Formuła 1 » Aktualności F1 » Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli

Za nami pierwsza tura testów Formuły 1 przed sezonem 2013, zorganizowana na hiszpańskim torze Jerez. Przez cztery dni zespoły poznawały swoje nowe bolidy, przygotowując je do tegorocznych zmagań. Zobaczcie statystyki z przeprowadzonych jazd od dostarczającej królowej sportów motorowych opony firmy Pirelli.
TESTY W PUNKTACH:
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe. Ekipy skupiły się na pracy z różnymi mieszankami, aby zyskać wstępne dane na temat współpracy ich samochodów z nową, celowo szybko zużywającą się generacją ogumienia Pirelli - zarówno na świeżych, jak i używanych oponach. Pirelli przywiozło łącznie po 35 kompletów na samochód (20 wybranych przez Pirelli. 15 przez każdy zespół). • Temperatura powietrza i nawierzchni pozostawała na niskim poziomie, w okolicach 15 stopni Celsjusza przez większość dni - co wiązało się z dużym ryzykiem występowania granulkowania. To zjawisko pojawia się w sytuacji, w której nierozgrzana opona ślizga się po nawierzchni i tarcie powoduje ścieranie wierzchniej warstwy gumy na kształt fal lub ziarenek. Do granulkowania dochodziło przede wszystkim w chłodnych, porannych warunkach - w niektóre dni było zaledwie 5 stopni - a szorstka nawierzchnia dodatkowo je potęgowała.
• Ponieważ warunki oraz układ pętli w Jerez nie są typowe dla żadnego innego toru, różnice czasowe pomiędzy mieszankami nie są całkowicie reprezentatywne dla reszty sezonu.
WIĘCEJ FAKTÓW Z TESTÓW:
• Najwięcej okrążeń w Jerez: Gutierrez (252 okr.); di Resta (240 okr.); Massa (227 okr.).• Niektóre zespoły były w stanie przejechać do 700 kilometrów dziennie: ekwiwalent ponad dwóch wyścigów.
• Na oponach przejściowych i deszczowych nie przejechano ani jednego pomiarowego okrążenia, bo warunki cały czas pozostawały suche.
• Poza pracą nad samochodami i oponami, zespoły ćwiczyły także pit stopy.• Po raz pierwszy zastosowano pomarańczowe oznaczenie twardej mieszanki, które zastąpiło stosowany w zeszłym roku srebrny kolor.
• Techniczny układ pętli w Jerez, z wolnymi zakrętami, bardzo mocno obciąża opony pod kątem trakcji: zwłaszcza tylne.
• Szorstkość nawierzchni w Jerez jest spowodowana niskim poziomem lepiszcza, przez co powierzchnia jest dość porowata.TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona do Jerez: 385 kompletów, czyli 1540 opon:
◦ w tym supermiękkich: 7 kompletów
◦ w tym miękkich: 49 kompletów
◦ w tym pośrednich: 157 kompletów
◦ w tym twardych: 95 kompletów
◦ w tym przejściowych: 42 komplety
◦ w tym deszczowych: 35 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 251
◦ w tym supermiękkich: 3 komplety
◦ w tym miękkich: 33 komplety
◦ w tym pośrednich: 137 kompletów
◦ w tym twardych: 74 komplety
◦ w tym przejściowych: 3 komplety
◦ w tym deszczowych: 1 komplet• Najdłuższe przejazdy:
- 20 okrążeń na twardej mieszance
- 24 okrążenia na pośredniej mieszance
- 12 okrążeń na miękkiej mieszance
- 8 okrążeń na supermiękkiej mieszance
- 3 okrążenia na oponach przejściowych
- 1 okrążenie na oponach deszczowych
• Najwyższa / najniższa temperatura powietrza: 3°C (3. dzień) / 22°C (1. dzień)
• Najwyższa / najniższa temperatura nawierzchni: 5°C (3. dzień) / 28°C (1. dzień)CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Jenson Button (McLaren) 1:18,861 twarde nowe
2. Mark Webber (Red Bull) 1:19,709 pośrednie nowe
3. Romain Grosjean (Lotus) 1:19,796 twarde nowe
Dzień 2
1. Romain Grosjean (Lotus) 1:18,218 miękkie nowe
2. Paul di Resta (Force India) 1:19,003 miękkie nowe
3. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) 1:19,134 pośrednie noweDzień 3
1. Felipe Massa (Ferrari) 1:17,879 miękkie nowe
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:18,766 pośrednie nowe
3. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:19,052 pośrednie nowe
Dzień 4
1. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:18,148 miękkie nowe
2. Jules Bianchi (Force India) 1:18,175 miękkie nowe
3. Sebastian Vettel( Red Bull) 1:18,565 twarde nowe
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe. Ekipy skupiły się na pracy z różnymi mieszankami, aby zyskać wstępne dane na temat współpracy ich samochodów z nową, celowo szybko zużywającą się generacją ogumienia Pirelli - zarówno na świeżych, jak i używanych oponach. Pirelli przywiozło łącznie po 35 kompletów na samochód (20 wybranych przez Pirelli. 15 przez każdy zespół). • Temperatura powietrza i nawierzchni pozostawała na niskim poziomie, w okolicach 15 stopni Celsjusza przez większość dni - co wiązało się z dużym ryzykiem występowania granulkowania. To zjawisko pojawia się w sytuacji, w której nierozgrzana opona ślizga się po nawierzchni i tarcie powoduje ścieranie wierzchniej warstwy gumy na kształt fal lub ziarenek. Do granulkowania dochodziło przede wszystkim w chłodnych, porannych warunkach - w niektóre dni było zaledwie 5 stopni - a szorstka nawierzchnia dodatkowo je potęgowała.
WIĘCEJ FAKTÓW Z TESTÓW:
• Najwięcej okrążeń w Jerez: Gutierrez (252 okr.); di Resta (240 okr.); Massa (227 okr.).• Niektóre zespoły były w stanie przejechać do 700 kilometrów dziennie: ekwiwalent ponad dwóch wyścigów.
• Na oponach przejściowych i deszczowych nie przejechano ani jednego pomiarowego okrążenia, bo warunki cały czas pozostawały suche.
• Poza pracą nad samochodami i oponami, zespoły ćwiczyły także pit stopy.• Po raz pierwszy zastosowano pomarańczowe oznaczenie twardej mieszanki, które zastąpiło stosowany w zeszłym roku srebrny kolor.
• Techniczny układ pętli w Jerez, z wolnymi zakrętami, bardzo mocno obciąża opony pod kątem trakcji: zwłaszcza tylne.
• Szorstkość nawierzchni w Jerez jest spowodowana niskim poziomem lepiszcza, przez co powierzchnia jest dość porowata.TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona do Jerez: 385 kompletów, czyli 1540 opon:
◦ w tym supermiękkich: 7 kompletów
◦ w tym miękkich: 49 kompletów
◦ w tym pośrednich: 157 kompletów
◦ w tym twardych: 95 kompletów
◦ w tym przejściowych: 42 komplety
◦ w tym deszczowych: 35 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 251
◦ w tym supermiękkich: 3 komplety
◦ w tym miękkich: 33 komplety
◦ w tym pośrednich: 137 kompletów
◦ w tym twardych: 74 komplety
◦ w tym przejściowych: 3 komplety
◦ w tym deszczowych: 1 komplet• Najdłuższe przejazdy:
- 20 okrążeń na twardej mieszance
- 24 okrążenia na pośredniej mieszance
- 12 okrążeń na miękkiej mieszance
- 8 okrążeń na supermiękkiej mieszance
- 3 okrążenia na oponach przejściowych
- 1 okrążenie na oponach deszczowych
• Najwyższa / najniższa temperatura powietrza: 3°C (3. dzień) / 22°C (1. dzień)
• Najwyższa / najniższa temperatura nawierzchni: 5°C (3. dzień) / 28°C (1. dzień)CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Jenson Button (McLaren) 1:18,861 twarde nowe
2. Mark Webber (Red Bull) 1:19,709 pośrednie nowe
3. Romain Grosjean (Lotus) 1:19,796 twarde nowe
Dzień 2
1. Romain Grosjean (Lotus) 1:18,218 miękkie nowe
2. Paul di Resta (Force India) 1:19,003 miękkie nowe
3. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) 1:19,134 pośrednie noweDzień 3
1. Felipe Massa (Ferrari) 1:17,879 miękkie nowe
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:18,766 pośrednie nowe
3. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:19,052 pośrednie nowe
Dzień 4
1. Kimi Raikkonen (Lotus) 1:18,148 miękkie nowe
2. Jules Bianchi (Force India) 1:18,175 miękkie nowe
3. Sebastian Vettel( Red Bull) 1:18,565 twarde nowe
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli
Podobne: Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli



Podobne galerie: Testy F1 w Jerez - statystyki Pirelli

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć