Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem

Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem

2016-05-17 - G. Filiks     Tagi: Barcelona, Hamilton, Rosberg, Jackie Stewart, Villeneuve, Wypadki F1, Hiszpania, Mercedes
Mistrz świata Formuły 1 z 1997 roku Jacques Villeneuve widzi wyłączną winę Nico Rosberga w jego wypadku z Lewisem Hamiltonem po starcie GP Hiszpanii.

Rywalizujący o tytuł kierowcy Mercedesa zderzając się na torze Barcelona-Catalunya obaj odpadli z wyścigu.

Hamilton po utracie pierwszego miejsca w pierwszym zakręcie, próbował odzyskać je na wyjeździe z trzeciego łuku, gdzie Rosbergowi brakowało mocy przez włączenie niewłaściwego trybu pracy silnika.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z HamiltonemVilleneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
Jednak Brytyjczykowi zabrakło miejsca na trasie, kiedy Niemiec broniąc się zajechał mu drogę. Wówczas Hamilton wypadł na pobocze, przestał panować nad bolidem i wleciał w Nico.

Od razu po stłuczce pomagający zarządzać Mercedesem 3-krotny czempion F1 z lat 70. i 80. Niki Lauda obarczył odpowiedzialnością za nią Hamiltona, lecz głównodowodzący teamem Toto Wolff nie chciał rozstrzygać winy.

Podobnie postąpili sędziowie, którzy uznali zdarzenie za tzw. incydent wyścigowy i nie nałożyli kary na żadnego z zawodników.

Villeneuve tymczasem nie ma wątpliwości, że sprawcą kraksy jest Rosberg, ponieważ nieprzepisowo starał się powstrzymać Hamiltona.

„Czy Hamilton powinien próbować wyprzedzić w tamtej chwili? Może tak, może nie".
- zaczął Kanadyjczyk.
„Ale nie, nie był zbyt niecierpliwy".

„Doganiał Rosberga tak szybko, a ten miał miejsce po wewnętrznej. Blokował za późno".


„Ten manewr był zupełnie nielegalny i niebezpieczny. Realnie, wina w stu procentach leży po stronie Rosberga".

„Zamknął Hamiltonowi drzwi, gdy już miał go z boku. To całkowicie nie do zaakceptowania".
„Hamilton miał szczęście, bo mógł rolować".


„Miał pewne prawo atakować, to w końcu wyścig Formuły 1. Właśnie to chcemy oglądać, kierowców dążących to zyskania pozycji, do odniesienia zwycięstwa".

„Hamilton pokazał, że nie startuje, aby dojeżdżać drugi. To nie on powinien być krytykowany".


Stewart ukarałby Hamiltona


Z kolei 3-krotny mistrz świata z lat 60. i 70. Jackie Stewart jak Lauda wskazuje palcem na Hamiltona

Według słynnego Szkota, obrońca tytułu powinien zapłacić za wypadek - dosłownie. Zwłaszcza po tym, jak ze złości zrzucił kosztowną kierownicą bolidu.„To wszystko były emocje". - ocenił 76-latek. „Jechali pierwsze okrążenie! To desperacja".

„Nie tak się wygrywa. Hamilton jest winny. Rosberg miał prawo się bronić. Nie atakujesz tak na pierwszym kółku. Dwa bolidy jednego zespołu nie mogą się zderzyć na pierwszym okrążeniu".„Jedną z głównych zalet wszystkich wielkich kierowców było kontrolowanie umysłu. Nie daj się ponieść emocjom. Sądzę, że Lewis mógł zwyciężyć ten wyścig, ale nie musiał rozstrzygać go na pierwszym okrążeniu. Kolizja była w tamtej sytuacji niemal gotowa".

„Odpadnięcie obu bolidów było ogromnym fax-paus Mercedesa. Tak bardzo górują nad rywalami. To było po prostu zupełnie złe. Hamilton jeszcze wyrzucił kierownicę z bolidu, która kosztuje prawdopodobnie 40-50 tysięcy dolarów. Emocje sa bardzo niebezpieczne".


„To nie do przyjęcia".
- kontynuował. „Wiele osób popełnia błędy. Ale trzeba przyznać się do błędu i pomyśleć, dlaczego zrobiłeś coś takiego na pierwszym okrążeniu, będąc znacznie szybszy od innych. Nie wydaje mi się, by Lewis to zrozumiał. Nie sądzę, że Rosberg zrobił coś źle".„Według mnie potrzeba dyscypliny - może finansowej. Na pewno ukarałbym kierowcę, który popełnił taki błąd na pierwszym okrążeniu. Byłyby to konsekwencje finansowe. W tym momencie Lewis zarabia tak dużo, że mógłby nie odczuć ich za bardzo".

Mercedes już wykluczył wyciągnięcie konsekwencji wobec któregokolwiek z kierowców.



źródło: The Guardian, Journal de Montreal

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
18

Komentarze do:

Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem

Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
dzordzklunej 2016-05-17 09:31
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/5/Mercedes_mayhem__analysing_Hamilton_and_Rosberg's_Turn_4_clash.html
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
Frodo 2016-05-17 09:32
Villneuve chyba oglądał inny wyścig... Są tacy, którzy za HAM oddadzą życie i nie tylko... A szkoda, bo to tylko człowiek..
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
panafinea 2016-05-17 09:41
Byli kierowcy F1 mają biegunowo różne osądy tego incydentu. O czym my w ogóle dyskutujemy...? Raczej o tym, że moja racja jest najmojsza :-)))
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
Edi201 2016-05-17 10:18
Villneuve to lamus. Rosberg w końcu ma jaja i nie dał sie Hamiltonkowi. Wcześniej Ham go wywoził to reraz Rosberg go wywiózł :-) Zgodzę się z sędziami, że był to incydent wyścigowy bo wywożąc kogoś trzeba byc świadomym, że jest ryzyko jest zabawa :-P Dla widzów był to wstęp do jednego z najlepszych wyścigów od lat i za to trzeba obu Asom Merca podziekować :-)
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
ekwador15 2016-05-17 10:27
Jakie konsekwencje, o czym on gada ten Stewart. Dramat. Może Max rok temu w Monako też miał zapłacić za to, ze probówał na tym krętnym torze wyprzedzić Grosjeana. Jak najbardziej Villeneuve ma rację, chcemy oglądać F1, gdzie kierowcy atakują.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
TheDarkDez 2016-05-17 11:06
No nareszcie, ktoś gada do rzeczy. W 100% zgadzam się z Villeneuve'em. Zobaczcie sobie analizę SkySports z wypadku.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
FAX PAUS? 2016-05-17 11:08
To dopiero FAUX PAS!
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
SSupra f1 2016-05-17 11:09
Ja tam obwinia rosberg bo atakować można wszędzie to wyścig. Ale jadąc szykana.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
246432 2016-05-17 11:19
Nosił wilk razy kilka ponieśli i wilka
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
PolJaSam 2016-05-17 12:11
Czy to ten sam villeneuve który tak totalnie skrytykował pojawienie się w stawce w 2015 Maxa Verstappena uznając że ten jest za młody na F1 i narobi tylko szkód innym oraz sobie podsumowując przewidywał totalną klęskę? Dziękuję do widzenia.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
nickt 2016-05-17 12:30
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13241159_1601725020139066_6695928261953260546_n.jpg?oh=a143f2f786297925bca43ab58e4712ec&oe=579CF40A
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
greg32 2016-05-17 13:27
Wina Rosberga w 80%...to nie PS4 aby bawić się guziczkami w nieskończoność...zagapił się, odsłonił, sprowokował manewr Hamiltona i spóźnił się z zamknięciem drzwi. 20% Hamiltona to to, że uwierzył w rozsądek Rosberga...to oczywista oczywistość...
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
Golem 2016-05-17 14:50
wreszcie ktoś prawdę powiedział.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
F1 Driver PL 2016-05-17 16:12
Pierwszy raz sie zgodze z nim.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
Borat 2016-05-17 18:23
Litość 50 tyś. dolarów to Levis na waciki wydaje wiec te kary finansowe to są śmieszne. To tak jakby mi w pracy z jakieś przewinienie kazali zapłacić za pizze :-)
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
ProfesorF1 2016-05-17 18:25
Opinia Laudy i Stewarta ma 100x większe znaczenie niz Jacqa. Sorry gregory ale swoim genialnym ojcem nie jesteś i nigdy nie byłeś, nigdy nie miałeś jego talentu Jacq, a twoja opina jest praktycznie nic nie warta.
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
qaz 2016-05-18 10:13
chyba większość komentujących i nie widzących winy cieniasa nico,nie pamięta jak jeździł agresywnie(bezmyślnie i samolubnie) największy przegrany w jeździe na nartach,niemiaszki obejrzeli sobie wspomnienia z lat poprzednich z ferrarki i doszli do wniosku że jak lui będzie się stawiał(pomimo zbanowanego bolidu 2016)to zastosują taktykę z szuma i po problemie,w końcu to niemiecki team,kto tu ma w końcu wygrywać...
Villeneuve wini Rosberga za wypadek z Hamiltonem
Martina S 2016-05-18 17:13
Albo mi się zdaje albo Jacques Villeneuve w chwili wypadku miał "pomroczność jasną" No chyba, że zakochał się w Hamiltonie to można mu wybaczyć.