Formuła 1  »  Aktualności F1  »  VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
Volkswagen i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla

VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla

2015-05-10 - G. Filiks     Tagi: Audi, Volkswagen, Formuła 1, Gerhard Berger
W Formule 1 mnożą się pogłoski o rychłym przyjściu do niej którejś z marek koncernu Volkswagena, najprawdopodobniej w roli dostawcy silników dla zespołu Red Bulla.

VW zeszłego miesiąca pożegnał się z prezesem Ferdinandem Piechem, którego uważano za głównego blokującego angaż giganta z Wolfsburga do najważniejszej serii wyścigowej świata.
Volkswagen i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red BullaVolkswagen i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
Mimo tego, Audi słowami swojego rzecznika ponownie powiedziało "nie" dla F1.

Jednak ledwie kilka dni później były prezydent Ferrari - Luca di Montezemolo poinformował, że Audi jest cały czas namawiane przez właściciela Red Bulla - Dietricha Mateschitza na skonstruowanie jego stajni nowego silnika V6 turbo.

„Red Bull podupadł - wiem, że Mateschitz myśli o sprzedaniu tego teamu, bo powiedział naszemu wspólnemu znajomemu 'Albo przekonam Audi do przyłączenia się, albo odchodzę'".
- cytuje di Montezemolo włoski dziennik La Repubblica. Wreszcie, za parę kolejnych dni prezes Audi - Rupert Stadler przyznał się, że producent samochodów spod znaku czterech przeplatających się pierścieni jednak bierze pod uwagę spróbowanie sił w F1.

Poproszony przez brytyjski tygodnik Auto Express o odpowiedź "tak lub "nie", czy Audi pojawi się w królowej sportów motorowych w ciągu pięciu następnych lat, Stadler odparł: „Nie mogę odpowiedzieć w ten sposób", by za chwilę dodać: „Przyglądamy się takiej możliwości, aczkolwiek zawsze patrzymy na F1, jak i na wiele innych opcji.
„Nie mogę powiedzieć 'tak' albo 'nie'".
- powtórzył.

Austriacka gazeta Kleine Zeitung zasugerowała nawet, jakoby koncern Volkswagena już miał „mniej więcej gotową" jednostkę napędową dla F1.

Komentarz Bergera

Spekulacje łączące Volkswagena i Audi z Red Bullem dodatkowo podsycił Gerhard Berger, były kierowca F1, który po zawieszeniu kasku na kołku m. in. szefował w drugiej ekipie Mateschitza - Toro Rosso.

„Powiedziałbym, że toczy się wiele dyskusji i byłoby to fantastyczne partnerstwo".
- mówił Austriak brytyjskiej telewizji Sky.„Red Bull wciąż jest liczącym się zespołem, który wygrał cztery z ostatnich dziesięciu sezonów F1. Zatem tkwi w nim duży potencjał.

„Po drugiej stronie mamy grupa Volkswagena, która dysponuje markami klasy premium z zasobami technicznymi pozwalającymi podjąć walkę z Mercedesem.
Volkswagen i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red BullaVolkswagen i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
„Mercedes w dwóch ostatnich latach po prostu poszedł o trzy kroki do przodu, a Renault (obecny dostawca silników Red Bulla - przyp. red.) zwyczajnie nie inwestowało.

„Wątpię, by było zdolne go dogonić. Jednak taka firma jak Volkswagen, w roli nowego gracza - jestem przekonany, że byłaby to dobra historia dla Red Bulla".



źródło: La Repubblica, Auto Express, Kleine Zeitung, Sky Sports F1

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla

VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
VAG 2015-05-10 10:16
Czy w przepisy nakazują uzywania silników benzynowych pytam z ciekawość nie jestem hejterem ale czy w regulaminie widnieje jakiś przepis. W Le mans Audi z dieslem wygrywało jak dalej nie wygrywa nie orientuje się to samo w WTCC Seat z dieslem brał przeciwników jak chciał
VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
Dzago 2015-05-10 10:40
Aby używać silnika wysokoprężnego z pewnością musiałyby zajść duże zmiany. Inne spalanie, inna budowa, inna sprawność jednostki itd. Musiano by to jakoś wyrównać. W prototypach P1-H budowa jednostki (ich wielkość) jest dowolna, czyli można zbudować silnik o dolnej pojemność w przypadku Diesla jak i benzynowego, wiec sprawa tu wygląda inaczej. W obecnej Formule można używać silników V6 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i pojedynczą turbosprężarką.
VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
Bartek Iceman 2015-05-10 19:52
Moim zdaniem Volkswagen lub Audi jeżeli zdecydują się na dostarczanie silników Red Bullowi czy innemu zespołowi będą dużo bardziej konkurencyjni niż Honda (Honda powróciła po 7 latach,ale od takiej marki oczekiwać należy dużo więcej).Dlaczego? Otóż: -doświadczenie w sportach motorowych (Audi w DTM i wyścigach endurance,Volkswagen w WRC i seriach pod jego patronatem.Nie tak jak Honda która w ostatnich latach skupiała się tylko na wyścigach motocyklowych i WTCC.) -zaplecze i fabryka (Jeśli Volkswagen czy Audi chcą wejść do F1 to tylko po to żeby walczyć z Mercedesem a nie obiecywać jak Honda) -brak Ferdinanda Piecha (Skutecznie przez kilka lat blokował dostęp do F1.Tłumaczył to złymi stosunkami z Ecclestonem.Martin Winterkorn to przeciwieństwo Piecha.Pasjonata wyścigów samochodowych i mam nadzieję że wprowadzi Volkswagena czy Audi do F1)
VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
PiotreW 2015-05-11 00:39
To co piszesz to tylko i wyłącznie twoje teorie. Nie wiem czemu mieliby być bardziej konkurencyjni od Hondy skoro to Honda ma ogromną przewagę doświadczenia w F1. Uważasz, że VW albo Audi weszłoby do F1 by walczyć z Mercedesem o tytuły? A myślisz, że Honda wróciła do F1 i partnerstwa z McLarenem, aby zamykać stawkę czy żeby osiągać takie wyniki jak ponad 20 lat temu? Na zaplecze, fabrykę albo doświadczenie Hondy raczej nie da się powiedzieć złego słowa w porównaniu do VW. Twierdzisz, że koncern VW ma przewagę doświadczenia w sportach motorowych? Nie wiem na jakiej podstawie? Startów w DTM, WEC, WRC i seriach pod jego patronatem (Audi w sumie startuje jeszcze z modelem R8 w wyścigach GT)? Argument wyssany z palca, bo Honda wcale nie skupiała się w ostatnich latach tylko na motocyklach i WTCC. Honda startuje również w Super GT w Japonii, czyli odpowiedniku DTM, który swoją drogą w najbliższej przyszłości będzie miał takie same regulacje techniczne jak DTM. Poza tym Honda od wielu lat jest również konstruktorem silników i samochodów startujących w Indycar czy wyścigach endurance.
VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
vw 2015-05-11 02:09
VW wsadzi 1.9 tdi na chipie do redbulla i będzie postrach XD
Podobne: VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
Podobne galerie: VW i Audi coraz bardziej łączone z wejściem do F1 jako dostawca silników dla Red Bulla
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi