Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Toyota i inne zespoły nie zdążą przygotować KERS?
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Prezydent Toyota F1 John Howett potwierdził, że niektóre zespoły F1 mogą nie zdążyć z przygotowaniem systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) na pierwszy wyścig przyszłego sezonu.
KERS umożliwi odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania, która z kolei po naciśnięciu specjalnego przycisku będzie przekazywana poprzez silnik elektryczny na koła. Jednak jeszcze zanim zespoły zaczęły poważnie testować KERS doszło do dwóch wypadków - w fabryce Red Bulla wybuchł niegroźny pożar, a przedwczoraj jeden z mechaników BMW Sauber został porażony prądem tuż po rozpoczęciu testu na torze Jerez.
Howett zdradził, że większość zespołów ma poważne problemy z przygotowaniem nowego systemu, co może oznaczać, że podczas Grand Prix Australii KERS będzie obecny tylko w niektórych bolidach.
„To dla wszystkich ogromne wyzwanie”, powiedział Howett Autosportowi. „Wszyscy walczymy, aby przygotować dobry i bezpieczny KERS, ale czas pokaże, czy komuś się uda.”
„Czytając pomiędzy wierszami można się domyślić, że wszystkie zespoły mają poważne problemy.”
	
	
	
	
						
Howett wierzy, że większość obecnych problemów z pewnością zostanie rozwiązana, ale wyraził obawy czy nowy system będzie wystarczająco bezpieczny.
„Przy takich akumulatorach i napięciach czekają nas specjalne szkolenia. Gdy ekipa ratunkowa dotrze na miejsce wypadku, musi dokładnie wiedzieć, co robić”, dodał.
„Jest wiele kwestii, które muszą zostać rozwiązane, jednak z ręką na sercu nie jestem w stanie powiedzieć wam, czy przed pierwszym wyścigiem sezonu uda nam się doprowadzić je do satysfakcjonującego poziomu.”
„Pracujemy pełną parą, testujemy różne alternatywne akumulatory, ale wątpię, czy uda nam się wdrożyć nowe rozwiązanie przed przyszłym sezonem.”
Szef zespołu Hondy Ross Brawn również wyraził swoje obawy, czy jego zespół zdoła przygotować KERS mimo, że właśnie Honda już od dłuższego czasu całkowicie koncentruje się na przygotowaniach do przyszłego sezonu.
„Wciąż sam nie jestem pewny”, powiedział. „Zobaczymy, ile czasu zyskamy dzięki KERS na torze - wciąż nie zdołaliśmy tego sprawdzić. Planujemy rozpocząć sezon z KERS, ale czas pokaże, czy nam się uda.”
„Wciąż jest zbyt wcześnie, aby cokolwiek powiedzieć, ale nowy bolid zaprojektowany jest tak, aby nowy system pewnego dnia mógł być zainstalowany.”
Brawn przyznał również, że przynajmniej obecnie korzyści płynące z użycia KERS są bardzo niewielkie.
„KERS da nam dodatkową moc, ale trzeba go odpowiednio upakować w bolidzie”, tłumaczył. „Przynajmniej na razie zyski są wręcz pomijalne, ale jestem pewny, że nie zdołaliśmy jeszcze wydobyć z naszego KERS pełnego potencjału, który w nim drzemie.”
„Nikt z nas nie zdołał jeszcze sprawdzić systemu na torze. Jedno jest jednak pewne - FIA chce zwiększać znaczenie KERS, więc na pewno w przyszłości zyski będą większe.”
					
KERS umożliwi odzyskiwanie energii wytwarzanej podczas hamowania, która z kolei po naciśnięciu specjalnego przycisku będzie przekazywana poprzez silnik elektryczny na koła. Jednak jeszcze zanim zespoły zaczęły poważnie testować KERS doszło do dwóch wypadków - w fabryce Red Bulla wybuchł niegroźny pożar, a przedwczoraj jeden z mechaników BMW Sauber został porażony prądem tuż po rozpoczęciu testu na torze Jerez.
Howett zdradził, że większość zespołów ma poważne problemy z przygotowaniem nowego systemu, co może oznaczać, że podczas Grand Prix Australii KERS będzie obecny tylko w niektórych bolidach.
„To dla wszystkich ogromne wyzwanie”, powiedział Howett Autosportowi. „Wszyscy walczymy, aby przygotować dobry i bezpieczny KERS, ale czas pokaże, czy komuś się uda.”
„Czytając pomiędzy wierszami można się domyślić, że wszystkie zespoły mają poważne problemy.”
„Przy takich akumulatorach i napięciach czekają nas specjalne szkolenia. Gdy ekipa ratunkowa dotrze na miejsce wypadku, musi dokładnie wiedzieć, co robić”, dodał.
„Jest wiele kwestii, które muszą zostać rozwiązane, jednak z ręką na sercu nie jestem w stanie powiedzieć wam, czy przed pierwszym wyścigiem sezonu uda nam się doprowadzić je do satysfakcjonującego poziomu.”
„Pracujemy pełną parą, testujemy różne alternatywne akumulatory, ale wątpię, czy uda nam się wdrożyć nowe rozwiązanie przed przyszłym sezonem.”
Szef zespołu Hondy Ross Brawn również wyraził swoje obawy, czy jego zespół zdoła przygotować KERS mimo, że właśnie Honda już od dłuższego czasu całkowicie koncentruje się na przygotowaniach do przyszłego sezonu.
„Wciąż sam nie jestem pewny”, powiedział. „Zobaczymy, ile czasu zyskamy dzięki KERS na torze - wciąż nie zdołaliśmy tego sprawdzić. Planujemy rozpocząć sezon z KERS, ale czas pokaże, czy nam się uda.”
„Wciąż jest zbyt wcześnie, aby cokolwiek powiedzieć, ale nowy bolid zaprojektowany jest tak, aby nowy system pewnego dnia mógł być zainstalowany.”
Brawn przyznał również, że przynajmniej obecnie korzyści płynące z użycia KERS są bardzo niewielkie.
„KERS da nam dodatkową moc, ale trzeba go odpowiednio upakować w bolidzie”, tłumaczył. „Przynajmniej na razie zyski są wręcz pomijalne, ale jestem pewny, że nie zdołaliśmy jeszcze wydobyć z naszego KERS pełnego potencjału, który w nim drzemie.”
„Nikt z nas nie zdołał jeszcze sprawdzić systemu na torze. Jedno jest jednak pewne - FIA chce zwiększać znaczenie KERS, więc na pewno w przyszłości zyski będą większe.”
źródło: Autosport
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Toyota i inne zespoły nie zdążą przygotować KERS?
Podobne: Toyota i inne zespoły nie zdążą przygotować KERS?
				 Liga Typerów - GP Brazylii »
Liga Typerów - GP Brazylii »
					
					 Liga typerów - GP Japonii »
Liga typerów - GP Japonii »
					
					 Liga typerów: GP Singapuru »
Liga typerów: GP Singapuru »
					
					 Toyota: Brak KERS da nam przewagę »
Toyota: Brak KERS da nam przewagę »
					
				Podobne galerie: Toyota i inne zespoły nie zdążą przygotować KERS?
				 GP Abu Zabi - Yas Marina - Wyścig »
GP Abu Zabi - Yas Marina - Wyścig »
					
					 GP Abu Zabi - Yas Marina - Sobotni trening i kwalifikacje »
GP Abu Zabi - Yas Marina - Sobotni trening i kwalifikacje »
					
					 GP Abu Zabi - Yas Marina - Piątkowe treningi »
GP Abu Zabi - Yas Marina - Piątkowe treningi »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Toyota
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć
 John Howett przede wszystkim obawia się o bezpieczeństwo
John Howett przede wszystkim obawia się o bezpieczeństwo 
						
						 
						
						 Tapety Toyota
						
						Tapety Toyota  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Vespa
Tapety Vespa  Grand Prix Węgier - Hungaroring - Pitbabes
Grand Prix Węgier - Hungaroring - Pitbabes  Ram 3500 HD Laramie Mega Cab model 2011
Ram 3500 HD Laramie Mega Cab model 2011  
 
			
 
 
			