Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Webber nie zostawia suchej nitki na F1

Webber nie zostawia suchej nitki na F1

2014-11-19 - G. Filiks     Tagi: Webber, Formuła 1
Dzisiejsza Formuła 1 "to nie jest ściganie", stwierdził Mark Webber.

Australijski weteran zamienił tego roku F1 na starty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) prototypem Porsche.

Webber po opuszczeniu królowej sportów motorowych ocenia ją krytycznie i w wywiadzie dla austriackiego dziennika Salzburger Nachrichten dosłownie nie zostawił suchej nitki na swojej byłej serii. 38-latek wytyknął F1 szereg mankamentów - od nowych bolidów, przez kolejne kontrowersje szefa mistrzostw Berniego Ecclestone'a, ściąganie na przyszły rok do grona kierowców Maxa Verstappena mającego 17 lat, sztuczne uatrakcyjnianie wyścigów, po zawodników startujących dzięki pieniądzom zamiast talentowi.
„Spójrz na Kimiego (Raikkonena)". - powiedział Webber, nawiązując do problemów byłego mistrza świata za sterami tegorocznego bolidu. „To nie jest ściganie.

„Gdyby tymi samochodami dało się jeździć twardo na granicy, Kimi by się liczył. Zawodnicy powinni kręcić jedno najszybsze okrążenie za drugim. „Tak jest kompletnie sfrustrowany. Jeździ może na 70% swoich możliwości.

„Kolejna rzecz, Bernie Ecclestone mówi, że nie potrzebuje młodych kibiców. Bardzo, bardzo interesujące".

Spytany natomiast o zaplanowany na sezon 2015 debiut w F1 w wieku 17 lat Verstappena, Webber odparł: „Nie wiem, czy ludzie chcą płacić 400 euro za bilet na wyścig, by oglądać 17-latka.
„Już były przypadki wchodzenia do F1 w młodym wieku - z Fernando
(Alonso) czy Kimim - ale to były bardzo wyjątkowe przypadki. No i wtedy bolidy prowadziły się dużo trudniej, zwłaszcza pod względem fizycznym. Było dużo większe prawdopodobieństwo niepowodzenia.

„Teraz czuje się niemal zażenowanie, gdy bolid F1 wyjeżdża z boksów. Jest jak trochę mocniejsza wersja auta serii GP2; to nie Formuła Jeden, do jakiej przywykliśmy.„Minęło kilka miesięcy, odkąd ostatni raz obejrzałem cały wyścig F1 w telewizji".
- kontynuował. „Podczas GP Brazylii słuchałem radiowej relacji z zawodów w samochodzie i w 85 procentach mówili o oponach. To frustrujące nie tylko dla kierowców, ale również dla fanów.„DRS jest żenujący". - ciągnął dalej Webber. „F1 jest teraz tak bardzo inna niż w połowie poprzedniej dekady. Zmiany wprowadzone w niej na przestrzeni ostatnich 3-4 lat nie zrobiły przysługi kibicom.

„Cztery pit-stopy - co to jest? Jeszcze ci 'pay driverzy' - w F1 powinni startować absolutnie najlepsi kierowcy. Są tacy, którzy zasługują się tam ścigać, ale nigdy nie będą tego robić. Nie stać ich nawet na jeden dzień testów, który kosztuje 400 tysięcy euro".



źródło: Salzburger Nachrichten (salzburg.com)

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
19

Komentarze do:

Webber nie zostawia suchej nitki na F1

Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Zawist 2014-11-19 16:21
Może w niektórych sprawach delikatnie przesadził,ale ma dużo racji niestety!
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
pazio123 2014-11-19 16:24
zgadzam się z tobą Mark absolutnie to co się teraz dzieje w Formule 1 to porażka i mi naprawdę szkoda Kimiego Raikkonena,mistrz świata a nie może przyzwyczaić się do bolidu no ale to nie jego wina,
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Skoczek120 2014-11-19 16:43
Prawdziwa F1 zakończyła się na 2013 roku - ten sezon to parodia z Mercem w roli głównej... ;-)
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Tonny7 2014-11-19 17:03
Weber na szefa F1.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
quasimodo 2014-11-19 17:12
Choć jeden dobrze mówi, i to głośno.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
B4RM4N 2014-11-19 17:50
polać jemu!!!
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Mercedes 2014-11-19 17:57
Skoczek120 Co masz na myśli mówiąc o tej parodii merca???? To że wykonali najlepiej swoją pracę? Śmieszny jesteś chłopcze... Zgadzam się że kolejne zmainy coraz bardziej psują F1, ale napewno to nie jest wina Mercedesa bo to nie zespół wymyślił te idiotyczne przepisy.Także zastanów się trochę co piszesz.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
***** 2014-11-19 18:12
W tym roku wygrywa marka i producent samochodów, który ma spore doświadczenie na poligonie wyścigowym, a nie bzdurny producent napojów, który odwala największą szopkę w dziejach F1. Do dziś pamiętam, jak bolidy Toro Rosso ustępowały Vettelowi w GP Abu Dhabi 2012. Kompletna żenada. F1 skończyła się na sezonach 2010 i 2012. :-)
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Skoczek120 2014-11-19 21:16
@Mercedes - chodzi mi o dysproporcje w osiągach, bankrutowanie mniejszych ekip i tak na prawdę brak działań w dobrą stronę. Nie chodzi mi tu o Merca, a o ich dominacje... ;-) Bo wszyscy oczekiwali znakomitej i zaciętej walki o tytuł między konstruktorami... tego jednak nie ma. ;-)
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Skoczek120 2014-11-19 21:19
@***** - F1 to rywalizacja najlepszych inżynierów. I dominacja RBR z największej kreatywności, a nie zaplecza. ;-) Co ma wspólnego zespół z napojami poza reklamą? Tak samo co ma wspólnego Merc z koncernem samochodowym poza nazwą? Otóż nic! Siedziba niemieckiej ekipy mieści się w Anglii... to mówi wszystko na ten temat. Obecna dominacja to efekt włożenia niemoralnie dużej kasy, a sama zmiana silnika była wymuszona przez producentów. ;-) Innymi słowy rywalizacja została wypaczona... ;-)
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
... 2014-11-19 23:18
Niestety, ale zgodzę się ze wszystkim co powiedział.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
F1 Driver PL 2014-11-19 23:38
Amen Webber,nic dodac nic ujac.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Sylw 2014-11-19 23:48
Jeszcze rok temu przeżyć nie mogłem, jeśli musiałem ominąć wyscig F1. Teraz mam to w D.... Polecam Moto GP, NASCAR, DTM i inne wyscigi, tam nie oszczędza się paliwa i jedzie na maksa cały wyscig.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Prodigy22 2014-11-20 00:01
drs dobry pomysł ale źle użyty, niech używają kiedy i gdzie chcą, szybciej będą jechać bardzo niskim kosztem, otwierają lotke i zawsze to ekstra 2-3 sekundy na każdym okrążeniu
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
Fan Lotusa 2014-11-20 07:54
Dodam tylko że Niki też wszedł do F1 jako pay driver...
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
elo 2014-11-20 10:45
Ta hiena ecclestone , to wszystko przez niego
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
o0dz1m3k 2014-11-20 11:05
Ktoś wreszcie powiedział jaka jest prawda. Oglądam F1 od ponad 10 lat ale ten sezon to po prostu dno. Nie raz przysypiałem oglądając wyścig. Zero emocji,zero wyprzedzeń(oczywiście poza Drs) I jeszcze pokazują ile procent paliwa spalił bolid. Massa spalił 48.40% a Alonso 49.20% po co mi to wiedzieć? Moim zdaniem Formuła powinna wzorować się na MotoGp Która przy mądrych zmianach rozwinęła się rewelacyjnie. Jeśli kolejny sezon będzie podobny do tego to niestety kończę przygodę z F1. A Berni powinien już dawno odejść.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
DEN 2014-11-20 13:22
To samo mowiłem tutaj na początku sezonu! że taką F1 jaka jest w tym roku,to tylko lamus może sie ekscytować.Od 2007 roku do 2013 obejrzałem każdy wyścig a w tym sezonie opuściłem aż 3! i jeśli w przyszłym wprowadzą 3 bolidy to już bedzie dla mnie totalna parodia.
Webber nie zostawia suchej nitki na F1
FUZYYY 2014-11-20 16:05
@Mercedes powiem tak skoczek ma racje. merc to parodia oczekuje od F1 walki na noze a nie blokowania rozwoju silnikow. Ok wykonali najlepsza prace wiec pierwsze dwa trzy wyscigi sa ich ale kazda ekipa powinna miec mozliwosc polepszania siebie. Powinni non stop sie ulepszac tak abysmy co wyscig widzieli jak do bolidow wprowadza sie cos nowego co mogloby dac zespolowi przewage a nie tak jak to obecnie. Merc zima popracowal najlepiej i caly rok chce spijac smietanke.