Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Verstappen szacuje deficyt mocy swojego bolidu na 70-80 koni
			
			
			
			 
									
					
					Verstappen szacuje deficyt mocy swojego bolidu na 70-80 koni
							2018-07-08 - G. Filiks     Tagi: Verstappen, Ricciardo, Silverstone, Wielka Brytania, Red Bull, Renault, Formuła 1, Silniki
						
						
						Po słabym występie Red Bulla w kwalifikacjach Formuły 1 na torze Silverstone Max Verstappen oszacował, że napędzający bolidy zespołu silnik Renault jest słabszy od jednostek napędowych Mercedesa i Ferrari o "70-80 koni mechanicznych".
Wczorajsza czasówka na torze Silverstone była wielkim pojedynkiem o pole position pomiędzy Lewisem Hamiltonem, a Sebastianem Vettelem. Kierowcy Red Bulla stanowili tylko tło dla tej walki. Byli wyraźnie najwolniejszymi zawodnikami z czołówki. Piąty Verstappen pojechał wolniej od najszybszego kierowcy o 0,710 sekundy. Szósty Daniel Ricciardo aż o 1,207 sekundy, bo dodatkowo przeszkodził mu problem z DRS.
Zobacz także: GP Wielkiej Brytanii - galeria zdjęć z treningów i kwalifikacji »Verstappen stwierdził, że niekonkurencyjny silnik spowalniał ich o ponad sekundę.
„Jeśli brakuje ci 70-80 KM, to wiesz, że będzie ci trudno". - mówił. „Poza tym bolidy, które teraz mamy, pokonują parę zakrętów z pełną szybkością, więc jest coraz ciężej". „Dużym problemem jest również to, że gdy pokonasz łuk, który przejeżdża się niemal z pełną szybkością, i przyspieszasz na wyjściu, nasz silnik po prostu nie odjeżdża".
„Zwyczajnie nie masz mocy. A gdy zakręty niewymagają zwalniania, kiedy zaczynasz wytracać prędkość w wyniku skręcania, tracimy jeszcze więcej".
	
	
	
	
						„Kiedy tracisz więcej niż sekundę na prostych, wiesz że to będzie ciężki weekend, ale tak naprawdę byłem dość zadowolony z tego, jak spisywał się samochód - nie mam na co narzekać".
„Nie wiem, ile dokładnie brakuje nam mocy, ale jeśli traci się przeszło sekundę na prostych, to wiadomo, że dużo".„Jeżdżę tak cztery lata. Przyzwyczajasz się. Oczywiście nie jest to sytuacja, której byś sobie życzył, ale tak to jest".
Ricciardo ze swojej strony tłumaczył: „Wciąż będą tory, na których będziemy mogli spisać się dobrze, ale na jakimkolwiek torze wymagającym mocy rywale mają teraz nad nami całkiem dobrą przewagę".„Poniekąd czujemy, że zrobimy krok naprzód, lecz oni wtedy robią półtora kroku do przodu. (...) W pewnym sensie jestem do tego przyzwyczajony i nie spodziewam się tak naprawdę, że kiedykolwiek będziemy dorównywać im mocą."
„To rzeczywistość aktualnych przepisów F1. Ale byłoby miło być trochę bliżej".Ricciardo nie mógł korzystać z DRS na pierwszym przejeździe w Q3. Na drugim jak się okazało odzyskał system, aczkolwiek musiał operować nim manualnie.
Verstappen zanotował dokładnie taką samą stratę do pole position tydzień temu w Austrii - i jeszcze wygrał wyścig. Ale zdaje sobie sprawę, że o powtórkę będzie niezwykle trudno.
„W Austrii miałem złe odczucia po kwalifikacjach, sądziłem, że jesteśmy po prostu niewystarczająco szybcy, lecz potem zaskoczyliśmy w wyścigu naprawdę dobrym tempem". - wspominał.
„Nigdy nie mów nigdy, ale będzie ciężko to powtórzyć. (Ale) Spróbujemy - i myślę, że w zawodach powinniśmy być nieco mocniejsi".„Będzie znowu bardzo gorąco, miejmy nadzieję, że takie warunki będą dla nas OK".
					
Wczorajsza czasówka na torze Silverstone była wielkim pojedynkiem o pole position pomiędzy Lewisem Hamiltonem, a Sebastianem Vettelem. Kierowcy Red Bulla stanowili tylko tło dla tej walki. Byli wyraźnie najwolniejszymi zawodnikami z czołówki. Piąty Verstappen pojechał wolniej od najszybszego kierowcy o 0,710 sekundy. Szósty Daniel Ricciardo aż o 1,207 sekundy, bo dodatkowo przeszkodził mu problem z DRS.
Zobacz także: GP Wielkiej Brytanii - galeria zdjęć z treningów i kwalifikacji »
„Jeśli brakuje ci 70-80 KM, to wiesz, że będzie ci trudno". - mówił. „Poza tym bolidy, które teraz mamy, pokonują parę zakrętów z pełną szybkością, więc jest coraz ciężej". „Dużym problemem jest również to, że gdy pokonasz łuk, który przejeżdża się niemal z pełną szybkością, i przyspieszasz na wyjściu, nasz silnik po prostu nie odjeżdża".
„Zwyczajnie nie masz mocy. A gdy zakręty niewymagają zwalniania, kiedy zaczynasz wytracać prędkość w wyniku skręcania, tracimy jeszcze więcej".
„Nie wiem, ile dokładnie brakuje nam mocy, ale jeśli traci się przeszło sekundę na prostych, to wiadomo, że dużo".„Jeżdżę tak cztery lata. Przyzwyczajasz się. Oczywiście nie jest to sytuacja, której byś sobie życzył, ale tak to jest".
Ricciardo ze swojej strony tłumaczył: „Wciąż będą tory, na których będziemy mogli spisać się dobrze, ale na jakimkolwiek torze wymagającym mocy rywale mają teraz nad nami całkiem dobrą przewagę".„Poniekąd czujemy, że zrobimy krok naprzód, lecz oni wtedy robią półtora kroku do przodu. (...) W pewnym sensie jestem do tego przyzwyczajony i nie spodziewam się tak naprawdę, że kiedykolwiek będziemy dorównywać im mocą."
„To rzeczywistość aktualnych przepisów F1. Ale byłoby miło być trochę bliżej".Ricciardo nie mógł korzystać z DRS na pierwszym przejeździe w Q3. Na drugim jak się okazało odzyskał system, aczkolwiek musiał operować nim manualnie.
Verstappen zanotował dokładnie taką samą stratę do pole position tydzień temu w Austrii - i jeszcze wygrał wyścig. Ale zdaje sobie sprawę, że o powtórkę będzie niezwykle trudno.
„W Austrii miałem złe odczucia po kwalifikacjach, sądziłem, że jesteśmy po prostu niewystarczająco szybcy, lecz potem zaskoczyliśmy w wyścigu naprawdę dobrym tempem". - wspominał.
„Nigdy nie mów nigdy, ale będzie ciężko to powtórzyć. (Ale) Spróbujemy - i myślę, że w zawodach powinniśmy być nieco mocniejsi".„Będzie znowu bardzo gorąco, miejmy nadzieję, że takie warunki będą dla nas OK".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Verstappen szacuje deficyt mocy swojego bolidu na 70-80 koni
Podobne: Verstappen szacuje deficyt mocy swojego bolidu na 70-80 koni
				 Verstappen miał awarię systemu elektronicznej kontroli tylnych hamulców »
Verstappen miał awarię systemu elektronicznej kontroli tylnych hamulców »
					
					 Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2018 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2018 »
					
					 Red Bull spodziewa się tracić w Monako przez silnik Renault tylko 0,2 sekundy - i móc je nadrobić »
Red Bull spodziewa się tracić w Monako przez silnik Renault tylko 0,2 sekundy - i móc je nadrobić »
					
					 Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2017 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2017 »
					
				Podobne galerie: Verstappen szacuje deficyt mocy swojego bolidu na 70-80 koni
				 GP Wielkiej Brytanii 2012 - sobota »
GP Wielkiej Brytanii 2012 - sobota »
					
					 GP Wielkiej Brytanii 2012 - piątek »
GP Wielkiej Brytanii 2012 - piątek »
					
					 GP Wielkiej Brytanii 2012 - czwartek »
GP Wielkiej Brytanii 2012 - czwartek »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Renault
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			












 
						
						 
						
						 Tapety Renault
						
						Tapety Renault  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Porsche Supercup: Hungaroring
Porsche Supercup: Hungaroring  Honda CR-Z AMS - prawie sportowo
Honda CR-Z AMS - prawie sportowo  Tapety Tesla
Tapety Tesla  
 
			
 
 
			