Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Testy - Paul Ricard - dzień 1: Hamilton przed Raikkonenem i Kubicą
Lewis Hamilton był najszybszy podczas pierwszego dnia testów na Paul Ricard

Testy - Paul Ricard - dzień 1: Hamilton przed Raikkonenem i Kubicą

2008-05-14 - W. Nogalski     Tagi: Kubica, Raikkonen, Hamilton, Wyniki, Paul Ricard, Testy F1
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego dnia testów na francuskim torze Paul Ricard.

Podczas trzech dni testów wszystkie zespoły będą przygotowywać się do zbliżających się Grand Prix Monako i Kanady.

Hamilton jako jedyny kierowca uzyskał czas poniżej 66 sekund pomimo, że pokonał dziś najmniej okrążeń z dziesięciu jeżdżących po torze kierowców. Zespoły w ramach przygotowań do wyścigu w Monako używały dziś krętego wariantu 2D SC i zaprezentowały kilka ciekawych rozwiązań aerodynamicznych.

Kimi Raikkonen uzyskał drugi czas dnia, jednak był aż 0.4 sekundy wolniejszy od Hamiltona. Ferrari przez cały dzień używało konwencjonalnego nosa i dopiero na ostatni przejazd wyposażyło bolid Raikkonena w nowy „dziurawy” nos, który ponownie ma być użyty na ulicach Monte Carlo.

Robert Kubica po 124 okrążeniach był trzeci, Mark Webber w Red Bullu uzyskał czwarty czas.

Robert testował dziś kilka nowych rozwiązań aerodynamicznych, mechanicznych i elektronicznych, dzięki którym bolid BMW Sauber F1.08 powinien lepiej spisywać się na krętych uliczkach Monte Carlo.
Sebastian Vettel po raz pierwszy miał dziś okazję sprawdzić nowy bolid Toro Rosso - STR3 - który ma zadebiutować już za niecałe dwa tygodnie w Monako.

Vettel już pierwszego dnia uzyskiwał bardzo obiecujące czasy i ostatecznie był niespełna 0.2 sekundy szybszy od najbardziej pracowitego dziś Nico Rosberga.

Alexander Wurz powrócił dziś za kierownicę bolidu F1 po tym jak w weekend wziął udział w 1000-kilometrowym wyścigu na torze Spa. Austriak sprawdził kilka nowych komponentów w tym nową wersję kontrowersyjnych „dumbo wings.”

Również Toyota przywiozła na Paul Ricard sporo nowych części, w tym nowe tylne skrzydło, które po raz pierwszy zostało przetestowane przez Timo Glocka. Niemiec uzyskał jednak dopiero ósmy czas.

Tonio Liuzzi po kilku tygodniach przerwy powrócił za kierownicę bolidu Force India F1 i uzyskał dziewiąty wynik. Luca di Grassi w Renault był dziś najwolniejszy.

Dzisiejsza sesja została przerwana dwukrotnie - przez Vettela i di Grassiego. Warto jednak zauważyć, że również Hamilton, Kubica i Glock zatrzymali się na torze, jednak już w alejce serwisowej.
Test - Paul Ricard 14.05.2008

KierowcaZespółCzasIlość okrązeń
1.HamiltonMcLaren-Mercedes1:05.60084
2.RaikkonenFerrari1:06.089103
3.KubicaBMW-Sauber1:06.177124
4.WebberRed Bull-Renault1:06.34893
5.VettelToro Rosso-Ferrari1:06.37291
6.RosbergWilliams-Toyota1:06.571154
7.WurzHonda1:06.681131
8.GlockToyota1:06.93593
9.LiuzziForce India-Ferrari1:07.346106
10.di GrassiRenault1:07.430146



źródło: Autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Testy - Paul Ricard - dzień 1: Hamilton przed Raikkonenem i Kubicą

Testy - Paul Ricard - dzień 1: Hamilton przed Raikkonenem i Kubicą
darek-s 2008-05-14 21:35
Ciekwe co jurto Robert pokaże mam nadzieje że wygra i pokaże że są szybsi od Mclarena bo 0,5 to trochę za dużo ale to tylko testy
plastic
Testy - Paul Ricard - dzień 1: Hamilton przed Raikkonenem i Kubicą
plastic 2008-05-15 01:07
darek-s, ciekawi mnie bardzo jak mozna 'wygrac' testy. mozna najwyzej uzyskac najlepszy czas jednego okrazenia (sposrod 124 w przypadku Roberta), ale tego moze dokonac nawet FIF1 na oparach. Czasy nic nie znacza, MCL nie odjechal Ferreri na pol sekundy ani FIF1 nie wyprzedzilo Renaulta, jakby to wynikalo z tabeli. Pozdrawiam
Testy - Paul Ricard - dzień 1: Hamilton przed Raikkonenem i Kubicą
Emil_RS4 2008-05-15 06:51
Dzieci neostrady wciaz grasuja ;-)
Testy - Paul Ricard - dzień 1: Hamilton przed Raikkonenem i Kubicą
tomjerr 2008-05-15 13:28
Te testy tak naprawde nic nie znaczą, po pierwsze ktoś mogł jeżdzic bolidem zatankowanym po sam korek a ktoś z kropelką w baku, po drugie wszystkie zespoly sprawdzali tylko ustawienia, a po trzecie nie bylo wszystkich kierowców.