Formuła 1  »  Aktualności F1  »  "Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
Śliniaki w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki

"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki

2013-04-02 - G. Filiks     Tagi: Red Bull, Formuła 1, Lotus, Mercedes, Rozdzielacz, Splitter, Śliniak
Na przyszłotygodniowe Grand Prix Chin zespołom Red Bull Racing, Lotus oraz Mercedes nakazano zmodyfikować rozdzielacz w bolidzie, ujawniły włoskie media.

Rozdzielacz, znany również jako splitter, a potocznie nazywany "śliniakiem", to przednia część podłogi wyścigówki, rozdzielająca strugę powietrza zanim ta dotrze do reszty pojazdu. W trakcie GP Malezji sędziowie wykryli, że "śliniaki" Red Bulla, Lotusa i Mercedesa są zbyt elastyczne. FIA poleciła wymienionym ekipom wprowadzić do rozdzielaczy ich bolidów odpowiednie zmiany, aby uniknąć kary.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
14

Komentarze do:

"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki

"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
anty ferrari 2013-04-02 10:54
Sranie w banie. Nawet jeśli ten "news" jest prawdziwy, to idę o zakład, że żaden z wymienionych zespołów nic nie zmieni. Jeśli dany element nie odbiega od normy podczas wszelkich pomiarów (czyli gdy bolid stoi) to FIA może "naskoczyć" zespołom jeśli dany element w jakikolwiek sposób nagina przepisy podczas jazdy. Widać, że najprawdopodobniej jak zwykle Ferrari czegoś nie potrafi zrobić/opanować i "donosi". Śmieszne
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
mp4-24 2013-04-02 12:01
Oczywiście, że Ferrari na to doniosło. Zawsze tak donosili i donosić będą. Zamiast sami skopiować takie rozwiązanie.
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
F.Alonso 2013-04-02 12:53
A wy to niby skąd wiecie, że ferrari do niosło na nich,a po red bullu to można było się spodziewać, że znowu będzie coś nie tak z ich bolidem.
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
anty ferrari 2013-04-02 13:12
@F.Alonso - Naucz się czytać. Ja napisałem, że najprawdopodobniej Ferrari. A wnioskuję tak ze względu na poprzednie "donosy", które zazwyczaj zgłasza Ferrari (tak jak elastyczne przednie skrzydło Red Bulla). Ferrari w stawce znane jest z tego, że bardzo często kwestionuje rozwiązania innych zespołów. Po prostu zamiast samemu coś opracować i wdrożyć do swojego bolidu Ferrari woli donosić i żądać zakazania niektórych u innych. Prawda jest taka, że sami zwyczajnie nie potrafią takich nowinek wprowadzić i "donosy" to ich ostatnia deska ratunku.
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
ociek 2013-04-02 14:51
a zawsze byłem przekonany iż ten element nosi nazwę "deflektor" ale cóż
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
somnus 2013-04-02 16:32
@ociek deflektory są trochę dalej, przed strefami bocznymi, tam gdzie RB ma reklamę RAUCH
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
ferari 2013-04-02 16:48
Według niektórych ferrari sprawdziło elastyczność splitterów w redbullu ,lotusie, mercu i doniosło FIA.Bez komentarza .
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
anty ferrari 2013-04-02 17:05
@ferari - "Według niektórych ferrari sprawdziło elastyczność splitterów w redbullu ,lotusie, mercu i doniosło FIA.Bez komentarza ." Mylisz się. Ferrari nigdy nie mogło niczego samo sprawdzić, bo po prostu nie ma, na całe szczęście (tego by jeszcze brakowało) do tego prawa. Jednakże w F1 takie podejrzenia są niestety dość dziwnie rozpatrywane, bo wystarczą niewielkie wątpliwości poparte np. zdjęciami, na których "widać" np. że coś tam się może odkształcać. Zgłaszasz jako zespół do FIA "donos", że coś tam podejrzewasz i FIA musi się taką sprawą zająć.
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
zdzichu_po_kielichu 2013-04-02 20:00
Ferrari samo kiedyś miało "elastyczny tylny spojler", który się odkształcał przy szybszej jeździe i pozwalał osiągać większą prędkość na prostych, wtedy wszyscy donosili na ferrari. Dzisiaj jest DRS i nie ma z tym problemu. Normalne jest, że każdy szuka przewagi na pozostałymi, a jak już znajdzie, to reszta albo kopiuje pomysł albo donosi. "Normalny" element "wyścigu zbrojeń" w F1.
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
kaczuszka 2013-04-02 20:08
@zdzichu_po_kielichu - Tak tylko, że elastyczne tylke skrzydło Ferrari zerżnęło od fabrycznego zespołu BMW. To w żadnym razie nie był pomysł Ferrari!!! Elastyczny płat tylnego skrzydła, który "otwierał" szczelinę pomiędzy oboma elementami skrzydła przy dużych prędkościach po raz pierwszy zastosowano w aucie N. Heidfelda. Bardzo szybko zostało to "wyłapane" przez inne zespoły na podstawie zdjęć, a następnie skopiowane przez wszystkich z czołówki. Nikt tu nie donosił na Ferrari. Jak już to na BMW. Ferrari to obecnie najmniej innowacyjny zespół z czołówki i to widać, między innymi przez to, że ogrom spraw starają się załatwić przy "zielonym stoliku".
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
zdzichu_po_kielichu 2013-04-02 20:36
@ kaczuszka: historia elastycznych spojlerów, tylnego i przedniego , kurtyn i innych aerodynamicznych elementów, które się uginały sięga 1999 roku (choćby wypadek Johny'ego Herberta w Barcelonie, kiedy pękł mu tylny spojler), więc trudno powiedzieć, kto to zaczął i kłócił się nie będę, bo nie o to chodzi. Co do innowacyjności ferrari, to teraz każdy każdego podgląda. Red bull podląga ferrari, ferrari red bulla. Ci co nie mają dużych funduszy, własnych tuneli aerodynamicznych podglądają wszystkich. Ferrari jeszcze za czasów Schumachera miało silną pozycję i czasami wykorzystywało swoje naciski, żeby uniknąć kary. Pewnie zostało im do dzisiaj, że mają dużo do powiedzenia też poza torem wyścigowym. Brown odszedł od Ferrari, Red Bull ma Hornera, Ferrari zostało gonić czołówkę wszystkimi możliwymi sposobami. A ze Włosi lubią się wykłócać o wszystko ... W żadnym wypadku nie staram sie bronić ferrari, poprostu troszkę obiektywnie popatrzeć na całość
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
andrev1331 2013-04-02 20:54
Nigdzie nikt nie napisał , że to Ferrari "doniosło" ale nawet gdyby tak było to bardzo dobrze bo jeżeli ktoś prubuje oszukać przepisy to inne teamy powinny w porę reagować czyli przed a nie po wyścigu.
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
anty ferrari 2013-04-02 23:24
@andrev1331 - Przepisy są i Red Bull się do nich stosuje jak każdy inny. A to, że udaje im się wymyślić coś co pozwala "zaliczyć" kontrole to ich własna sprawa. W żadnym wypadku nie można nazwać tego oszukiwaniem. Przednie skrzydło jest na to idealnym przykładem. Auto przeszło wszelkie kontrole (włącznie z tą gdzie przykładany jest odpowiedni ciężar na skrzydło) i wszystkie odchylenia mieściły się w normie. A że podczas jazdy nadal się wyginało i pracowało tak jak chciał tego Red Bull to już ich własna sprawa. Oczywiście Ferrari wszczęło lament i nagle niespodziewanie (na oczywiste protesty Ferrari co jest udowodnione) w środku sezonu postanowiono zwiększyć ciężar przykładany na skrzydło podczas badań. I co się okazało, że Red Bull zaprojektował kolejne skrzydło, które przeszło kontrole i nadal wygina się podczas jazdy. Brawo dla nich!!! Tak trzymać. Już widzę te miny w Ferrari w momencie w którym okazało się, że ich "donos" na skrzydło gówno dał. Zamiast donosić niech się wezmą za ciężką pracę. Jak ja to mówię KARMA ich dosięgnęła i zawsze będzie do nich wracać jeśli będą chcieli cokolwiek "ugrać" przy stole a nie na torze.
"Śliniaki" w bolidach Red Bulla, Lotusa i Mercedesa do poprawki
meamea 2013-04-03 10:18
jeżeli ktoś jest sprytny i robi rozwiązanie gdzie nie może zosatać skopiowane przez innych bo poprostu inni nie mają takich technologii pomysłów czy możliwośći odrazu pomysł uznawany jest za nielegalny i zgłaszany, najwieksze kontrowersje wzbudza we mnie fakt że są rozwiązania które sąuznawane za legalne, potem zaczyna się o nich mówić bo widać że zespół zdobywa przewagę i nagle fia je zabrania, to mnie denerwuje, a wszyscy tutaj zaczynają zwracać uwagę na ferrari bo ferrari póki co nic nie zostało zabronione (może dltego że nic nie wymyślili tak naprawdę) od ładnych paru lat nic się przynajmniej nie mówi o wynalazkach ferrari, a mówi się o wynalazkach wszystkich w około, nawet zespołów z srodka i konca stawki,