Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
Mario Theissen

Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne

2009-05-24 - W. Guziuk     Tagi: Kubica, BMW Sauber, Monte Carlo, Heidfeld, Mario Theissen

Według Mario Theissena, dyrektora sportów motorowych BMW Sauber, osiągi drużyny spadły poniżej oczekiwań podczas wyścigu w Monako.

Nick Heidfeld zdołał zdobyć jedynie 11 pozycję, podczas gdy Robert Kubica musiał zakończyć wyścig przed czasem z powodu awarii systemu hamulcowego.

Już po kwalifikacjach, podczas których kierowcom BMW nie udało się przejśc nawet do Q2, Mario Theissen stwierdził, że ulepszenia bolidu są potrzebne i to szybko.

''Lepszy rezultat był dziś niemożliwy. Bolidy nie były w żaden sposób konkurencyjne, czego wynikiem jest brak punktów.'' - powiedział Theissen.

''Musimy znacznie podwyższyć tempo rozwoju, jeśli chcemy sprostać własnym oczekiwaniom.'' - dodał.

Nick Heidfeld narzekał, że jego tempo znacznie ucierpiało po zmianie opon na wykonane z super miękkiej mieszanki podczas jego jedynego postoju w boksie. Przed zmianą oscylował blisko pierwszej dziesiątki.

''Zespół obrał strategię jednego postoju, i po zmianie opon poczułem wyraźny spadek osiągów bolidu. Daliśmy dziś z siebie wszystko, ale byliśmy po prostu za wolni.'' - powiedział Niemiec

 




źródło: autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
24

Komentarze do:

Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne

Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
bartek885 2009-05-24 20:26
czemu robert zjechał za pierwszym razem do boksów ?
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
bobo 2009-05-24 20:44
Niesamowite!!!! Co Pan powie Panie Theissen!!!! :///
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
rzc666 2009-05-24 21:18
Szkoda gadać z takimi ludźmi jak Niemcy. To jest totalne dno
KorekPL
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
KorekPL 2009-05-24 21:25
Kubica zachowuje spokuj i opanowanie. Wie ze w tym sezonie nic nieosiągnie a walką nawed o 8 miejsce itak niebedzie zainteresowany wiec narazie niema co liczyc na podium czy pierwsza 6!!!
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
tophie 2009-05-24 21:41
Wyglądało tak, jakby ktoś mu "przeorał" oponę na pierwszym okrążeniu. Mimo fatalnej formy BMW Kubica wycisnął z tej maszyny maksimum. Bardzo szybko zniwelował stratę spowodowaną tym pitstopem i zbliżył się do zawodników Toyoty. Marna to jednak pociecha, bo Toyota w tym wyścigu prezentowała zaskakująco niski poziom. W Turcji BMW musi przedstawić całkowicie przebudowany bolid, jeśli myśli zdobyć tam jakieś punkty.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
lysy1971 2009-05-24 22:01
Jezus Maria ! O kłopotach z balansem bolidu Kubica mówi już 3 sezon!!! Niemcy nie potrafią zestroić zawieszenia ??? O co chodzi czyżby bolid był skonstruowany niesymetrycznie ??? Bo inaczej nie mogę sobie wyobrazić powodów ciągłych kłopotów z balansem !!! Ile prób trzeba wykonać by to zrobić !!! Mają ponoć w Hinwil najlepszy superkomputer ze wszystkich stajni ! Na razie moim spostrzeżeniem dać sobie spokój z KERS bo obciąża masą 30 kg przez całe okrążenie a daje mocy tylko 60 KM na 6 sek. a Kubica potrafi się obronić bez KERS i przeprojektować spód bolidu
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
beeper 2009-05-24 22:27
Mario, co ty mówisz, nie ma sie co spieszyć, przecież jest zajebiście.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
doktur_mastach 2009-05-24 22:30
chyba ciekawsze juz jest dla mnie losowanie LOTTO niz wyscig F1 .... oczywiscie przesadzam, ale Team BMW w moich oczach wyglada teraz (bo wczesniej ze soba walczylem) jak kilku ludzi korzy przypadkiem zostali zatrudnieni do prowadzenia zespolu. Chcial bym napisac tu bardzi wiele brzydkich slow na ich temat ... ale chyba sie opanuje ! Bardzo nie lubie tego ze w pilce po jednym przegranym meczu wiesza sie psa na selekcjonerze ... i ze czesto sie go zmienia... ale chyba pasilo by mi to w przypadku BMW ... mogli by zmienic doktorka ... bo on chyba ma doktorat ale z zagospodarowania terenu pustynnego w fazie deszczowej.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
big_boy 2009-05-24 22:32
wg, mnie Theissen od przyszlego sezonu F1 bedzie ogladal ze sofy w swoim domu - to samo sie tyczy W. Rampf. P. Sauber powinien bardziej wlaczyc sie w prace zespolu. co sie tyczy chasis to jego wiedza b. sie przydala.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
karol56 2009-05-24 22:38
Niestety: walnąłem się. Obstawiałem miejsca 16-17 dla kierowców BMW. Ale bilans wypadł niemal identycznie. W Turcji obstawiam miejsca 19-20. Kubica moim zdaniem, to bardzo uzdolniony kierowca. Zaczyna jednak tracić systematycznie w moich oczach. On legitymuje swoim nazwiskiem to barachło pt. BMW. Spodziewałem się po tej firmie problemów, ale to co teraz wyprawiają, to po prostu farsa. Do tego te gadżety z logo BMW w studiu telewizyjnym. Przecież wstyd z czymś takim, lub w czymś takim się pokazać!
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
slakoz 2009-05-24 22:38
Nie tyle ulepszenia, co całkowicie nowy bolid. Trzymam kciuki za Turcję - wyścig ostatniej szansy dla BMW.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
sympatykf1 2009-05-24 22:49
Może się ktoś ze mną zgodzić albo nie, ale mam dosyć krytykowania BMW, po prostu zaczyna mi być ich szkoda. Może mnie ktoś teraz skrytykować ale sądzę, że oni mają poważne problemy i zamiast obrabiać im dupę to zastanówmy się dlaczego? W tamtym sezonie chodziły plotki i domysły o sabotażu a w tym? I Nickowi nie idzie i Kubkowi. Niemcy Niemcami ale chodzą pogłoski, że Robka chcą zostawić a Nicka wyj...ć za wyniki w zastępstwo ponoć chcą pięknego Nicosia, więc prawdopodobnie nic nie robią pod Heidfelda. W tym sezonie wyraźnie im nie idzie mimo zjeb...o poprzedniego sezonu, myśleli że idą w dobrym kierunku ale się pomylili i jest klapa. Moim zdaniem zamiast napier....ć na nich to zacznijmy im współczuć. Jak by nie było topią w ten sport też potężne pieniądze i nie robią tego po to aby przegrywać. Każdy wielki zespół miał w swoim życiorysie takie zapaści bo i SF i Mac i Renault, ale każdy z nich się podniósł więc miejmy nadzieję że i BMW się podniesie i to w najbliższych wyścigach. PS. Co będzie wtedy gdy w następnym wyścigu Kubek zdobędzie punkty" ooo wielki krok na przód"? i " dalej BMW"?
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
Pioykowsky 2009-05-24 22:57
sympatykf1 - o dziwo.....muszę się z Tobą zgodzić. Fakt faktem, uważam że w dużej mierze są sami sobie winni, a jak zobaczyłem tytuł newsa to pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy brzmiała "no co Ty k(...)a nie powiesz facet", to jakby się tak lepiej zastanowić: przecież im też chodzi o jak najlepsze wyniki.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
szurmen 2009-05-24 23:34
sympatykf1 - "Robka chcą zostawić a Nicka wyj...ć za wyniki "// Co Ty piszesz? Póki co, to Nick ma o wiele lepsze wyniki od Roberta. Niestety...
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
sympatykf1 2009-05-25 00:00
@szurmen: Ostatni sezon Heidfelda w BMW? Niemieckie media donoszą, że Mario Theissen jest niezadowolony z formy Nicka Heidfelda i po obecnym sezonie zrezygnuje z jego usług. Robert Kubica może spać spokojnie. GP Monaco będzie dla Nicka Heidfelda 156. startem w karierze. Kierowca BMW Sauber wciąż nie wygrał jeszcze wyścigu w Formule 1 i według największego niemieckiego dziennika "Bild" szanse na triumf w Monaco są równie duże, co na opady śniegu nad morzem Śródziemnym w ten weekend. "Bild" sugeruje, że sezon 2009 będzie dla Heidfelda ostatnim w barwach BMW! Niemiecki dziennik donosi, że zespół BMW Sauber zamierza zrezygnować z jego usług, które kosztują team 7 milionów euro rocznie. Jednocześnie pozycja w zespole Roberta Kubicy wydaje się być pewna. Według niemieckich dziennikarzy Kubica jest uważany przez zespół za kierowcę zdecydowanie szybszego od Heidfelda. Największy niemiecki dziennik przedstawił też ciekawą statystykę. Wyliczono, że Heidfeld w sezonie 2009 jest najczęściej wyprzedzanym kierowcą w stawce. W pięciu wyścigach Niemiec stracił pozycję na rzecz rywali aż czternastokrotnie. Cały zespół nie jest zadowolony z tego, co dzieje sięw tym sezonie. Naturalnie ja również nie jestem - przyznał Heidfeld, który w czterech wyścigach sezonu 2009 zdobył sześć punktów.. Nick jest w pułapce. Jego kontrakt wygasa i powinien z całych sił walczyć o jak najlepsze wyniki. Ale mając do dyspozycji taki bolid, nie jest w stanie tego zrobić. Bolid BMW w tym roku jest po prostu za słaby - stwierdził były Mistrz Świata F1, Niki Lauda. źródło: kubica-robert.net - Centrum Kubica F1
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
karol56 2009-05-25 08:24
@sympatykf1. Współczucie dla BMW - może i tak. Faktem jest, że prawie wszystkie najlepsze zespoły miały zapaści. Jednak widać było ciężką pracę ludzi z tych teamów. Były wysyłane sygnały w poszczególnych wyścigach w postaci zdobywanych punktów, że wprowadza się zmiany, ulepszenia. Niestety, w BMW tylko się gada, a zmiany jeśli następują, to idą w zdecydowanie jeszcze gorszą stronę. I jak tu ich wspierać komentarzami i opiniami?
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
Obeebok 2009-05-25 09:45
sympatyk, to co piszę Bild, to można sobie poczytać dla śmiechu. Tak jakbyś cytował Fakt jako wiarygodne źródło informacji.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
outlaw 2009-05-25 10:08
Współczuć BMW? A co to jest, zebranie kółka różańcowego? Współczuć to ja mogę Kubicy, że się musi kisić w tym zespole geniuszy, którzy nie słuchają swojego kierowcy, oraz że musi jeździć szrotem, którego nikt nie umie dobrze poustawiać. Żałować można poprzedniego sezonu, ale nie głąbów, którzy zdecydowali o jego odpuszczeniu. Zabrali chłopakowi nawet to trzecie miejsce w generalce, tak mu podziękowali za wywalczenie pierwszego pole i zwycięstwa w historii teamu. Kubica senior w studio tv powiedział jedną ważną rzecz: BMW to zespół korporacyjny. W korporacjach rządzą procedury, a ludzie są tylko trybikami. Dlatego to nie jest zespół dla Roberta.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
bobo 2009-05-25 10:38
@outlaw - popieram!
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
bobo 2009-05-25 10:40
dodam tylko ze jeszcze smiac mi cie chcialo jak puscili vettela zostawiajac heidfelda, ktory bardziej pasuje do ich filozofii poniewaz reprezentuje typowa niemiecka "solidnosc" hehehe
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
Skoczek120 2009-05-25 14:57
No Panie Theissen zmiany w samochodzie są potrzebne już od bardzo dawna. Ten sezon raczej jest już stracony, ale liczę, że poprawią samochód i osiągną kilka dobrych wyników, pod koniec roku. A w 2010 niechybiona walka o tytuł! Zgadzam się z @outlawem - to zespół typowo korporacyjny. Do takich teamów można też zaliczyć Toyotę i kiedyś Hondę. Praktycznie żadnej pasji, tylko korzyści finansowe i rynkowe.
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
sunsets 2009-05-25 23:39
Nie wiem szczerze mówiąc na co liczyło BMW z taką konstrukcją bolidu. Toporne toto. Ani to ustawić...ani ulepszyć. Owszem Monaco jest wyjątkowe. Tu liczy się konstrukcja podwozia, przyczepność przy szybkim pokonywaniu tarek i docisk. Każdy tor weryfikuje budowę tego czegoś...Panowie z BMW stworzyli coś co nie tyle jest nieawaryjne (bo jest) ile wolne jak muł. Nawet takie Force India walczyło o punkty. Siadły hamulce....Nickusiowi poluzował sie fotel ;-) Nic tylko Robertowi sie teraz poluzuje. Strach pomyśleć co będzie dalej...Współczuje Robertowi, naprawde. On sie marnuje w zespole gdzie zebrało sie paru laików którzy nie wiedzą co to jest ściganie sie w F1. Ale to jest kara za ignorancje i buńczuczne zapowiedzi szefostwa. Przykre....
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
sympatykf1 2009-05-25 23:40
ok. wszyscy macie rację, ja nie bronię BMW i Mario, chodzi mi o to, że możemy rzygać na ten zespół a szczególnie za to co zrobił w 2008 ale nie widzę sensu najeżdżania na nich przez najbliższe jeszcze ileś miesięcy albo i lat bo teraz trwa nowy sezon a w tym nie idzie im w ogóle, może i to nie jest zespół dla Robka, ale puki co to on tam jeszcze jeździ i to właśnie martwi. Tak naprawdę to nikt z nas nie wie gdzie tkwi przyczyna ich niepowodzeń i możemy się tylko domyślać i spekulować. Co do Heitfelda to w każdej plotce jest jakaś prawda, gościowi w tym roku kończy się kontrakt no i jego wiek daje trochę do myślenia tym bardziej że nie ma specjalnych osiągnięć w tym sporcie. Co do Vettela to BMW zrobiło z nim to samo co Renault z Kubicą.
rogerus72
Theissen: ulepszenia pilnie potrzebne
rogerus72 2009-05-26 18:02
niemożliwe - doktorek przejrzał na oczy? to każdy ślepy ujrzał już w zeszłym sezonie... mimo, że podobno ślepy gó..o widzi, hehe (pusty rechot) co on? z choinki właśnie się urwał? zobaczymy co dalej z tej gadaniny doktorka wyniknie... mam jeszcze nadzieję, że BMW wróci do gry, choć jest to nikła nadzieja. fakt, koledzy, że nie ma co za bardzo psioczyć na BMW - inne teamy z czoła stawki teraz też nie błyszczą - są zupełnie nowe dominujące zespoły, co nie oznacza stawiania krzyżyka na BMW, SF, czy też McLarenie... mam tylko pewne podejrzenia, że BMW nie wiedząc, co mają zrobić - znów zaczynają testować na Kubku... oby moje odczucia były bzdurne ;-)