Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Za nami pierwsza tura testów Formuły 1 przed sezonem 2013, zorganizowana na hiszpańskim torze Jerez. Przez cztery dni zespoły poznawały swoje nowe bolidy, przygotowując je do tegorocznych zmagań. Zobaczcie statystyki z przeprowadzonych jazd od dostarczającej królowej sportów motorowych opony firmy Pirelli.
						TESTY W PUNKTACH:
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe. Ekipy skupiły się na pracy z różnymi mieszankami, aby zyskać wstępne dane na temat współpracy ich samochodów z nową, celowo szybko zużywającą się generacją ogumienia Pirelli - zarówno na świeżych, jak i używanych oponach. Pirelli przywiozło łącznie po 35 kompletów na samochód (20 wybranych przez Pirelli. 15 przez każdy zespół). • Temperatura powietrza i nawierzchni pozostawała na niskim poziomie, w okolicach 15 stopni Celsjusza przez większość dni - co wiązało się z dużym ryzykiem występowania granulkowania. To zjawisko pojawia się w sytuacji, w której nierozgrzana opona ślizga się po nawierzchni i tarcie powoduje ścieranie wierzchniej warstwy gumy na kształt fal lub ziarenek. Do granulkowania dochodziło przede wszystkim w chłodnych, porannych warunkach - w niektóre dni było zaledwie 5 stopni - a szorstka nawierzchnia dodatkowo je potęgowała.
	
	
	
	
						• Ponieważ warunki oraz układ pętli w Jerez nie są typowe dla żadnego innego toru, różnice czasowe pomiędzy mieszankami nie są całkowicie reprezentatywne dla reszty sezonu.
WIĘCEJ FAKTÓW Z TESTÓW:
• Najwięcej okrążeń w Jerez: Gutierrez (252 okr.); di Resta (240 okr.); Massa (227 okr.).• Niektóre zespoły były w stanie przejechać do 700 kilometrów dziennie: ekwiwalent ponad dwóch wyścigów.
• Na oponach przejściowych i deszczowych nie przejechano ani jednego pomiarowego okrążenia, bo warunki cały czas pozostawały suche.
• Poza pracą nad samochodami i oponami, zespoły ćwiczyły także pit stopy.• Po raz pierwszy zastosowano pomarańczowe oznaczenie twardej mieszanki, które zastąpiło stosowany w zeszłym roku srebrny kolor.
• Techniczny układ pętli w Jerez, z wolnymi zakrętami, bardzo mocno obciąża opony pod kątem trakcji: zwłaszcza tylne.
• Szorstkość nawierzchni w Jerez jest spowodowana niskim poziomem lepiszcza, przez co powierzchnia jest dość porowata.TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona do Jerez: 385 kompletów, czyli 1540 opon:
◦ w tym supermiękkich: 7 kompletów
◦ w tym miękkich: 49 kompletów
◦ w tym pośrednich: 157 kompletów
◦ w tym twardych: 95 kompletów
◦ w tym przejściowych: 42 komplety
◦ w tym deszczowych: 35 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 251
◦ w tym supermiękkich: 3 komplety
◦ w tym miękkich: 33 komplety
◦ w tym pośrednich: 137 kompletów
◦ w tym twardych: 74 komplety
◦ w tym przejściowych: 3 komplety
◦ w tym deszczowych: 1 komplet• Najdłuższe przejazdy:
- 20 okrążeń na twardej mieszance
- 24 okrążenia na pośredniej mieszance
- 12 okrążeń na miękkiej mieszance
- 8 okrążeń na supermiękkiej mieszance
- 3 okrążenia na oponach przejściowych
- 1 okrążenie na oponach deszczowych
• Najwyższa / najniższa temperatura powietrza: 3°C (3. dzień) / 22°C (1. dzień)
• Najwyższa / najniższa temperatura nawierzchni: 5°C (3. dzień) / 28°C (1. dzień)CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Jenson Button (McLaren) 1:18,861 twarde nowe
2. Mark Webber (Red Bull) 1:19,709 pośrednie nowe
3. Romain Grosjean (Lotus) 1:19,796 twarde nowe
Dzień 2
1. Romain Grosjean (Lotus) 1:18,218 miękkie nowe
2. Paul di Resta (Force India) 1:19,003 miękkie nowe
3. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) 1:19,134 pośrednie noweDzień 3
1. Felipe Massa (Ferrari) 1:17,879 miękkie nowe
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:18,766 pośrednie nowe
3. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:19,052 pośrednie nowe
Dzień 4
1. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:18,148 miękkie nowe
2. Jules Bianchi (Force India) 1:18,175 miękkie nowe
3. Sebastian Vettel( Red Bull) 1:18,565 twarde nowe
					
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe. Ekipy skupiły się na pracy z różnymi mieszankami, aby zyskać wstępne dane na temat współpracy ich samochodów z nową, celowo szybko zużywającą się generacją ogumienia Pirelli - zarówno na świeżych, jak i używanych oponach. Pirelli przywiozło łącznie po 35 kompletów na samochód (20 wybranych przez Pirelli. 15 przez każdy zespół). • Temperatura powietrza i nawierzchni pozostawała na niskim poziomie, w okolicach 15 stopni Celsjusza przez większość dni - co wiązało się z dużym ryzykiem występowania granulkowania. To zjawisko pojawia się w sytuacji, w której nierozgrzana opona ślizga się po nawierzchni i tarcie powoduje ścieranie wierzchniej warstwy gumy na kształt fal lub ziarenek. Do granulkowania dochodziło przede wszystkim w chłodnych, porannych warunkach - w niektóre dni było zaledwie 5 stopni - a szorstka nawierzchnia dodatkowo je potęgowała.
WIĘCEJ FAKTÓW Z TESTÓW:
• Najwięcej okrążeń w Jerez: Gutierrez (252 okr.); di Resta (240 okr.); Massa (227 okr.).• Niektóre zespoły były w stanie przejechać do 700 kilometrów dziennie: ekwiwalent ponad dwóch wyścigów.
• Na oponach przejściowych i deszczowych nie przejechano ani jednego pomiarowego okrążenia, bo warunki cały czas pozostawały suche.
• Poza pracą nad samochodami i oponami, zespoły ćwiczyły także pit stopy.• Po raz pierwszy zastosowano pomarańczowe oznaczenie twardej mieszanki, które zastąpiło stosowany w zeszłym roku srebrny kolor.
• Techniczny układ pętli w Jerez, z wolnymi zakrętami, bardzo mocno obciąża opony pod kątem trakcji: zwłaszcza tylne.
• Szorstkość nawierzchni w Jerez jest spowodowana niskim poziomem lepiszcza, przez co powierzchnia jest dość porowata.TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona do Jerez: 385 kompletów, czyli 1540 opon:
◦ w tym supermiękkich: 7 kompletów
◦ w tym miękkich: 49 kompletów
◦ w tym pośrednich: 157 kompletów
◦ w tym twardych: 95 kompletów
◦ w tym przejściowych: 42 komplety
◦ w tym deszczowych: 35 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 251
◦ w tym supermiękkich: 3 komplety
◦ w tym miękkich: 33 komplety
◦ w tym pośrednich: 137 kompletów
◦ w tym twardych: 74 komplety
◦ w tym przejściowych: 3 komplety
◦ w tym deszczowych: 1 komplet• Najdłuższe przejazdy:
- 20 okrążeń na twardej mieszance
- 24 okrążenia na pośredniej mieszance
- 12 okrążeń na miękkiej mieszance
- 8 okrążeń na supermiękkiej mieszance
- 3 okrążenia na oponach przejściowych
- 1 okrążenie na oponach deszczowych
• Najwyższa / najniższa temperatura powietrza: 3°C (3. dzień) / 22°C (1. dzień)
• Najwyższa / najniższa temperatura nawierzchni: 5°C (3. dzień) / 28°C (1. dzień)CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Jenson Button (McLaren) 1:18,861 twarde nowe
2. Mark Webber (Red Bull) 1:19,709 pośrednie nowe
3. Romain Grosjean (Lotus) 1:19,796 twarde nowe
Dzień 2
1. Romain Grosjean (Lotus) 1:18,218 miękkie nowe
2. Paul di Resta (Force India) 1:19,003 miękkie nowe
3. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) 1:19,134 pośrednie noweDzień 3
1. Felipe Massa (Ferrari) 1:17,879 miękkie nowe
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:18,766 pośrednie nowe
3. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:19,052 pośrednie nowe
Dzień 4
1. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:18,148 miękkie nowe
2. Jules Bianchi (Force India) 1:18,175 miękkie nowe
3. Sebastian Vettel( Red Bull) 1:18,565 twarde nowe
źródło: informacja prasowa
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli
Podobne: Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli
				 Pirelli: Tor Jerez za szorstki na testy F1 »
Pirelli: Tor Jerez za szorstki na testy F1 »
					
					 Alguersuari od poniedziałku zaczyna pierwsze testy z Pirelli »
Alguersuari od poniedziałku zaczyna pierwsze testy z Pirelli »
					
					 Williams ma propozycję zbudowania bolidu do testów nowych opon Pirelli na 18-calowe felgi »
Williams ma propozycję zbudowania bolidu do testów nowych opon Pirelli na 18-calowe felgi »
					
					Podobne galerie: Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli
				 Testy deszczowych opon w F1 na Paul Ricard »
Testy deszczowych opon w F1 na Paul Ricard »
					
					Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			


















 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Bimota
Tapety Bimota  2010 Honda Hornet 600
2010 Honda Hornet 600  Porsche Boxster Spyder
Porsche Boxster Spyder  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec 
 
			
 
 
			