Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Vettel o kolejnych zasadach komunikacji radiowej w F1: Kompletne bzdury!
			
			
			
			 
									
					
					Vettel o kolejnych zasadach komunikacji radiowej w F1: Kompletne bzdury!
							2016-07-22 - G. Filiks     Tagi: Vettel, Team Radio, Formuła 1
						
						
						Sebastian Vettel określił nowe wytyczne o porozumiewaniu się w Formule 1 przez radio na temat problemów technicznych z bolidem jako "kompletne bzdury".
W reakcji na duże kontrowersje i zamieszanie z ograniczeniami radiowymi w ostatnich wyścigach, w których m. in. przyznano Nico Rosbergowi karę czasową, kiedy otrzymał pomoc od inżyniera w dojechaniu do mety z niedomagającą skrzynią biegów, a Sergio Perez miał wypadek po tym, jak nie pozwolono ostrzec go o złym stanie hamulców, FIA przed GP Węgier wprowadziła parę kolejnych zasad dotyczących komunikowania się z zespołu kierowcą, gdy prowadzi samochód. Główna to zgoda na zaalarmowanie zawodnika o usterce samochodu pod warunkiem, że jednocześnie ściągnie się go do alei serwisowej na naprawę auta.
Ogłoszone zmiany mają porządkować sytuację, ale Vettel dosadnie je skrytykował, będąc przeciwnikiem wszelkiego kontrolowania komunikacji radiowej.
„To kompletne bzdury!" - powiedział. „Wszystkie te kwestie dotyczące radia to jakiś żart".
„Oglądałem wyścig i zobaczyłem, że dla widza jest całkiem ciekawie słyszeć, jak kierowca trochę panikuje przez radio, a team wraz z nim". „Wprowadza to czynnik ludzki do naszej dyscypliny sportu, którą można uważać za bardzo skomplikowaną i techniczną".
Według Vettela restrykcje radiowe nie są receptą na uproszczenie Formuły 1.
„Jeżeli chcesz ją zmienić, powinieneś zmienić bolidy". - mówił. „Nie ma problemu - wróćmy do silników V12, manualnych skrzyń biegów, dwóch przycisków na kierownicy. Jednym ograniczałoby się prędkość na zjeździe do boksów, drugim włączało radio, aby tylko potwierdzić, że zjeżdżamy. Poza tym, niech nie będzie za dużo elektroniki. Wtedy nie byłoby sensu zapamiętywać wszystkiego".
	
	
	
	
						„(...) To nie wina kierowców, że w dzisiejszych czasach bolidy są tak skomplikowane i potrzeba do nich instrukcji obsługi oraz kierownicy pełnej przycisków".
„Moim zdaniem idziemy trochę w złym kierunku. Powinniśmy z powrotem móc swodobnie rozmawiać przez radio".Tymczasem Valtteri Bottas wytknął nowym zasadom potencjalną niedoskonałość sugerując, że kierowcy będą ignorować wymóg zjechania do pitlane na naprawę bolidu, jeżeli za złamanie zasad komunikacji radiowej doliczono Rosbergowi na mecie tylko 10 sekund.
„Myślę, że pozostanie na torze i otrzymanie kary jest mniej dotkliwe niż udanie się do alei serwisowej po wskazówki, jak naprawić samochód". - powiedział.Dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds dodał: „Chcieliśmy złagodzenia restrykcji radiowych, a co robi FIA? Jeszcze zaostrza przepisy".
					
W reakcji na duże kontrowersje i zamieszanie z ograniczeniami radiowymi w ostatnich wyścigach, w których m. in. przyznano Nico Rosbergowi karę czasową, kiedy otrzymał pomoc od inżyniera w dojechaniu do mety z niedomagającą skrzynią biegów, a Sergio Perez miał wypadek po tym, jak nie pozwolono ostrzec go o złym stanie hamulców, FIA przed GP Węgier wprowadziła parę kolejnych zasad dotyczących komunikowania się z zespołu kierowcą, gdy prowadzi samochód. Główna to zgoda na zaalarmowanie zawodnika o usterce samochodu pod warunkiem, że jednocześnie ściągnie się go do alei serwisowej na naprawę auta.
Ogłoszone zmiany mają porządkować sytuację, ale Vettel dosadnie je skrytykował, będąc przeciwnikiem wszelkiego kontrolowania komunikacji radiowej.
„To kompletne bzdury!" - powiedział. „Wszystkie te kwestie dotyczące radia to jakiś żart".
„Oglądałem wyścig i zobaczyłem, że dla widza jest całkiem ciekawie słyszeć, jak kierowca trochę panikuje przez radio, a team wraz z nim". „Wprowadza to czynnik ludzki do naszej dyscypliny sportu, którą można uważać za bardzo skomplikowaną i techniczną".
Według Vettela restrykcje radiowe nie są receptą na uproszczenie Formuły 1.
„Jeżeli chcesz ją zmienić, powinieneś zmienić bolidy". - mówił. „Nie ma problemu - wróćmy do silników V12, manualnych skrzyń biegów, dwóch przycisków na kierownicy. Jednym ograniczałoby się prędkość na zjeździe do boksów, drugim włączało radio, aby tylko potwierdzić, że zjeżdżamy. Poza tym, niech nie będzie za dużo elektroniki. Wtedy nie byłoby sensu zapamiętywać wszystkiego".
„Moim zdaniem idziemy trochę w złym kierunku. Powinniśmy z powrotem móc swodobnie rozmawiać przez radio".Tymczasem Valtteri Bottas wytknął nowym zasadom potencjalną niedoskonałość sugerując, że kierowcy będą ignorować wymóg zjechania do pitlane na naprawę bolidu, jeżeli za złamanie zasad komunikacji radiowej doliczono Rosbergowi na mecie tylko 10 sekund.
„Myślę, że pozostanie na torze i otrzymanie kary jest mniej dotkliwe niż udanie się do alei serwisowej po wskazówki, jak naprawić samochód". - powiedział.Dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds dodał: „Chcieliśmy złagodzenia restrykcji radiowych, a co robi FIA? Jeszcze zaostrza przepisy".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Vettel o kolejnych zasadach komunikacji radiowej w F1: Kompletne bzdury!
Podobne: Vettel o kolejnych zasadach komunikacji radiowej w F1: Kompletne bzdury!
				 Vettel wygłosił komunikat roku w Formule 1 »
Vettel wygłosił komunikat roku w Formule 1 »
					
					 Raikkonen przeklinał przez radio, że Ferrari zmyliło go w rywalizacji z Vettelem »
Raikkonen przeklinał przez radio, że Ferrari zmyliło go w rywalizacji z Vettelem »
					
					 Whiting specjalnym gościem konferencji prasowej kierowców F1 przed GP Brazylii »
Whiting specjalnym gościem konferencji prasowej kierowców F1 przed GP Brazylii »
					
					 GP Abu Zabi - 1. trening: Bottas dyktuje tempo, wypadek Vettela »
GP Abu Zabi - 1. trening: Bottas dyktuje tempo, wypadek Vettela »
					
				Podobne galerie: Vettel o kolejnych zasadach komunikacji radiowej w F1: Kompletne bzdury!
				 GP Indii 2013 - wyścig »
GP Indii 2013 - wyścig »
					
					 Red Bull świętuje podwójne mistrzostwo sezonu 2012 w Grazu »
Red Bull świętuje podwójne mistrzostwo sezonu 2012 w Grazu »
					
					 Vettel świętuje drugi tytuł w rodzinnym mieście »
Vettel świętuje drugi tytuł w rodzinnym mieście »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć







 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Oldtimery podczas Woodward Dream Cruise 2010
Oldtimery podczas Woodward Dream Cruise 2010  Grand Prix Bahrajnu - Sakhir - Pitbabes
Grand Prix Bahrajnu - Sakhir - Pitbabes  Tapety Land Rover
Tapety Land Rover  
 
			
 
 
			