajs od McLarena... :-|
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
korba 2013-03-17 16:01
Red Bul ma pod górkę i to jest widoczne.Webber ma słabe starty i wielu na tym skorzystało i to ewidentnie jak było dzisiaj widać. Tak to bywa,że zawali człowiek i bolid i nic nie poradzisz.
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
sympatykf1 2013-03-17 18:55
" Mark ruszał po omacku" to znaczy że ruszał co sam ? a za innych zrobił to laptop? Dawniej tylko tak startowali i było to bardziej emocjonujące i normalne. Nie było przekazywanych danych ani żadnej telemetrii, KERS-u, DRS-u, dmuchanych dyfuzorów, zmieniania danych podczas wyścigu z boksów. Liczył się kierowca i jego umiejętnosci, a dzisiaj X-Box i jedziedsz.
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
Arkus_23 2013-03-18 01:26
Kiedys to znaczy kiedy ruszalo sie samemu ?? Chyba jeszcze z reczna skrzynia biegów.... Jeszcze w 2006 roku był wspomagany przez kontrole trakcji system startu. Teraz o wiele więcej zależy od kierowcy ;-)
Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
sympatykf1 2013-03-18 10:25
@Arkus_23; poiszę tu o lata 90-tych i wczwśniejszych, jeżeli twierdzisz, że teraz więcej zależy od kierowcy to chyba nie oglądałeś zmagań w tamtym okresie, jak wszystko było praktycznie manualne, nawet w pierwszym okresie po wprowadzeniu łopatek zamiast tradycyjnego drążka zmiany biegów i jaka była wtedy jazda, gdy na mokrym torze przy wejściu w zakręt musiałeś puścić jedną ręką kierownicę aby zredukować bieg (przy takich przeciążeniach), a potem przy wyjściu z zakrętu to samo przy zmianie na wyższy, już nie wspominając startu kierując praktycznie jedną ręką. Obejrzyj wyścig z np. 1991-92 albo wcześniejszy to będziesz wiedział o czym piszę. Dziś kierowca ma trzymać kierownicę i wciskać guziki, to tyle.
Podobne: Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
Podobne galerie: Webberowi wysiadł KERS i system elektroniczny od McLarena
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit KTM