Formuła 1 » Aktualności F1 » Red Bull chce połączyć siły z VW lub Audi w F1 w roku 2018 albo 2019
Red Bull chce połączyć siły z VW lub Audi w F1 w roku 2018 albo 2019
2015-09-19 - G. Filiks Tagi: Audi, Volkswagen, Renault, Ferrari, Red Bull, Formuła 1, Dietrich Mateschitz, Silniki
Red Bull przekonuje koncern Volkswagena, aby zbudował mu silnik w Formule 1 na sezon 2018 lub 2019, donoszą media.
Byli 4-krotni mistrzowie świata po tegorocznym sezonie przestaną jeździć na 1,6-litrowej hybrydowej jednostce napędowej V6 turbo od Renault i przymierzają się do przejścia na silnik Ferrari. Informacje te potwierdził wczoraj sam właściciel producenta popularnego napoju energetyzującego Dietrich Mateschitz, ujawniając jednocześnie, że Red Bull planuje nawiązać partnerstwo z Ferrari tylko na 2-3 sezony świadom, że w duecie z włoską marką wciąż nie będzie w stanie odzyskać tytułów.
Zapytany o silnik Scuderii, austriacki miliarder odpadł: „To byłoby bardzo akceptowalne rozwiązanie na następne dwa lub trzy lata". Spytany, jak konkurencyjny jego zdaniem stałby się Red Bull na motorze Ferrari, Mateschitz wyjaśniał: „Jeżeli fabryczny zespół Ferrari z Vettelem nie może wygrać, my jako ich klient też nie będziemy w stanie.
„Ale będziemy mogli kwalifikować się do trzech pierwszych rzędów startowych, a z nich zdobywać podia".
Na padoku F1 znów mówi się, że Red Bull może później połączyć siły albo bezpośrednio z VW, albo podległym mu Audi.
Co ciekawe, szef działu sportów motorowych producenta samochodów spod znaku czterech przeplatających się pierścieni Wolfgang Ulrich teraz nie wykluczył wejścia Audi do F1 w roli partnera Red Bulla.„Zobaczymy, co się stanie". - powiedział portalowi Motorsport.com. „O tej historii dyskutuje się od 20 lat. Nie jest nowa".
Później dodał: „Nie ujawniam żadnych szczegółów ani nie udzielam komentarzy. Red Bull to silny zespół".
Według Eddiego Jordana pracującego dla BBC, Red Bull może nawet sprzedać swój team koncernowi Volkswagena i pozostać w niego zaangażowany tylko jako sponsor.Matschitz na razie nie pozostawił żadnych wątpliwości, że Red Bull i jego siostrzana stajnia Toro Rosso będą używać silnika Renault jeszcze tylko przez siedem wyścigów.
„Rozstaniemy się po zakończeniu sezonu za obopólną zgodą". - powiedział. „Nie ma sensu dalej współpracować: nie możemy robić tego dłużej naszym dwóm teamom.„Nie stawiamy sobie za cel zajęcie 5-6 miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Potrzebujemy nowej jednostki".
Jednak Red Bull rezygnując z silnika Renault i nie mając jeszcze zapewnionego nowego motoru, naraził się na ryzyko wypadnięcia z F1.
„To tak, jakbyś pedałował nocą bez światła". - miał ocenić ktoś na padoku.
Byli 4-krotni mistrzowie świata po tegorocznym sezonie przestaną jeździć na 1,6-litrowej hybrydowej jednostce napędowej V6 turbo od Renault i przymierzają się do przejścia na silnik Ferrari. Informacje te potwierdził wczoraj sam właściciel producenta popularnego napoju energetyzującego Dietrich Mateschitz, ujawniając jednocześnie, że Red Bull planuje nawiązać partnerstwo z Ferrari tylko na 2-3 sezony świadom, że w duecie z włoską marką wciąż nie będzie w stanie odzyskać tytułów.
Zapytany o silnik Scuderii, austriacki miliarder odpadł: „To byłoby bardzo akceptowalne rozwiązanie na następne dwa lub trzy lata". Spytany, jak konkurencyjny jego zdaniem stałby się Red Bull na motorze Ferrari, Mateschitz wyjaśniał: „Jeżeli fabryczny zespół Ferrari z Vettelem nie może wygrać, my jako ich klient też nie będziemy w stanie.
„Ale będziemy mogli kwalifikować się do trzech pierwszych rzędów startowych, a z nich zdobywać podia".
Co ciekawe, szef działu sportów motorowych producenta samochodów spod znaku czterech przeplatających się pierścieni Wolfgang Ulrich teraz nie wykluczył wejścia Audi do F1 w roli partnera Red Bulla.„Zobaczymy, co się stanie". - powiedział portalowi Motorsport.com. „O tej historii dyskutuje się od 20 lat. Nie jest nowa".
Później dodał: „Nie ujawniam żadnych szczegółów ani nie udzielam komentarzy. Red Bull to silny zespół".
Według Eddiego Jordana pracującego dla BBC, Red Bull może nawet sprzedać swój team koncernowi Volkswagena i pozostać w niego zaangażowany tylko jako sponsor.Matschitz na razie nie pozostawił żadnych wątpliwości, że Red Bull i jego siostrzana stajnia Toro Rosso będą używać silnika Renault jeszcze tylko przez siedem wyścigów.
„Rozstaniemy się po zakończeniu sezonu za obopólną zgodą". - powiedział. „Nie ma sensu dalej współpracować: nie możemy robić tego dłużej naszym dwóm teamom.„Nie stawiamy sobie za cel zajęcie 5-6 miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Potrzebujemy nowej jednostki".
Jednak Red Bull rezygnując z silnika Renault i nie mając jeszcze zapewnionego nowego motoru, naraził się na ryzyko wypadnięcia z F1.
„To tak, jakbyś pedałował nocą bez światła". - miał ocenić ktoś na padoku.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Red Bull chce połączyć siły z VW lub Audi w F1 w roku 2018 albo 2019
Podobne: Red Bull chce połączyć siły z VW lub Audi w F1 w roku 2018 albo 2019
Liga Typerów - GP Brazylii »
Liga typerów - GP Japonii »
Liga typerów: GP Singapuru »
Ocena FIA nt. różnic w osiągach silników F1 absurdalna dla Marko »
Podobne galerie: Red Bull chce połączyć siły z VW lub Audi w F1 w roku 2018 albo 2019
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć