Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Testy F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla Raikkonena
Testy F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla Raikkonena

Testy F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla Raikkonena

2016-07-13 - G. Filiks     Tagi: Wielka Brytania, Testy F1, Wyniki, Raikkonen, Silverstone
Drugiego dnia testów Formuły Jeden po GP Wielkiej Brytanii jak pierwszego juniorzy musieli uznać wyższość kierowcy ze stawki wyścigowej. Tym razem Kimiego Raikkonena.

Zawodnik Ferrari uzyskał na miękkich oponach rezultat 1:30,665, przebijając o 0,625 sekundy najlepszy wynik wtorku, ustanowiony przez Fernando Alonso z duetu McLaren-Honda na supermiękkim ogumieniu.
Testy F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla RaikkonenaTesty F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla Raikkonena
Raikkonen pojechał też o 0,216 sekundy szybciej niż w rozegranych cztery dni temu kwalifikacjach na torze Silverstone. Miał wtedy założone slicki z takiej samej mieszanki.

Drugi jak wczoraj był Esteban Ocon w samochodzie Mercedesa. Podopieczny niemieckiej marki, a jednocześnie rezerwowy w zespole Renault, ustąpił Raikkonenowi o 0,547 sekundy. Wydawało się, że Francuz dziś zajmie pierwszą lokatę z uzyskanym przed przerwą obiadową czasem 1:31,212. Krótko po rozpoczęciu popołudniowej sesji zaczęło padać. Ale za półtorej godziny nawierzchnia stała się z powrotem sucha i Raikkonen przejął prowadzenie w tabeli w finałowej godzinie zajęć.
Ocon za to drugi raz nabił najwięcej okrążeń - przejechał ich w środę 139.

Trzecie miejsce zajął junior Red Bulla - Pierre Gasly.

Na czwartym sklasyfikowano kierowcę rozwojowego Force India - Nikitę Mazepina, który wczoraj zadebiutował za sterami bolidu F1. Rosjanin pokonał swoje najszybsze kółko na supermiękkim ogumieniu i jako ostatni stracił do Raikkonena mniej niż sekundę.Piąta pozycja przypadła rezerwowemu McLarena oraz Hondy - Stoffelowi Vandoorne. Belg na miękkich oponach pojechał wolniej niż we wtorek Alonso o 0,474 sekundy. Powtórzmy, że Alonso miał założone wtedy ogumienie supermiękkie.

Szósty był Valtteri Bottas, którego Williams jak na testach po GP Hiszpanii został wyposażony w nietypowe tylne skrzydło, niespełniające przepisów technicznych.Na siódmym miejscu zameldował się kierowca rozwojowy Haasa - Santino Ferrucci. Amerykanin jak Mazepin dopiero od wtorku wie, jak prowadzi się samochód Formuły 1.Na ósmej lokacie wylądował Jolyon Palmer, który sprawdzał rozmaite modyfikacje w zawieszeniu bolidu Renault. Tuż po zakończeniu testów Brytyjczyk stanął na torze.

Dziewiątą pozycję zajął kolejny po Gaslym młodzik Red Bulla - Sergio Sette Camara. Brazylijczyk dotąd znający bolid F1 jedynie z jazd pokazowych, wozem Toro Rosso stracił do Raikkonena 3,375 sekundy. Na jednym z 82 pokonanych okrążeń miał przygodę w zakręcie Club.Dziesiąte miejsce zajął kierowca rozwojowy Manora - Jordan King.

Ostatnim musiał zadowolić się podstawowy zawodnik tej ekipy Pascal Wehrlein, który drugi dzień pracował na rzecz przyszłorocznych opon Pirelli bolidem Mercedesa z sezonu 2014.
Formuła 1 - sezon 2016 - testy po GP Wielkiej Brytanii - dzień 2/2

KierowcaZespółCzasStrataOkr.
1. Kimi Raikkonen
Ferrari
1:30,665-103
2. Esteban Ocon
Mercedes
1:31,2120,547s
139
3.
Pierre Gasly
Red Bull
1:31,4290,764s
103
4. Nikita Mazepin
Force India
1:31,5610,896s
69
5. Stoffel Vandoorne
McLaren-Honda
1:31,7641,099s
114
6.
Valtteri Bottas
Williams
1:32,4231,758s
98
7. Santino Ferrucci
Haas
1:33,1412,476s
107
8. Jolyon Palmer
Renault
1:33,3082,643s
98
9.Sergio Sette Camara
Toro Rosso
1:34,0403,375s
82
10.Jordan King
Manor
1:35,0604,395s
70
11.Pascal Wehrlein
Mercedes*
1:36,1825,517s
128
* bolid z sezonu 2014



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Testy F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla Raikkonena

Testy F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla Raikkonena
Brawo Pascal 2016-07-13 23:05
widać że nowe opony Pirelli dadzą 5 sekund gorsze czasy okrążeń
Testy F1 po GP Wielkiej Brytanii: Drugi dzień dla Raikkonena
ekwador15 2016-07-14 09:18
Raczej nie pracowali nad osiągami z niskim zapasem paliwa, tylko pewnie sprawdzali wytrzymałość tankując bolid do pełna. Zresztą bolid z 2014 jest sporo wolniejszy od konstrukcji z 2016, pewnie z jakieś 2 sekundy napewno ;p