Formuła 1 » Aktualności F1 » Tor w Baku niewygodny dla ustawiania bolidu

Tor w Baku niewygodny dla ustawiania bolidu
2016-06-16 - G. Filiks Tagi: Azerbejdżan, Formuła 1, Europa, Bolid F1, Baku
Zespoły i kierowcy Formuły 1 są ciekawi ustawień poszczególnych bolidów na nowym torze w Baku przyznając, że niełatwo zestroić pod niego samochód.
Pętla w stolicy Azerbejdżanu ma odcinek ciągłej jazdy z maksymalnie otwartą przepustnicą o długości aż około 2,2 kilometra i została okrzyknięta najszybszym torem ulicznym na świecie, ale na jej okrążeniu znajduje się też wąska, kręta sekcja przy murach Starego Miasta, przypominająca trasę w Monako, najwolniejszą w całym kalendarzu F1. Według Roba Smedleya - jednego z głównych inżynierów Williamsa - podczas GP Europy bolidy mogą znacząco różnić się od siebie ustawieniami.
„Zapowiada się spore wyzwanie dla załóg inżynierów, ponieważ samochodowi potrzebna jest ogromna prędkość na prostej, (...) jednocześnie miejscami tor zamienia się w pętlę w stylu Monako". - mówił Brytyjczyk.
„(...) Zobaczymy różne wybory teamów zarówno na kwalifikacje, jak i wyścig". Szef Red Bulla - Christian Horner powiedział: „»Prosta« jest dwa razy dłuższa od najdłuższej prostej w Montrealu. Jest kolosalna".
„Będzie fascynująco zobaczyć, jakie ustawienia obiorą ludzie".
„Stawiam, że długość prostej popchnie większość w stronę mniejszego docisku".
Nico Hulkenberg z Force India komentował: „Tor na mapce wydaje się szybki, zwłaszcza jak na pętlę uliczną".
„Jest potężna prosta z paroma łukami pokonywanymi pełną prędkością i trochę bardziej krętych odcinków, które wymuszą kompromis w ustawieniach auta".
Pętla w stolicy Azerbejdżanu ma odcinek ciągłej jazdy z maksymalnie otwartą przepustnicą o długości aż około 2,2 kilometra i została okrzyknięta najszybszym torem ulicznym na świecie, ale na jej okrążeniu znajduje się też wąska, kręta sekcja przy murach Starego Miasta, przypominająca trasę w Monako, najwolniejszą w całym kalendarzu F1. Według Roba Smedleya - jednego z głównych inżynierów Williamsa - podczas GP Europy bolidy mogą znacząco różnić się od siebie ustawieniami.
„Zapowiada się spore wyzwanie dla załóg inżynierów, ponieważ samochodowi potrzebna jest ogromna prędkość na prostej, (...) jednocześnie miejscami tor zamienia się w pętlę w stylu Monako". - mówił Brytyjczyk.
„(...) Zobaczymy różne wybory teamów zarówno na kwalifikacje, jak i wyścig". Szef Red Bulla - Christian Horner powiedział: „»Prosta« jest dwa razy dłuższa od najdłuższej prostej w Montrealu. Jest kolosalna".
„Będzie fascynująco zobaczyć, jakie ustawienia obiorą ludzie".
„Stawiam, że długość prostej popchnie większość w stronę mniejszego docisku".
„Jest potężna prosta z paroma łukami pokonywanymi pełną prędkością i trochę bardziej krętych odcinków, które wymuszą kompromis w ustawieniach auta".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Tor w Baku niewygodny dla ustawiania bolidu
Podobne: Tor w Baku niewygodny dla ustawiania bolidu




Podobne galerie: Tor w Baku niewygodny dla ustawiania bolidu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć