Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Vettel o kłótni w wyścigu z Alonso: To było trochę głupie
			
			
			
			 
									
					
					Vettel o kłótni w wyścigu z Alonso: To było trochę głupie
							2014-07-06 - G. Filiks     Tagi: Alonso, Silverstone, Vettel, Wielka Brytania
						
						
						Sebastian Vettel stwierdził, że jego korespondencyjna sprzeczka radiowa z Fernando Alonso, gdy walczyli między sobą w zawodach Formuły 1 o GP Wielkiej Brytanii, była "trochę głupia".
Dwaj wielcy rywale pod koniec wyścigu przez kilkanaście okrążeń toczyli gorączkowy pojedynek o 5. miejsce. Ostatecznie górą był Vettel, który wyprzedził Alonso pięć kółek przed metą na zakręcie Copse toru Silverstone. Kierowca Red Bulla i reprezentant Ferrari w trakcie batalii z rosnącym wzburzeniem ciągle donosili na siebie nawzajem przez radio, że drugi zawodnik ściga się nieczysto.
Na mecie Vettel aluzyjnie obwiniał Alonso za wstydliwą kłótnię.
„Było bardzo blisko z Fernando - może trochę zbyt blisko". - mówił Niemiec. „Oczywiście kiedy zaczęliśmy zarzucać sobie wyjeżdżanie poza tor, cała ta sytuacja zrobiła się trochę głupia. Nie sądzę, by ludzi obchodziło, czy na wyjściu z niektórych zakrętów bolid jest pół metra w prawo albo w lewo. „Było ciasno. Myślę, że dwa razy było zbyt ostro na zakręcie nr 6 - gdybym nie odpuścił, zderzylibyśmy się. (...) Z drugiej strony kiedy walczysz, nie będzie łatwo.
„Gdy dostałem ostrzeżenie, by nie przekraczać granic trasy, wiedziałem że to on (Alonso) na mnie narzekał, bo on tak robi. Więc postanowiłem postąpić tak samo".
Alonso potem jeszcze zarzucał Vettelowi używanie DRS w niedozwolonym miejscu. Obrońca tytułu kpił z oskarżeń Hiszpana.
„Nie ma w nich żadnej logiki, bo DRS działa tylko w wyznaczonych strefach". - tłumaczył. „Jeżeli Ferrari może włączać go również gdzie indziej, wyjaśniałoby to pewne rzeczy!
	
	
	
	
						„Ale nie, (Alonso) naprawdę musiało się coś przewidzieć.
„Jadąc za nim miałem łatwiej zauważyć, że opuścił tor, niż on że opuściłem trasę ja. Nie wiem jakie zbliżenie mają lusterka w bolidzie Ferrari, ale biorąc pod uwagę jego narzekania, musi być fantastyczne".
Vettel ostatecznie starał się żartować z całej sprawy.
„Nie wiem, który z nas wygrał pod względem wykroczeń! Musimy spytać sędziów". - śmiał się.„Spodziewałem się dojechać dzisiaj trzeci, miałem tempo, ale strategia nie była trafna". - dodał.
Alonso bagatelizował jatkę z Vettelem.
„Nie, nie byłem zły". - zapewniał. „Oczywiście w takich momentach górę bierze adrenalina".Dodał jednak: „(Vettel) zgłaszał każdy mój wyjazd poza tor. Miałem dwa czy trzy ostrzeżenia od dyrekcji wyścigu. (Ale) on robił to samo za mną, widziałem w lusterkach. Zwłaszcza na okrążeniu, kiedy mnie wyprzedził. Wypuścił się wtedy poza trasę dwa czy trzy razy i to o dwie albo trzy szerokości bolidu, nie o jedną".
Alonso ponadto zdradził, że miał duże problemy z bolidem, dlatego samo utrzymanie Vettela za plecami przez tyle okrążeń napawa go "dumą".
„Byliśmy wolniejsi o 2 sekundy na okrążeniu, więc pozostając przed nim przez 13 kółek, wyświadczyłem przysługę telewizji i sponsorom, ale wiedziałem, że i tak stracę pozycję". - wyjaśniał.„Vettel wyprzedził mnie po wyjeździe poza tor. Wygrał, ale jestem bardzo dumny z 13 okrążeń utrzymywania się przed nim.
„(...) Był kłopot z aerodynamiką w samochodzie i rozważaliśmy wycofanie się całkowicie z wyścigu.
„Zacinało się tylne skrzydło i mówili mi przez radio, by zachowywać dużą ostrożność w szybkich zakrętach. Były też problemy z baterią - zupełnie nie miałem doładowania. Na koniec zostałem jeszcze poproszony o oszczędzanie paliwa.„Bardziej podobała mi się walka z Buttonem. Nie mogłem wyprzedzić Jensona przez osiem okrążeń, jechał bardzo dobrze".
Alonso przebił się do czołówki po rozpoczęciu zmagań dopiero z 16. miejsca i mimo kary 5-sekundowego postoju za przejechanie połową długości bolidu swojego pola startowego.
„Było zamieszanie na okrążeniu formującym". - tłumaczył swój błąd. „Każdy stanął i zobaczyłem sygnał dla numeru 77, czyli Bottasa, następnie dla numeru 7, czyli Kimiego (Raikkonena), ale przegapiłem swój numer 14. Dwa czy trzy razy próbowałem cofnąć, lecz nie mogłem włączyć wstecznego biegu. Nagle zapaliły się światła, więc wrzuciłem jedynkę i ruszyłem".
					
Dwaj wielcy rywale pod koniec wyścigu przez kilkanaście okrążeń toczyli gorączkowy pojedynek o 5. miejsce. Ostatecznie górą był Vettel, który wyprzedził Alonso pięć kółek przed metą na zakręcie Copse toru Silverstone. Kierowca Red Bulla i reprezentant Ferrari w trakcie batalii z rosnącym wzburzeniem ciągle donosili na siebie nawzajem przez radio, że drugi zawodnik ściga się nieczysto.
Na mecie Vettel aluzyjnie obwiniał Alonso za wstydliwą kłótnię.
„Było bardzo blisko z Fernando - może trochę zbyt blisko". - mówił Niemiec. „Oczywiście kiedy zaczęliśmy zarzucać sobie wyjeżdżanie poza tor, cała ta sytuacja zrobiła się trochę głupia. Nie sądzę, by ludzi obchodziło, czy na wyjściu z niektórych zakrętów bolid jest pół metra w prawo albo w lewo. „Było ciasno. Myślę, że dwa razy było zbyt ostro na zakręcie nr 6 - gdybym nie odpuścił, zderzylibyśmy się. (...) Z drugiej strony kiedy walczysz, nie będzie łatwo.
„Gdy dostałem ostrzeżenie, by nie przekraczać granic trasy, wiedziałem że to on (Alonso) na mnie narzekał, bo on tak robi. Więc postanowiłem postąpić tak samo".
Alonso potem jeszcze zarzucał Vettelowi używanie DRS w niedozwolonym miejscu. Obrońca tytułu kpił z oskarżeń Hiszpana.
„Nie ma w nich żadnej logiki, bo DRS działa tylko w wyznaczonych strefach". - tłumaczył. „Jeżeli Ferrari może włączać go również gdzie indziej, wyjaśniałoby to pewne rzeczy!
„Jadąc za nim miałem łatwiej zauważyć, że opuścił tor, niż on że opuściłem trasę ja. Nie wiem jakie zbliżenie mają lusterka w bolidzie Ferrari, ale biorąc pod uwagę jego narzekania, musi być fantastyczne".
Vettel ostatecznie starał się żartować z całej sprawy.
„Nie wiem, który z nas wygrał pod względem wykroczeń! Musimy spytać sędziów". - śmiał się.„Spodziewałem się dojechać dzisiaj trzeci, miałem tempo, ale strategia nie była trafna". - dodał.
Alonso bagatelizował jatkę z Vettelem.
„Nie, nie byłem zły". - zapewniał. „Oczywiście w takich momentach górę bierze adrenalina".Dodał jednak: „(Vettel) zgłaszał każdy mój wyjazd poza tor. Miałem dwa czy trzy ostrzeżenia od dyrekcji wyścigu. (Ale) on robił to samo za mną, widziałem w lusterkach. Zwłaszcza na okrążeniu, kiedy mnie wyprzedził. Wypuścił się wtedy poza trasę dwa czy trzy razy i to o dwie albo trzy szerokości bolidu, nie o jedną".
Alonso ponadto zdradził, że miał duże problemy z bolidem, dlatego samo utrzymanie Vettela za plecami przez tyle okrążeń napawa go "dumą".
„Byliśmy wolniejsi o 2 sekundy na okrążeniu, więc pozostając przed nim przez 13 kółek, wyświadczyłem przysługę telewizji i sponsorom, ale wiedziałem, że i tak stracę pozycję". - wyjaśniał.„Vettel wyprzedził mnie po wyjeździe poza tor. Wygrał, ale jestem bardzo dumny z 13 okrążeń utrzymywania się przed nim.
„(...) Był kłopot z aerodynamiką w samochodzie i rozważaliśmy wycofanie się całkowicie z wyścigu.
„Zacinało się tylne skrzydło i mówili mi przez radio, by zachowywać dużą ostrożność w szybkich zakrętach. Były też problemy z baterią - zupełnie nie miałem doładowania. Na koniec zostałem jeszcze poproszony o oszczędzanie paliwa.„Bardziej podobała mi się walka z Buttonem. Nie mogłem wyprzedzić Jensona przez osiem okrążeń, jechał bardzo dobrze".
Alonso przebił się do czołówki po rozpoczęciu zmagań dopiero z 16. miejsca i mimo kary 5-sekundowego postoju za przejechanie połową długości bolidu swojego pola startowego.
„Było zamieszanie na okrążeniu formującym". - tłumaczył swój błąd. „Każdy stanął i zobaczyłem sygnał dla numeru 77, czyli Bottasa, następnie dla numeru 7, czyli Kimiego (Raikkonena), ale przegapiłem swój numer 14. Dwa czy trzy razy próbowałem cofnąć, lecz nie mogłem włączyć wstecznego biegu. Nagle zapaliły się światła, więc wrzuciłem jedynkę i ruszyłem".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Vettel o kłótni w wyścigu z Alonso: To było trochę głupie
Podobne: Vettel o kłótni w wyścigu z Alonso: To było trochę głupie
				 Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2018 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2018 »
					
					 Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2017 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2017 »
					
					 Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2015 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2015 »
					
				Podobne galerie: Vettel o kłótni w wyścigu z Alonso: To było trochę głupie
				 GP Wielkiej Brytanii 2018 - wyścig »
GP Wielkiej Brytanii 2018 - wyścig »
					
					 GP Wielkiej Brytanii 2018 - treningi i kwalifikacje »
GP Wielkiej Brytanii 2018 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Wielkiej Brytanii 2017 - wyścig »
GP Wielkiej Brytanii 2017 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			














 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Lamborghini - modele z programu Ad Personam
Lamborghini - modele z programu Ad Personam  Porsche Boxster Spyder
Porsche Boxster Spyder  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety Seat
Tapety Seat  
 
			
 
 
			